ساخت نیروگاه‌های تولیدکننده انرژی به شکل حیوانات دوست‌داشتنی
برنامه عظیم چین برای صادرات نیروگاه‌های انرژی خورشیدی به شکل پاندا
چه کسی تصور می‌کرد انرژی پاک می‌تواند تا این اندازه جالب و بامزه باشد؟ اخیرا چین یک نیروگاه انرژی خورشیدی را به شبکه تولید برق این کشور متصل کرد. نیروگاهی که به شکل حیوان محبوب و دوست‌داشتنی چینی‌ها یعنی پانداست.

نامی که برای این پروژه انتخاب شد کاملا به شکل و ظاهر آن می‌آید: انرژِی سبز پاندا. خروجی این نیروگاه خورشیدی 50 مگاوات است و به‌گفته Inhabitat، این میزان انرژی برای استفاده بیشتر از 8 هزار خانوار آمریکایی کافی است. این نیروگاه در یکی از شهرهای استان Shanxi در شمال چین به‌نام "داتونگ" تأسیس شده است. یک پاندای دیگر در همین مکان مشغول به‌کار است.

مطلب پیشنهادی

این نیروگاه خورشیدی، پرنده‌ها را ذوب می‌کند + عکس
تولید انرژی دوست‌دار محیط‌زیست، دشمن محیط‌زیست شد

برای ساخت حیوان تک‌رنگ و محبوب چین از دو مدل پنل خورشیدی استفاده شد: سلول‌های فیلم نازک سفید فوتوولتاییک و سلول‌های مونوکریستالین سیاه سیلیکونی. چینی‌ها امیدوار هستند وقتی این نیروگاه تکمیل شود خروجی برابر با 100 مگاوات داشته باشد و برای 25 سال آینده 3.2 میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی خورشیدی تولید کند.

این نیروگاه برق بخشی از برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) است تا بتواند نسل جوان چین را با انرژی پاک آشنا کند و به آن‌ها درباره انرژی پایدار آموزش بدهد. قرار است در ماه آینده میلادی (آگوست) یک کمپ تابستانی برای نوجوانان بین 13 تا 17 سال توسط UNDP و شرکت انرژی سبز پاندا برگزار شود. علاوه بر این، برنامه‌های دیگری هم توسط این دو سازمان در حال شکل‌گیری است.

«لی یوان»، مدیرعامل انرژی سبز پاندا سال گذشته در یک مصاحبه مطبوعاتی در خصوص این پروژه گفت: "طراحی و ساخت نیروگاه به شکل پاندا می‌تواند الهام‌بخش جوانان باشد و آن‌ها را به کاربردهای انرژی خورشیدی علاقه‌مند کند." انرژی سبز پاندا امیدوار است به‌زودی  نیروگاه برق پاندا شکل را در کشورهای دیگر در مناطق مرکزی و جنوب شرقی آسیا تأسیس و راه‌اندازی کند.

از برنامه‌های آتی این شرکت گسترش حوزه کاری به کشورهایی مانند فیجی و فیلیپین است و قصد دارد طی 5 سال آینده بیشتر از 100 نیروگاه از این شکل راه‌اندازی کند. نیروگاه‌هایی که در کشورهای دیگر ساخته می‌شود از جانوران محبوب آن کشورها مانند کوالا الهام می‌گیرد. لی می‌گوید: "باور دارم که نیروگاه‌های پاندا شکل تولید کننده انرژی خورشیدی تبدیل به یک جاذبه توریستی می‌شود و در آینده این نیروگاه‌ها را به سایر نقاط دنیا صادر خواهیم کرد."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟