نمایشگاه کامپیوتکس 2015
نسل پنجم پردازنده‌های Core اینتل: بهبود گرافیک و ویدیو
اینتل در کنار معرفی نسل جدید پردازنده‌های خود در این نمایشگاه از برنامه دیگر خود که نگاهی خاص بر سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد، پرده برداشت.

1606683296_1_0.gif

شرکت اینتل امیدوار است بتواند با نسل جدید پردازنده‌های خود که حاصل ایجاد بهبود جدی در نسل پنجم پردازنده‌های این شرکت با نام رمز برادول (Broadwell) است، بتواند تاثیر زیادی بر کیفیت گرافیک و کارایی ویدیویی موبایل‌ها بگذارد. این سازنده بزرگ تراشه در نمایشگاه کامپیوتکس امسال مدل جدیدی از پردازنده‌های خود را ارائه داده است که دارای توانایی پردازش بهبود یافته‌ای هستند. این ویژگی می‌تواند تأثیر شگرفی بر آینده تجهیزات دیجیتال داشته باشند.

در حالی که بیش از 130 هزار نفر برای بازدید از نمایشگاه کامپیوتکس به پایتخت تایوان آمده‌اند تا از آخرین فناوری‌های دنیای دیجیتال بازدید کنند، اینتل برنامه مفصلی برای تولیدکنندگان دستگاه‌های دیچیتال دارد تا بتواند در سال پیش رو پردازنده‌های خود را وارد دستگاه‌های تولیدی آن‌ها کند.

پیش از این اینتل پردازندهای نسل پنج خود را با نام رمز برادول در نمایشگاه CES شهر لاس‌وگاس رونمایی کرد و حالا اینتل نسخه بهبود یافته‌ای از این پردازنده را معرفی کرده است که به خصوص می‌تواند در مورد پردازش‌های گرافیکی دستگاه‌های همراه بسیار خوب عمل کند تا بدین صورت پاسخی باشد برای تشنگان عرصه گرافیک.

اینتل قبلاً با ارائه فناوری Intel Iris Pro Graphics 6200 تجربه جدیدی از کار با سطح جدیدی از کیفیت گرافیکی تعبیه شده در تراشه را به کاربر ارائه داده بود. در واقع Iris Pro راهکار اینتل برای بازی کردن، ویرایش‌ فایل‌های ویدیویی و همچنین کم کردن مصرف انرژی بدون نیاز به کارت گرافیک مجزا است، اما حالا می بینم که اینتل حتی این مفهوم را هم به روز کرده است.

اینتل برای نخستین بار از فناوری Iris Pro Graphics برای دستگاه‌های رومیزی استفاده کرد اما زمانی که در خصوص کارایی بهتر سخن می‌گوییم،  نوع جدید از فناوری را می‌بینیم. اینتل تاکنون سریع ترین پردازنده دسکتاپ را ساخته است؛ پردازنده رؤیایی Core i7-5775-C که در مقایسه با نسل چهارم که دارای پردازنده‌های HD بودند، می‌تواند تا 35 درصد کارایی تصویری بهتری داشته باشد. در حال حاضر پردازنده پرچم‌دار Core i7 جدید اینتل می‌تواد تا 95 درصد کارایی بهتری را در مقایسه با نسل قبلی این پردازنده‌ها ارائه کند.

اینتل در کنار معرفی نسل جدید پردازنده‌های خود در این نمایشگاه از برنامه دیگر خود که نگاه خاص بر سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد پرده برداشت. برنامه‌ای که شامل دسته‌ای از پردازنده‌های Xeon است که بر بهبود عملکرد گرافیکی تمرکز دارند. اینتل ادعا کرده است که Xeon  می‌تواند عملکرد بهتری در خصوص پردازش‌های ویدیویی، گرافیک‌ سه‌بعدی و همچنین پخش  جریانی ویدیوی HD داشته باشد.

در نهایت اما از آنجایی که رویدادهای نمایشگاه کامپیوتکس بدون صحبت در خصوص اینترنت اشیا به پایان نمی‌رسد، باید گفت که اینتل دسته‌ای جدید از محصولات مرتبط با IoT Gateway را ارائه داده است. این شرکت می‌گوید که گیت‌وی‌های جدید می‌تواند قیمت‌ها را برای توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان پایین بیاورد و به آن‌ها این امکان را بدهد تا بتوانند محصولاتی را که توانایی اتصال به یکدیگر دارند را تولید کنند و سریع‌تر و ساده‌تر آن‌ها را روانه بازار کنند.  

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟