تراشه کراین 970 هواوی
فرآیند ساخت اولین تراشه هوش مصنوعی جهان آغاز شد
شرکت هوآوی فرآیند تولید انبوه تراشه کراین 970 هایسیلیکون که نسل بعدی تراشه‌های این شرکت است را آغاز کرده است. بنابر اخبار منتشر شده قرار است مراسم رونمایی از این تراشه‌های جدید در ماه سپتامبر و درست پیش از معرفی رسمی هوآوری میت 10 انجام شود.

1606683296_1_0.gif

شایعه مربوط به ساخت این تراشه‌ هوشمند را اولین بار یک خبرگزاری تایوانی منتشر کرد. این‌گونه به نظر می‌رسد که هوآوی در نظر دارد از تراشه جدید در گوشی هوآوی میت 10 نیز استفاده کند. میت 10 گوشی هوشمندی است که صفحه نمایش بزرگی داشته و همچنین به سامانه دوربین دوگانه که با فناوری لایکا ترکیب شده و توان محاسباتی خود را از تراشه جدید به دست می‌آورد روانه بازار خواه شد. بر اساس اخبار منتشر شده قرار است این گوشی در ماه اکتبر روانه بازار شود.

با وجود آن‌که هنوز چند ماه تا عرضه رسمی این گوشی به بازار زمان باقی است اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده بسیاری از کاربران در سایت‌های مختلف به دنبال گل سرسبد هوآوی هستند و به همین دلیل در سایت‌های مختلف منجمله خرده‌فروشی‌هایی همچون Day Cat به دنبال کسب جدیدترین اخبار در ارتباط با این گوشی قدرتمند هستند. به همین دلیل کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند در زمان ورود به بازار این گوشی با استقبال خوبی از سوی هواداران روبرو شود. اما تراشه کرین  970 که لقب اولین تراشه هوش مصنوعی جهان را از آن خود کرده است، قرار است به یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای تجهیز شود. این پردازنده 4 هسته ARM Cortex-A73 و 4 هسته ARM Cortex-A53 خواهد داشت.

 البته بعضی از منابع اعلام داشته‌اند که هسته‌های کورتکس A75 با سرعت محاسباتی بالاتری ممکن است به کار گرفته شوند. قرار است اولین تراشه هوش مصنوعی جهان با حداکثر فرکانس کاری در محدوده 2.8 گیگاهرتز تا 3.0 گیگاهرتز در گوشی‌های هوشمند کاربران به کار گرفته شود. این تراشه همچنین به باند Cat. 12 LTE تجهیز بوده و همچنین اولین تراشه شرکت هوآوی است که بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده است. هوآوی گفته است تراشه کرین970 نه تنها در هوآوی میت 10 به کار گرفته خواهد شد، بلکه در پرچم‌دار بعدی سری میت که قرار است سال آینده میلادی روانه بازار شود نیز به کار گرفته خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟