جست‌وجو در مشتری
17/02/1396 - 19:50
ناسا تصویری از قطب جنوب مشتری منتشر کرد
این تصویر بر اساس اطلاعات دریافت شده از فضاپیمای مدارگرد ناسا در مشتری موسوم به "جونو"(Juno) بوسیله یک منجم به نام "گابریل فیست" (Gabriel Fiset) ثبت شده است.

1606683296_1_0.gif

در این تصویر نقاط بیضوی روی مشتری نشان‌دهنده طوفان‌های موجود در سطح این سیاره است که با نزدیک شدن به قطب جنوب این سیاره شکل نامنظمی به خود گرفته‌اند.
آشفتگی موجود در کمربند مشتری و جابه‌جایی بخش‌های مختلف در اثر طوفان سبب شده وضعیت قطب جنوب مشتری به صورت رشته‌های غول‌پیکر در هم‌پیچیده دیده شود.این تصویر از ارتفاع 52 هزار و 200 کیلومتری گرفته شده است.


فضاپیمای مدارگرد جونو در چهارم ژوئیه ۲۰۱۶ در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. این کاوشگر فضایی در پنجم اوت ۲۰۱۱ از فلوریدا به فضا پرتاب شده و شرکت "لاکهید مارتین"(Lockheed Martin) و" مؤسسه تحقیقات جنوب غربی"(Southwest Research Institute) سازنده و  پیمانکار هدایت آن هستند. نیروی این مدارگرد با انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.
این فضاپیما در مدار قطبی این سیاره قرار گرفته تا ترکیب، میدان گرانشی و میدان مغناطیسی مشتری را بررسی کند. جونو همچنین تلاش‌هایی برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد چگونگی تشکیل شدن این سیاره، از جمله احتمال داشتنِ یک هسته سنگی، مقدار آب موجود در ژرفای جو آن، توزیع انبوه جرمی و بادهای عمیق آن که سرعت شان می‌تواند تا ۶۱۸ کیلومتر (۳۸۴ مایل) در ساعت برسد، خواهد داشت.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟