ستاره مرگ
16/01/1396 - 23:31
اسلحه لیزری و کشنده جنگ ستارگان ساخته می‌شود
اگر فیلم‌های دنباله‌دار جنگ ستارگان را دیده باشید؛ حتما با اسلحه لیزری «ستاره مرگ» آشنایی دارید. اسلحه‌ای که با لیزر همه‌چیز را نابود می‌کرد. اکنون، دانشمندان استرالیایی می‌خواهند ستاره مرگ را بسازند و روانه بازار کنند.

1606683296_1_0.gif

محققان استرالیایی روش جدیدی برای ترکیب لیزرها و ایجاد یک اشعه قدرتمند به وسیله الماس اختراع کرده‌اند. آنها با این روش می‌توانند ابرلیزری بسازند که شبیه اسلحه به کار گرفته شده در مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی جنگ ستارگان است!  تحقیق درباره ساخت این ابر لیزر توسط محققان دانشگاه Macquarie استرالیا انجام و در نشریه «لیزر و فتونیک ریویو» منتشر شده است.  

مطلب پیشنهادی

چاقویی اینترنتی که شهرت جهانی کسب کرد
این روزها هر چیزی می‌تواند های‌تک باشد

 ریچ میلدرن دستیار استاد و یکی از مولفان تحقیق می‌گوید: «تا کنون لیزرهای قدرتمندی برای مقابله با تهدیدهای مختلف از پهپادهای ارزان قیمت تا فناوری‌های موشکی پیچیده ساخته شده است. این لیزرها در فضا نیز کاربرد دارند، مانند منهدم کردن زباله های فضایی.»

 طبق گزارش منتشر شده، ترکیب اشعه‌های لیزر در الماس  به دلیل «تاثیر تعاون» کریسیتال است که سبب می شود اشعه‌های نور قدرت خود را به مسیری مشخص هدایت کنند. این کشف از لحاظ فنی اهمیت زیادی دارد زیرا محققان لیزر به شدت تلاش دارند قدرت این دستگاه‌ها را بالاتر ببرند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟