دعوای حقوقی اپل و کوالکام به ضرر علاقه‌مندان آیفون تمام می‌شود
منتظر سریع‌ترین LTE ممکن در آیفون 8 نباشید
همه منتظر هستیم پاییز از راه برسد تا شاهد معرفی گوشی‌های بعدی آیفون باشیم. اما ظاهرا محصول بعدی اپل یک عیب بزرگ دارد: آیفون بعدی قادر به ارائه ارتباط موبایلی گیگابیتی نیست.

1606683296_1_0.gif

طبق گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شد، شرکت اپل درگیر یک دعوای حقوقی با یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان مودم اسمارت‌فون یعنی شرکت کوالکام است. از همین رو، آیفون‌های بعدی این شرکت که قرار است پاییز امسال معرفی شوند فاقد ارتباطات گیگابیتی موبایلی هستند.

دو تأمین‌کننده اصلی مودم‌های اسمارت‌فون برای محصولات اپل شرکت‌های کوالکام و اینتل هستند ولی تنها مودمی که در حال حاضر قادر به ارائه سرعت‌ گیگابیت روی بستر اینترنت است، مودم X16 LTE شرکت کوالکام است. هر چهار اپراتور بزرگ آمریکا بی‌صبرانه منتظر هستند تا دست‌شان به این مودم برسد و بتوانند سرعت بالاتر دانلود روی اسمارت‌فون را به مشترکان خود عرضه کنند تا با کنار زدن رقبای خود سهم عمده‌ای از بازار را به دست آورند. حالا سازندگان سخت‌افزار در عرصه فناوری مشغول عرضه جدیدترین محصولات و قطعات خود هستند تا بتوانند این رویا را در آینده بسیار نزدیک به واقعیت تبدیل کنند.

مطلب پیشنهادی

عکس‌های واقعی آیفون 8 فاش شدند + عکس
انتقال اسکنر انگشت به پنل پشتی مشهود است!

اما اینتل هنوز نیاز به زمان بیشتری برای توسعه مودم‌هایش دارد و قادر به تأمین آن برای آیفون‌های جدید که پاییز وارد بازار می‌شوند نیست. در شرایط معمولی، تنها گزینه برای استفاده در گوشی بعدی اپل مودم کوالکام است. انتظار می‌رود گوشی بعدی اپل، آیفون 8 با طراحی خاص باشد تا دهمین سالگرد معرفی اولین مدل آیفون را به بهترین شکل ممکن جشن بگیرد. به‌عنوان مثال، سامسونگ فقط از مودم‌های کوالکام استفاده می‌کند و همان‌طور که شاهدیم گلکسی اس 8 قادر به ارائه ارتباطات گیگابیتی است. اما از آنجایی‌که اپل و کوالکام در چندین کشور مختلف یکدیگر را به دادگاه کشانده‌اند و درگیر مسائل حقوقی متعددی هستند، سازنده آیفون تمایل چندانی به عقد قرارداد جدید با طرف دیگر دعوا ندارد.

در نتیجه دستگاه‌های بعدی اپل هم با مودم اینتل و هم با مودم کوالکام عرضه می‌شوند ولی خبری از سرعت‌های بالاتر روی مدل‌های کوالکام نخواهد بود. چون اپل قصد ندارد با ارائه یک مدل با سرعت بالاتر و یک مدل دیگر با سرعت استاندارد LTE بین کاربران‌اش دو دستگی ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی

از آیفون 8 اپل چه انتظاراتی داریم؟
مروری بر ویژگی‌های احتمالی آیفون 8 اپل

هم‌چنان بحث‌های زیادی در این خصوص وجود دارد: هنوز مشخص نیست AT&T، ورایزون، تی-موبایل و اسپرینت از چه زمانی می‌توانند با آسودگی خاطر ارتباطات گیگابیت را به مشتریان‌شان ارائه کنند. وقتی پوشش شبکه‌ای مناسب برای این موضوع در دسترس نباشد داشتن مودم سریع‌تر در اسمارت‌فون هیچ معنا و مفهومی ندارد و بالطبع مشتریان هم متوجه تفاوت نمی‌شوند. فعلا هر چهار اپراتور در جدال برای تبدیل شدن به نخستین ارائه‌دهنده مدل‌های سریع‌تر LTE در آمریکا هستند اما نتیجه این جدال هم‌چنان تاریک و نامعلوم است. بنابراین شاید دست‌یابی به سرعت گیگابیت واقعی حدود دو تا سه سال دیگر به درازا بکشد و در آن زمان مهم نیست که اپل چه انتخابی برای مودم داشته باشد چون همه مودم‌های موجود در بازار قادر به پشتیبانی از سرعت‌های بالاتر خواهند بود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟