پهپاد جدید لاکهید مارتین قادر به شلیک گاز اشک‌آور است
پهپاد تاشوی Outrider برای اهداف نظامی و کاربردهای شهری ساخته شده است
شرکت "لاکهید مارتین" پهپاد جدید خود به‌نام Outrider را در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات دفاعی و امنیتی در لندن به‌نمایش گذاشت. این پهپاد قادر به شلیک گاز اشک‌آور است.

1606683296_1_0.gif

سیستم پروازی بدون سرنشین Outrider با وزن تنها 1.7 کیلوگرم، 10 سانتی‌متر طول دارد و سرعت آن به 50 گره یا 93 کیلومتر در ساعت می‌رسد. علاوه بر این، توان مقاومتی و میزان باری که می‌تواند حمل کند نسبت به پهپادهای مشابه بیشتر است.

به‌گفته لاکهید، Outrider با همکاری نزدیک شرکت "تحقیقات Wirth" در مرکز آزمایشات لاکهید در منطقه "هاوانت" در همپشایر انگلستان طراحی و ساخته شده است. شرکت Wirth در زمینه ساخت کامپوزیت و آیرودینامیک‌ها تخصص دارد. این پهپاد تاشو برای شرایط ویژه درنظر گرفته شده است.

شرکت دفاعی لاکهید تمایلی به‌انتشار اخبار بیشتر ندارد و فقط به‌گفتن این نکته اکتفا کرده که Outrider با فشردن تنها یک دکمه شروع به‌کار می‌کند و با در اختیار داشتن یک تلویزیون با کیفیت بالا و دوربین مادون قرمز هم به‌صورت خودران پرواز می‌کند و هم توسط یک اپراتور از راه دور هدایت می‌شود.

مطلب پیشنهادی

نانوژنراتورهای آینده از جریان خون بدن برق تولید می‌کنند
بدن انسان تبدیل به نیروگاه برق می‌شود

لاکهید درنظر دارد از این پهپاد هم برای اهداف نظامی و هم کاربردهای شهری استفاده کند و طبق برنامه در بازار انگستان و خارج از مرزهای این کشور عرضه می‌شود. علاوه بر این، پهپاد Outrider بازار تجارت جهانی را مدنظر دارد و قرار است در ITAR در دسترس قرار بگیرد.

«پل لیوینگستون»، قائم مقام و مدیر ارشد این شرکت می‌گوید: "ما بسیار مفتخریم تا Outrider که تماما در انگلستان و برای بازار بین‌المللی طراحی و ساخته شده را معرفی کنیم. این پهپاد برای زمین، سطوح مختلف، هوا یا هر محیط دیگری از قابلیت‌های آگاهی وضعیت لبه‌ها بهره می‌برد و با فشار تنها یک دکمه شروع به‌پرواز می‌کند."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟