استفاده از میکروچیپ برای انجام کارهای روزمره
داخل بدن‌تان میکروچیپ بکارید تا با یک اشاره همه درها باز شوند
همه ما وقتی می‌خواهیم در خانه را باز کنیم، خودروی‌مان را روشن کنیم و در محل کارمان را باز کنیم از دست‌مان استفاده می‌کنیم. یعنی به‌صورت فیزیکی دستگیره یا کلید را لمس می‌کنیم تا این کارها انجام شود. اما یک مخترع انگلیسی تمام این کارها را با دست اما به‌شکلی متفاوت انجام می‌دهد: حرکت دادن دست بدون نیاز به تماس.

1606683296_1_0.gif

یک مخترع انگلیسی تبدیل به نخستین فرد در این کشور شد که با تجهیز خود به میکروچیپ و با تکان دادن دست در خانه را باز و خودروی خود را روشن می‌کند.

مطلب پیشنهادی

تلویزیون فوق‌بزرگ 88 اینچی QLED سامسونگ وارد بازار می‌شود
بازار تلویزیون‌های فوق بزرگ هر روز داغ‌تر می‌شود

بین انگشت شست و اشاره «استیون نورثهام» 33 ساله یک چیپ بسیار کوچک و ریز کاشته شده است. وی حالا تصمیم دارد از طریق شرکت خود به‌نام "بیوتک" (BioTeq) این خدمات را به کسب‌وکارها و افرادی که به‌دنبال ساده‌تر کردن زندگی با استفاده از فناوری هستند ارائه کند.

وی از کمک یک مشاور بیهوشی استفاده می‌کند تا تمام فرآیند کاشت طبق اصول و استانداردهای پزشکی انجام شود. این فناوری مشابه همان فناوری است که میکروچیپ را در عرض تنها 30 ثانیه در بدن سگ‌ها و گربه‌ها می‌کارد. برای استفاده از این فناوری، قفل درها و خودروها باید با چیپ کاشتنی سازگار باشد. قیمت آن برای هر قفل 300 پوند است.

همسر وی حاضر نشد تا این چیپ در بدن‌اش کاشته شود ولی نورثهام امیدوار است روزی برسد که دختر ده ماهه وی آماده پذیرش این فناوری باشد. این چیپ و فرآیند کاشت آن برای هر نفر بین 230 تا 260 پوند هزینه دارد اما کل یک شرکت و اداره که تمایل دارند کارمندان خود را به این چیپ تجهیز کنند تا دسترسی آن‌ها به درها و سایر وسایل از این طریق انجام گیرد چیزی حدود 5 هزار پوند نیاز دارد.

چیپ‌های کاشتنی بیوتک از فناوری‌های RFID و NFC استفاده می‌کنند مشابه همان چیزی که در اسمارت‌فون‌ها می‌بینیم. به‌گفته نورثهام واکنش افراد به این میکروچیپ‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود: آن‌هایی که معتقدند این یک ایده بی‌نظیر و فوق‌العاده است و آن‌هایی که فکر می‌کنند این میکروچیپ‌ها برای کنترل بهتر و بیشتر دولت است. وی می‌گوید: "می‌توان از این فناوری برای اهداف مسافرتی مانند گذرنامه‌ها استفاده کرد. در کنار آن، می‌تواند برای افرادی که به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند نیز مفید باشد."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟