این گروه تحقیقاتی تولید کرده‌اند:
11/04/1394 - 14:14
چاپگر سه بعدی که اجسامی کوچک‌تر از سلول خون  چاپ می کند
این گروه که متشکل از اساتید و دانشجویان موسسه تحقیقات ملی علوم و فناوری اولسان هستند، توانسته‌اند یک چاپگر با دقت تصویر بالا تولید کنند که با جوهر خاصی که دارد می‌تواند اجسام بسیار ریز را چاپ کند. اجسامی که اندازه آن‌ها حتی از 0.001 میلی‌متر هم کوچک‌تر است.

زمانی که در خصوص فناوری صحبت می‌کنیم، به نظر می‌آید اندازه‌های کوچک همواره غیر قابل دسترس هستند اما از سوی دیگر چاپگرهای لوکس سه بعدی که امروز به خانه‌ها نیز راه پیدا کرده‌اند موج انقلابی ایجاد کرده‌اند که به پیشرفت سریع‌تر فناوری کمک شایانی کرده است.

یک گروه فناوری در کره جنوبی توانسته‌اند چاپگر سه بعدی بسازند که می‌تواند اجسامی بسیار ریز را چاپ کند. برای این‌که بتوانیم مقایسه‌ای انجام دهیم باید بگوییم که یک سلول خونی قرمز اندازه‌ای بین 0.006 تا 0.008 میلی‌متر دارد. یعنی اجسام چاپ شده توسط این چاپگر سه بعدی حتی از یک سلول خونی نیز کوچک‌تر هستند. این چاپگر دقیقاً مشابه با چاپگر جوهرافشان عمل می‌کند اما به جای داشتن کارتریج که هر روز نیاز به عوض کردن آن است در این چاپگر از جوهر الکتروهیدرودینامیک استفاده شده است که از یک جوهر بسیار خاص استفاده می‌کند که می‌تواند اجسام را به صورت سه بعدی ایجاد کند.

در حالی که چاپگرهایی که در بازار هستند هنوز در ساخت اجسام با لبه‌های صاف و غیر نوک تیز مشکل دارند و دقت تصویر پایین‌تری نیز دارند، چاپگر جدید می‌تواند با فناوری که دارد بر تمام این مشکلات پایان دهد. چاپگر جدید می‌تواند برای ساخت اجسام سه بعدی جدیدی که اندازه کوچک برای آن‌ها بسیار حیاتی است استفاده شود مثل چیپ‌ست‌های رایانه‌ای، مدارهای الکترونیکی و سایر اجسامی که باید بسیار کوچک باشند استفاده شود.

پارک جنگ جونگ، سرپرست گروه طراح این چاپگر معتقد است که این فناوری جدید می‌تواند انقلابی در صنعت چاپگرهای سه بعدی ایجاد کند. او معتقد است که فناوری موجود می‌تواند در صنعت تولید قطعات نیمه رسانا بسیار تأثیرگذار باشد و مشکلات چاپگرهای فعلی سه بعدی را برطرف کند. او همچنین می‌افزاید: «فناوری جدید می‌تواند در چاپ اجسام با دقت تصویر بسیار بالا، خیلی خوب عمل کند که می توان از آن برای استفاده از تجهیزات پوشیدنی نیز به خوبی استفاده کرد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟