جدیدترین اظهارنظر استیون هاوکینگ:
بشر تنها صد سال برای فرار از زمین فرصت دارد
استیون هاوکینگ تایمر خود را برای نابودی زمین تنظیم کرده است. به گفته هاوکینگ بشر تنها صد سال برای فرار از زمین و سکونت در فضا فرصت دارد.

1606683296_1_0.gif

فرار از زمین
در طول صد سال گذشته بشر به موفقیت‌های عظیمی در زمینه علم و تکنولوژی دست یافته است. ما سرانجام پرواز کردیم (به وسیله هواپیما)، ماشین‌های عظیم‌الاجثه ساختیم، راه درمان بسیاری از بیماری‌ها را یافتیم، اینترنت، کامپیوتر‌های پیشرفته و ابرازهای هوشمند از جمله پیشرفت‌های قرن اخیر بود.
گاهی هم موجب تخریب زمین شدیم مانند جنگ‌های در گرفته از جمله دو جنگ جهانی، تغییرات آب و هوایی و...
حال به عقیده فیزیکدان معروف استیون هاوکینگ ما تنها صد سال تا نابودی زمین فرصت داریم، باید قبل از اینکه دیر شود زمین را ترک کنیم.
این اولین باری نیست که هاوکینگ نظریه نابودی زمین را ارائه کرده. در سال‌های اخیر هاوکینگ نگرانی خود را نسبت به امکان نابودی نسل بشر با پیشرفت‌های هوش مصنوعی و خطرات ارتباط بشر با حیات‌های بیگانه ابراز داشت. در سال گذشته او گفته بود ما تنها 1000 سال تا نابودی خانه‌مان فرصت داریم. حال این زمان را به 100 سال کاهش داده که همگان را متعجب کرده که چگونه ظرف شش ماه این زمان 900 سال کاهش یافته.

شمارش معکوس زمین آغاز شد
به عقیده هاوکینگ به دلیل تغییرات آب و هوایی، بیماری‌های همه‌گیر، حملات سیارک‌ها و ازدیاد جمعیت، روز‌های حیات بشر بر روی زمین به شماره افتاده است. اکثر این اتفاقات ممکن است در طی 100 سال آتی به وقوع بپیوندند. تنها راه بقای بشر فرار از کره زمین است، هرچه سریع تر. اما آیا ما می‌توانیم در این زمان زمین را ترک و به فضا مهاجرت کنیم؟
ایلان ماسک موسس تسلا و اسپس ایکس فکر می‌کند که می‌شود و برنامه‌های مشخصی را برای تحقق این امر پیش می‌برد. به عقیده ماسک زمین بعدی مریخ خواهد بود، نزدیک‌ترین سیاره‌ای که امکان سکونت را خواهد داشت. ماسک می‌خواهد در سال 2025 بشر را به مریخ بفرستد و در سال 2033 مریخ را قابل سکونت کند، که به خوبی با جدول زمانی هاوکینگ هماهنگ است. با این حال، رسیدن به مریخ و ساخت یک زیستگاه پایدار ممکن است چندین دهه طول بکشد.

خوشبختانه دیگران هم درحال کار روی این پروژه‌اند. ناسا و چین نیز پروژه‌های خود را برای سفر به سیاره سرخ پیش می‌برند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟