رقیبی جدید برای اکو آمازون
اپل مصمم است اسپیکر مبتنی بر سیری را تولید کند
در چند ماه گذشته شایعات بسیاری در ارتباط با تلاش‌های اپل در دستیابی به محصول جدیدی که گفته می‌شود رقیب اکو آمازون خواهد بود، منتشر شده است. اخباری که از شرکت اپل به بیرون درز پیدا کرده است به این موضوع اشاره دارند که اپل به دنبال آن است تا اسپیکر هوشمندی که در اصل رقیبی برای اکو آمازون بوده و بر مبنای دستیار صوتی هوشمند این شرکت سیری کار می‌‌کند را طراحی کند.

1606683296_1_0.gif

بازار اسیپکرهای صوتی هوشمند به شدت داغ شده است. گوگل، آمازون و اکنون اپل به دنبال آن هستند تا سهم قابل توجهی از بازار این محصول را از آن خود کنند. با توجه به آن‌که کاربران خانگی به شدت از این محصول هوشمند استقبال کرده‌اند، جای تعجبی ندارد که مشاهده می‌کنیم اپل نیز به این وادی وارد شده است. اپل مطابق روال سال‌های گذشته نسبت به این شایعات هیچ‌‌گونه واکنشی از خود نشان نداده است. اما گزارشی که به تازگی منتشر شده اعلام می‌دارد که اپل در سکوت خبری به دنبال کامل کردن این پروژه بوده و حتا ممکن است فرآیند ساخت این اسیپکر هوشمند به مرحله تولید نیز وارد شده باشد.

سایت خبری اکونومی دیلی نیوز، دیروز چهارشنبه گزارش کرد شرکت تایوانی Inventec یکی از قدیمی‌ترین شرکای تجاری اپل سفارش ساخت اولین اسپیکر هوشمند را از این شرکت دریافت کرده است. این سایت در گزارش خود آورده است که به احتمال زیاد این شرکت تایوانی به مرحله تولید این اسیپکر نیز وارد شده است. هنوز به درستی مشخص نیست که این شرکت تنها قطعات اولیه این محصول را تولید خواهد کرد یا به طور کامل فرآیند مونتاژ کردن آن‌را متقبل شده است. این شرکت در حال حاضر مسئولیت تولید ایرپادهای اپل را عهده‌دار است. لازم به توضیح است که Inventec از زمانی که اولین آی‌پاد را برای اپل آماده کرد تا به امروز یکی از شرکای اصلی اپل بوده است. اگر گزارش منتشر شده صحت داشته باشد، این رویکرد اپل به معنای آن است که این شرکت برای تولید اسپیکر هوشمند خود به سراغ تامین‌کننده اصلی این شرکت یعنی فاکسکان نرفته است، به واسطه فاکسکان مسئولیت ساخت اسپیکر اکو آمازون را عهده‌دار شده است.

شایعات در مورد ساخت این اسپیکر هوشمند از اواخر آوریل بر سر زبان‌ها افتاد که در پست‌های توییتری به این موضوع اشاره شده بود که اسپیکر هوشمند اپل به یک پردازنده سفارشی آرم (A8 CPU)، یک ووفر و یک تراشه بلوتوث W1 اپل تجهیز شده است. مینگ چی کو تحلیل‌گر KGI Securities بر این باور است که اپل در نظر دارد 12 میلیون عدد از این اسپیکرهای هوشمند را تولید کند. اگر همه چیز به شکل موفقیت‌آمیزی به سرانجام برسد آن‌گاه اپل خط تولید این محصول را گسترش خواهد داد و همان کاری را خواهد کرد که آمازون در ارتباط اکو انجام داد. سونی دیکسون اولین بار اطلاعاتی درباه جزییات فیزیکی این محصول را فاش کرد. اسپیکری که به شکل استوانه بوده و کنترل‌های فیزیکی روی آن قرار خواهد داشت. کارشناسان حوزه فناوری بر این باور هستند که اپل در نظر دارد از محصول جدید خود در کنفرانس توسعه‌دهندگان که نزدیک به یک ماه دیگر برگزار خواهد شد رونمایی کند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟