مایکروسافت AI را وارد مرحله تازه‌ای می‌کند
پرواز عقاب‌گونه پهپادها به‌کمک هوش مصنوعی، پروژه تازه مایکروسافت
مایکروسافت برای پروژه بعدی هوش مصنوعی خود چشم به آسمان دوخته است. محققان این شرکت با الهام گرفتن از نحوه حرکت پرندگان در حین پرواز قصد دارند AI را وارد مرحله جدیدی از تکامل کنند.

1606683296_1_0.gif

در واقع، بخش تحقیق ردموند می‌خواهد با الهام از نحوه پرواز پرندگان در آسمان و شیوه خاص آن‌ها برای حرکت بدون صرف مقدار زیادی انرژی، پروژه جدیدی برای AI تعریف کند. تا به‌حال، آن‌ها موفق شده‌اند یک هواپیمای تقریبا 6 کیلویی و به‌طول 5 متر را با استفاده از الگوریتم‌های خاص که تخصص آن یافتن و استفاده از منابع حرارتی است به‌پرواز درآورند.

«آشیش کاپور»، محقق اصلی این پروژه می‌گوید: "پرندگان این کار را به‌راحتی انجام می‌دهند. تمام کاری که آن‌ها انجام می‌دهند بهره‌برداری از طبیعت است و جالب این‌که، این کار را با مغزی که به اندازه یک بادام زمینی است انجام می‌دهند."

مطلب پیشنهادی

هوش مصنوعی ایلان ماسک در مسابقات جهانی بازی Dota 2 رقبایش را شکست داد

وی در ادامه می‌گوید: "اما، AI مغز ندارد، پس، هم باید دمای هوا را ارزیابی کند و هم ‌مکان احتمالی توده گرم بعدی را پیش‌بینی و آن‌را تصاحب کند. برای این منظور، یک موتور برای این هواپیما طراحی شد و یک اپراتور روی زمین با در دست داشتن سیستم کنترل از راه دور مراقب بود اگر مشکلی برای سیستم هوشمند این وسیله رخ دهد، کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد.

هدف نهایی این پروژه نگه داشتن هواپیما در آسمان تنها با استفاده از انرژی‌های خورشید و باد است. شاید در صورت موفقیت بتوان از آن به‌عنوان برج سلولی خودران و شناور در آسمان استفاده کرد. از موردهای مشابه این پروژه می‌توان به پروژه لون شرکت گوگل و آنتن Tether شرکت فیسبوک اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

آمازون در فکر ساخت ایستگاه‌های متحرک پهپاد روی قطار و کشتی
راه‌کاری جدید برای کسب‌وکار ارسال سفارش مشتریان

اما، مایکروسافت یک هدف مهم‌تر را هم دنبال می‌کند: استفاده از AI پیچیده برای کاربردهایی مانند خودروهای خودران و بدون راننده که در آن‌ها زمان حرف اول را می‌زند و الگوریتم آن‌ها باید در کسری از ثانیه تصمیمات مهم بگیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟