روبات‌ها بوی بد بدن را احساس می‌کنند
سگ روبات ژاپنی‌ها با استشمام بوی بد پا غش می‌کند + ویدیو
ژاپنی‌ها نسبت به‌بوی بد بدن حساس هستند و روباتی ساخته‌اند که نسبت به بوی پا واکنش نشان می‌دهد. این روبات که به‌شکل سگ ساخته شده با استفاده از سنسوری که در دماغ‌اش دارد وقتی بوی بد پا را احساس کند، شروع به پارس کردن می‌کند و حتی غش می‌کند.

1606683296_1_0.gif

ژاپنی‌ها به عطر و خوشبوکننده‌های بدن اهمیت زیادی می‌دهند تا جایی‌که شرکت‌های این کشور سمینارهایی را درباره "آزار و اذیت بو" برگزار می‌کنند. این وسواس در زمینه بهداشت و پاکیزگی حتی به خانه مردم هم کشیده شده یعنی جایی که افراد به‌محض ورود به‌خانه کفش‌شان را درمی‌آورند. ژاپنی‌ها اصولا ایده‌های ناب فناوری زیادی دارند و تا به‌امروز چندین اپلیکیشن مدرن برای بو و موارد مرتبط با آن ساخته‌اند.

به‌عنوان مثال، اپی درست شده که در صورتی‌که زیربغل فرد بوی بدی بدهد، به‌وی اطلاع می‌دهد. یا روبات خانمی که بوی بد دهان را چک می‌کند. به‌زودی، یک سگ کوچک روباتیک وارد بازار این کشور می‌شود که پاهای افراد را بو می‌کشد.

مطلب پیشنهادی

این دست روباتیک چاپ سه‌بعدی برای زبان اشاره ساخته شده است
توسعه روبات با هدف کمک به افراد نابینا و ناشنوا

این سگ به یک سنسور بو که در دماغ‌اش کار گذاشته شده مجهز است. سگ روبات ژاپنی‌ها نه‌تنها با استشمام بوی پا شروع به پارس کردن می‌کند، بلکه به‌پشت می‌افتد و حتی اگر این بو خیلی بد باشد به‌صورت موقتی غش می‌کند. علاوه بر این، به‌منظور دور کردن بوی بد، از یک خوشبوکننده استفاده می‌کند. اما، در مواقعی که همه چیز خوب به‌نظر می‌رسد، این سگ 15 سانتی‌متری با قیافه مظلوم خود فقط دم‌اش را تکان می‌دهد.

این روبات توسط شرکت "فناوری نکست" که بازوی تجاری مؤسسه ملی کالج فناوری Kitakyushu است طراحی و ساخته شده است. این دانشگاه که پیش از این، روبات تشخیص دهنده بوی بد دهان را ساخته، سال‌ها در این زمینه‌ها تحقیق کرده و نمونه‌های اولیه زیادی ساخته است. حالا، سگ روبات این شرکت برای عموم در دسترس قرار گرفته است. این روبات به‌نام "هانا-چان" اوایل سال آینده میلادی برای فروش عرضه می‌شود. البته، قیمت 905 دلاری آن کمی برای مردم عادی گران است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟