با هدف کمک به آموزش و تعلیم بچه‌های کار
اچ‌پی از بطری‌های مصرف شده کارتریج جوهرافشان تولید می‌کند
اچ‌پی در حرکتی جالب‌توجه و قابل تحسین از بطری‌هایی که در زباله‌ها به وفور یافت می‌شود برای تولید کارتریج پرینترهای جوهرافشان استفاده می‌کند. این کار نه تنها به محیط زیست و دوام بیشتر جوهر کارتریج‌ها کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود بچه‌های کار به مدرسه رفته و به تحصیل علم و دانش بپردازند.

1606683296_1_0.gif

بیشتر اخباری که در باره کارتریج پرینترهای جوهرافشان می‌خوانیم و می‌شنویم به نکات منفی آن اشاره می‌کند. وقتی بحث مقدار و حجم به میان می‌آید جوهر یکی از گران‌ترین مایعات است. پرینترها برای این‌که هد را سالم نگه دارند مقدار زیاد و نامشخصی از جوهر را هدر می‌دهند. علاوه بر این، خیلی قبل‌تر از این‌که جوهر تمام شود، پرینترها از کار می‌افتند.

اما مهندسان و متخصصان شرکت اچ‌پی در هفته‌ای که گذشت حامل یک خبر خوب بودند. این خبر مربوط به کارتریج‌هایی است که در پرینترهای جوهرافشان استفاده می‌شوند. آن‌ها موفق شدند کارتریج‌های دوست‌دار محیط زیست بسازند. برای رسیدن به این هدف، اچ‌پی با شرکت Thread در شهر پیتسبورگ همکاری می‌کند. زمینه فعالیت این شرکت ساخت محصولات جدید از بطری‌های خالی است که در زباله‌ها وجود دارند. پیش از این، Thread چندین پروژه در خصوص مد و زیبایی انجام داده است. طراحی و تولید کفش‌های مخصوص از جمله فعالیت‌های آن‌هاست.

کاهش تأثیر محیط بر روی پرینترهای جوهرافشان، تنها یکی از محاسن کارتریج‌های جدید اچ‌پی است. علاوه بر این، تولید این جوهرهای جدید باعث برآورده شدن اهداف جدید این شرکت در خصوص مسئولیت‌پذیری‌های اجتماعی می‌شود. این خبر در رویداد Power Of Print که چندی پیش برگزار شد معرفی گردید.

مطلب پیشنهادی

۱۲ ابزاری که هر کارآفرین برای مدیریت کسب‌وکارش نیاز دارد
با گسترش دورکاری شکل مدیریت و نظارت تغییر می‌کند

تبدیل زباله‌های یک نفر به کالایی ارزشمند برای شخصی دیگر تنها بعد کوچکی از فعالیت‌هایی است که Thread انجام می‌دهد. به‌غیر از این‌که این شرکت با احیای ده‌ها تن بطری‌های مصرف شده باعث کاهش اثر مخرب آن‌ها بر محیط زیست می‌شود، بلکه باعث بهبود شرایط  زندگی افرادی می‌شود که در این چرخه فعالیت می‌کنند.

اچ‌پی با Thread و دیگر شرکا برای کمک به هاییتی تلاش می‌کند. هدف از تشکیل این ائتلاف کاهش قابل توجه تعداد بچه‌های کار است. به‌ویژه آن‌هایی که در مناطق خطرناک مشغول به کار هستند. اچ‌پی و دوستانش با این کار باعث می‌شوند تا بچه‌های کار به مدرسه رفته و علم و دانش بیاموزند. بزرگ‌سالانی که جایگزین نیروهای خردسال می‌شوند در دوره‌های آموزشی شرکت داده می‌شوند. علاوه بر این، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به همراه ایمنی از موارد دیگری است که به آن‌ها تعلیم داده می‌شود.

اما این ائتلاف یک فایده مهم دیگر هم دارد: کمک به کارآفرینان محلی با سرمایه‌گذاری 150 هزار دلاری در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مردم هاییتی.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟