مروری بر ویژگی‌های احتمالی آیفون 8 اپل
26/02/1396 - 11:25
از آیفون 8 اپل چه انتظاراتی داریم؟
اپل امسال باید از دهمین سری از آیفون‌هایش رونمایی کند. به بیان دیگر آیفون‌های اپل امسال ده ساله می‌شوند، بنابراین انتظار داریم که اپل به شکل ویژه‌ای خود را برای این اتفاق آماده کند. اما به نظر شما آیفون 8 اپل چه ویژگی‌هایی را ارائه خواهد کرد یا بهتر بگویی از آیفون 8 اپل چه انتظاراتی داریم؟ با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر ویژگی‌های مورد انتظار و احتمالی آیفون 8 داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه‌

اپل امسال ده سالگی آیفون‌هایش را جشن می‌گیرد. با توجه به اینکه طی چند سال اخیر سبک کلی طراحی آیفون‌های این شرکت تقریبا با تغییر عمده‌ای همراه نشد، پیش‌بینی می‌کنیم که امسال شاهد تغییر این روند باشیم. گفته شده که اپل برای رونمایی از آیفون‌هایش جدیدش برنامه‌ریزی بسیار دقیقی دارد و احتمالا دهمین سری از آیفون‌های اپل ما را شگفت‌زده می‌کنند.

تاکنون شایعات زیادی در مورد آیفون‌های جدید اپل شنیده‌ایم، بنابراین به نظرمان جالب آمد که اگر در یک مقاله اختصاصی مروری بر تمام ویژگی‌های احتمالی آیفون 8 بیندازیم. ویژگی‌هایی که معرفی می‌کنیم که در واقع انتظاراتی هستند که اپل باید برای رقابت با گوشی‌های اندرویدی همچون گلکسی اس 8 سامسونگ، آن‌ها را برآورده کند. با سایت شبکه همراه باشید.

رونمایی از سه آیفون مختلف (یک آیفون منحصربه‌فرد)

طبق گزارش‌ها، اپل احتمالا امسال از سه آیفون جدید رونمایی می‌کند که به ترتیب از صفحه‌نمایش‌های 4.7 اینچی، 5.5 اینچی و احتمالا 5.8 اینچی بهره‌مند می‌شوند. گفته شده که دو آیفون 4.7 و 5.5 اینچی اپل به ترتیب آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس نام دارند و آیفون 5.8 اینچی این شرکت با نام آیفون 8، آیفون ایکس (iPhone X) یا آیفون اسپیشال ادیشن (iPhone Special Edition) معرفی می‌شود.

پیش‌بینی می‌کنیم که اپل در طراحی هر سه آیفون جدیدش تغییرات عمده‌ای ایجاد کند، اما برخی منابع بر این باوراند که اپل فقط آیفون 8 یا همان نسخه ویژه سه آیفون جدیدش را از طراحی منحصربه‌فردی بهره‌مند می‌سازد. بنابراین در مجموع یکی از انتظاراتی که امسال از اپل داریم، این است که از یک آیفون کاملا منحصربه‌فرد و اختصاصی رونمایی کند. پیش‌بینی شده که قیمت این آیفون بسیار بالا باشد و احتمالا از مرز هزار دلار عبور کند.

بدنه شیشه‌ای یا "فلزی – شیشه‌ای"

دومین انتظاری که از آیفون‌های جدید اپل با حداقل آیفون 8 داریم، مربوط به بهره‌مندی آن از بدنه‌ای شیشه‌ای می‌شود. در ابتدا برخی گزارش‌ها خبر از تجهیز احتمالی این آیفون به بدنه‌ای شفاف و شیشه‌ای می‌دادند، اما به تدریج قوت این شایعات کاهش یافت و بیشتر روی مجهز شدن آیفون‌های جدید اپل به بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای تاکید شد.  

بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که آیفون‌های جدید اپل از جمله آیفون 8 به بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای مجهز شوند. این سبک طراحی دقیقا مشابه با سبکی است که هم اکنون شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون‌های اندرویدی نظیر سامسونگ و اچ‌تی‌سی در حال استفاده از آن هستند. البته شاید هم اپل تصمیم بگرید که آیفون 4.7 اینچی و 5.5 اینچی خود را به بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای مجهز کند و آیفون اختصاصی خود را به بدنه‌ای شفاف و شیشه‌ای مجهز سازد!

تراشه قدرتمند A11 با قدرت فوق‌العاده

بدون تردید تراشه A11 یک تراشه قدرتمند خواهد بود. این روند همواره در رونمایی از آیفون‌های جدید اپل طی شده است و نسخه‌های جدید آیفون به تراشه‌های جدیدتر و قدرتمندتری مجهز شده‌اند. اما پیش‌بینی می‌کنیم که تراشه A11 آیفون 8 نسبت به سایر تراشه‌هایی که قبلا در آیفون‌های اپل دیدیم، قدرتی فراتر را ارائه کند تا به این صورت بتواند کاملا محصولاتی نظیر گلکسی اس 8 و تراشه اگزینوس 895 یا اسنپدراگون 835 را در هم بکوبد.

صفحه‌نمایش بدون حاشیه

ویژگی بعدی که پیش‌بینی می‌کنیم هر سه نسخه آیفون‌های جدید اپل از آن بهره‌مند شوند، مربوط به بهره‌مندی آن‌ها از صفحه‌نمایش بدون حاشیه یا اصطلاحا Bezel-less می‌شود. تاکنون تصاویر رندر شده زیادی را در مورد این ویژگی در آیفون‌های جدید اپل دیده‌ایم. با توجه به اینکه برندهایی همچون ال‌جی و سامسونگ از این ویژگی برای تجهیز پرچمدارانشان به نمایشگرهای بزرگ‌تر در بدنه‌ای کوچک‌تر استفاده کردند، جای تعجبی ندارد که اپل هم برای عقب نماندن از آن‌ها، این سبک طراحی را در آیفون‌های جدیدش به کار ببرد.

حذف اسکنر انگشت و ادغام آن با نمایشگر

پیش‌بینی می‌کنیم که اپل برای متمایز کردن آیفون‌های جدیدش یا حداقل آیفون 8 (نسخه ویژه آیفون‌های سال 2017) خود، صفحه‌نمایش آن‌ها را به قابلیت اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز کند! به این صورت اپل قادر خواهد بود تا دکمه هوم (Home) یا همان اسکنر گوشی را از پنل جلویی حذف کند و به این صورت مساحت بیشتری از پنل را به نمایشگر دستگاه اختصاص دهد. اگر قابلیت اسکن انگشت کاربر به نمایشگر آیفون 8 اضافه شود، بی‌شک به شدت مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت و می‌تواند برگ برنده‌ای برای اپل باشد.

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم از جمله ویژگی‌هایی است که قول می‌دهیم در آیفون‌های جدید اپل شاهد ارائه آن باشیم. تاکنون آیفون‌های اپل به طور پیش‌فرض از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کردند و بسیار از افراد این موضوع را نقطه ضعفی برای آیفون‌ها می‌دانستند. بنابراین جای تعجبی ندارد که با فراگیر شدن قابلیت پشتیبانی از شارژ بیسیم، اپل هم این قابلیت مذکور را در آیفون‌های جدیدش ارائه کند.

دوربین دوگانه عمودی

 تجهیز آیفون 8 اپل به دوربین اصلی دوگانه آن هم با ترکیب عمودی یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی این محصول به شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌کنیم که این ویژگی فقط در نسخه ویژه آیفون جدید و نسخه پلاس آن ارائه شود. همچنین انتظار داریم که کیفیت دوربین آیفون‌های جدید اپل مثل همیشه چشمگیر و خیره‌کننده باشد.

ویژگی‌های مرتبط با واقعیت‌افزوده (Augmented Reality)

طبق گزارش‌هایی که هر روز هم بر شدت آن‌ها افزوده می‌شود، احتمالا آیفون 8 اپل از ویژگی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده پشتیبانی خواهد کرد. دست‌اندرکاران اپل و آقای تیم کوک (Tim Cook) بارها به علاقه خود مبنی بر به‌‌کارگیری این ویژگی و سرمایه‌گذاری در آن اشاره کرده‌اند و عنوان داشتند که واقعیت افزوده به واقع پتانسیل بسیار بالایی دارد. پس به هیچ‌وجه عجیب نیست که آیفون 8 اپل برخی از ویژگی‌های مرتبط با واقعیت افزوده را ارائه کند و به این صورت نسبت به سایر محصولات اندرویدی موجود در بازار نظیر گلکسی اس 8 یا ال‌جی جی 6 متمایز شود.

اسپیکرهای قوی‌تر

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که انتظار داریم در آیفون 8 اپل ارائه شود، مربوط به بهره‌مندی آن از اسپیکرهای قدرتمندتر می‌شود. این ویژگی هم به نوبه خود می‌تواند بسیار جالب و کاربردی باشد.

جمع‌بندی

بنابراین، موارد فوق از جمله ویژگی‌هایی هستند که انتظار داریم آیفون 8 اپل آن‌ها را ارائه کند. مطمئنا با ایجاد این ویژگی‌ها در آیفون جدید اپل شاهد استقبال بیش از پیش کاربران از این محصول خواهیم بود. همچنین طبیعی است که اپل مانند همیشه قیمتی افراطی را برای آیفون 8 در نظر بگیرد. نظر شما در رابطه با ویژگی‌هایی که عنوان داشتیم چگونه است؟ آیا ویژگی دیگری وجود دارد که احتمال می‌دهید در آیفون 8 شاهد به‌کارگیری آن باشیم؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟