دوران رکود سیستم‌های دستیار صوتی
دستیار صوتی سیری یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا
دستیار صوتی اپل سیری در بازه زمانی می 2016 تا 2017 شاهد کاهش تعداد کاربران ماهیانه بوده اما در مجموع هنوز هم بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و نسبت به سامسونگ که نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها در این شاخه است با اختلاف بسیار زیادی در صدر است. با این وجود، آمارها نشان می‌دهد که این فناوری مانند گذشته محبوب نیست و خیلی از طرفدرانش را از دست داده است.

1606683296_1_0.gif

دستیاران صوتی روی گوشی‌های هوشمند هنوز به اندازه کافی بالغ و پخته نشده‌اند و مردم به آن‌ها عادت نکرده‌اند. خیلی از آن‌ها وقتی می‌خواهند با گوشی صحبت کنند احساس خوبی ندارند و به‌نظرشان این مقوله غیرطبیعی می‌آید. برخی دیگر هنوز به الگوریتم‌های شناخت صوتی چندان اعتماد ندارند و ترجیح می‌دهند خودشان کارها را انجام دهند. ولی شرکت‌های تولید کننده به‌سختی تلاش می‌کنند تا هوش مصنوعی را جلو ببرند و آن را بهینه کنند. در این بین، برخی از کاربران احساس می‌کنند به اندازه کافی به دستیاران صوتی اطمینان و اعتماد دارند.

مطلب پیشنهادی

روتر وای‌فای جدید کوالکام آی‌کیو خانه‌های هوشمند را افزایش می‌دهد
ارتباطات سریع‌تر و ساده‌تر با روترهای مش وای‌فای

طبق تحقیقی که توسط Verto Analytics صورت گرفته، 43.8 درصد از اسمارت‌فون‌های آمریکا به نوعی از اپلیکیشن AI استفاده می‌کنند. این آمار مربوط به ماه می سال جاری میلادی است. معمولا دستیاران صوتی زمانی که افراد قصد رفت‌وآمد و سفر دارند به‌کار می‌آیند. این گزارش به این نتیجه رسیده که این فناوری قبل یا بعد از استفاده از گوگل مپس مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا این‌جای کار همه چیز قابل قبول است. اما نکته شوکه کننده آن است که بیشتر کاربران به‌طور متوسط ماهیانه حدود 12 دقیقه از این قابلیت استفاده می‌کنند ولی بیشترین گروه سنی که در طول یک ماه با هوش مصنوعی روی گوشی هوشمندشان صحبت می‌کنند زنان 52 سال هستند. این زمان برای آن‌ها در یک ماه برابر با 1.5 ساعت است.

در بخش دیگری از این تحقیق به محبوبیت دستیاران صوتی پرداخته شده است. «سیری» شاهد کاهش تعداد کاربران خود در بازه زمانی می 2016 تا 2017 بوده است. این دستیار صوتی حدود 15 درصد از کاربران ماهیانه خود یعنی معادل 7.3 میلیون نفر را از دست داده است. اما داستان برای الکسای آمازون متفاوت است. تعداد کاربران ماهیانه الکسا با رشد 325 درصدی از 800 هزار نفر به 2.5 میلیون نفر رسیده است. حتی کورتانای مایکروسافت هم شاهد یک روند افزایشی نسبتا خوب بوده و تعداد کاربران آن از 200 هزار به 700 هزار نفر در مدت مشابه رسیده است.

مطلب پیشنهادی

چگونه صدای سیری در آیفون را از زنانه به مردانه تغییر دهیم
با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی آیفونتان آشنا شوید

علی‌رغم عملکرد ضعیف سیری، اپل هم‌چنان یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. حدود 41.4 میلیون نفر در ماه از این سیستم استفاده می‌کنند در حالی‌که نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها یعنی S Voice سامسونگ تنها 23.2 میلیون کاربر دارد. از طرف دیگر Bixby Voice هنوز در آمریکا راه‌اندازی نشده است. اما Verto خاطرنشان می‌کند که در مجموع شاهد افت محبوبیت دستیاران هوشمند هستیم و با این‌که برخی از اپ‌های AI رشد ثابتی را تجربه می‌کنند ولی این شاخه از فناوری در رکود به‌سر می‌برد.

برای مشاهده  ترفند‌های iOS اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟