فکر خرید آیفون 8 اپل را از سر خود بیرون کنید!
 راهنمای خرید: چرا خرید آیفون 8 اصلا انتخاب خوبی نیست؟!
اگر تمایل به خرید آیفون 8 اپل دارید، توصیه می‌کنیم که دست نگه داشته و حداقل یک بار هم که شده این مقاله اختصاصی را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که نشان می‌دهند چرا خرید آیفون 8 اپل اصلا انتخاب مناسبی نیست! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل جدیدترین پرچمداران این شرکت بزرگ محسوب می‌شوند. هر دو گوشی مذکور قدرت عملکرد و کیفیت ساخت بالایی دارند و از بهترین گوشی‌های فعلی هستند که قادر به خریدشان خواهید بود. پس در این زمینه هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. اما با این حال ما عقیده داریم خرید آیفون 8 اپل چندان حرکت جالبی نیست!

برای اثبات این ادعا ما در ادامه این مقاله چند دلیل را ذکر خواهیم کرد که توصیه می‌کنیم شما هم با دقت به این دلایل توجه کنید. اگر قصد خرید آیفون 8 اپل را دارید، احتمال دارد که با شنیدن دلایل عنوان شده ما از خریدتان منصرف شده و به دنبال یک گوشی جایگزین برای آیفون 8 اپل بگردید. پس با سایت شبکه همراه باشید.

دلیل اول: استاندارد IP67

اغلب گوشی‌های اندرویدی و پرچمداران فعلی موجود در بازار از استاندارد ضد آب IP68 بهره می‌برند که به موجب آن می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشند. اما متاسفانه آیفون 8 اپل از استاندارد IP68 بهره نمی‌برد و به جای آن استاندارد IP67 را اخذ کرده که امکان غوطه‌ور شدن گوشی در عمق 1 متری آب برای مدت زمان 1 دقیقه را می‌دهد. اگر آیفون 8 در بررسی‌های نشان داده که خاصیت ضد آب خوبی دارد، اما با این حال از نظر رده‌بندی از اغلب گوشی‌های هم رده خودش کمی عقب‌تر است و این مسئله می‌تواند ناامیدکننده باشد.

دلیل دوم: صفحه نمایش کوچک

در حالی که کاملا ثابت شده کاربران به دنبال گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش بزرگ هستند، آیفون 8 اپل همچنان به یک نمایشگر 4.7 اینچی کوچک مجهز است. ضمنا نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD است که مطمئن باشید از نمایشگرهای سوپر آمولد (SUPER AMOLED) شرکت سامسونگ کیفیت کمتری دارد.

دلیل سوم: وضوح تصویر و تراکم پایین نمایشگر

متاسفانه وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش آیفون 8 اپل هم در مقایسه با گوشی‌های هم رده خودش چندان چنگی به دل نمی‌زند. نمایشگر این گوشی وضوح تصویر 1334 در 750 پیکسل را ارائه می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر گوشی 4.7 اینچی است، تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین وضوح تصویر و تراکم پیکسلی نه چندان جالب آیفون 8 را هم فراموش نکنید!

دلیل چهارم: ظاهر نه چندان مدرن

اپل ظاهر آیفون 8 را کاملا مشابه با آیفون 7 ساخته و تقریبا هیچ تغییر محسوسی در ظاهر آن ایجاد نکرده که این مسئله واقعا ناامیدکننده است! تنها تغییر محسوسی که در ظاهر آیفون 8 اپل قابل رویت است مربوط به بکارگیری شیشه در بدنه گوشی می‌شود. آیفون 8 از نمایشگر با حاشیه‌های ضخیم و نسبت تصویر به بدنه پایینی برخوردار است که این موضوع برخلاف سبک طراحی مدرن گوشی‌ها در سال 2017 و 2018 محسوب می‌شود. بنابراین آیفون 8 از این نظر هم اصلا گزینه خرید جالبی نخواهد بود.

دلیل پنجم: باتری 1821 میلی آمپر ساعتی

تجهیز آیفون 8 اپل به باتری 1821 میلی آمپر ساعتی یکی دیگر از ویژگی‌های ناامیدکننده این گوشی هوشمند محسوب می‌شود! اپل از این نظر حتی نسبت به سال گذشته پس‌رفت هم داشته است، چرا که باتری آیفون 7 این کمپانی 1960 میلی آمپر ساعتی بود! متاسفانه در بررسی‌های انجام شده هم عملکرد باتری آیفون 8 چندان چنگی به دل نمی‌زند. پس اگر به شارژدهی باتری گوشی اهمیت می‌دهید، باز هم آیفون 8 گزینه خرید مناسبی برایتان نیست.

دلیل ششم: عدم پشتیبانی از حافظه SD یا دو سیم کارت

اغلب گوشی‌های اندرویدی پرچمدار و هم رده آیفون 8 قابلیت اتصال حافظه SD یا دو سیم کارت را دارند. اما متاسفانه آیفون 8 اپل از این ویژگی‌ها بی‌بهره است و کاربر هیچوقت نمی‌تواند با استفاده از حافظه SD ظرفیت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات گوشی را افزایش دهد یا از امکان نصب و استفاده همزمان از دو سیم کارت بهره بگیرد.

دلیل هفتم: قیمت گران

اصلی‌ترین دلیلی که به نظر ما سبب می‌شود آیفون 8 به گزینه خرید مناسبی برای کاربران تبدیل نشود مربوط به قیمت نجومی این محصول می‌شود. نسخه مجهز به حافظه 64 گیگابایتی آیفون 8 هم اکنون در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 4،050،000 تومان به فروش می‌رسد. مطمئنا این قیمت برای یک گوشی که در مقایسه با نسخه پیشین خود تغییرات چندانی نداشته و از طراحی مدرنی هم بهره نمی‌برد، بسیار بالاست. پس کران بودن قیمت آیفون 8 را هم به عنوان آخرین دلیل مناسب نبودن این گوشی برای خرید فراموش نکنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به هفت دلیل قانع کننده اشاره داشتیم که نشان می‌دهند چرا خرید آیفون 8 اپل حرکت درستی نیست! نظر شما در رابطه با این مسئله چگونه است؟ آیا تمایل دارید با صرف هزینه‌ای در حدود 4 میلیون تومان آیفون 8 اپل را خریداری کنید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟