براساس گزارش موسسه تحقیقاتی کسپرسکی
15/01/1396 - 14:03
ایران دومین کشور جهان از نظر آلودگی به بدافزارهای موبایلی معرفی شد
موسسه تحقیقاتی کسپرسکی گزارش سالانه خود درباره آمار و ارقام‌های بدافزارها و آلودگی کشورها به انواع ویروس‌ها و بد‌افزارها را منتشر کرد. یکی از نکات منفی این گزارش، قرار گرفتن ایران در رتبه دوم بدترین کشورهای آلوده به بدافزارهای موبایلی است.

1606683296_1_0.gif

در این گزارش آمده است؛ ایران با ۴۶.۸۷ درصد دومین کشور آلوده به بدافزارهای موبایلی  در میان ۲۳۰ کشور جهان است. به تعبیر دیگر، نزدیک به ۴۷ درصد گوشی‌های‌ موبایل در ایران به بدافزار آلوده هستند یا مورد حمله بدافزاری موبایل قرار گرفته‌اند. در این گزارش، کشور بنگلادش بالاتر از ایران و در رتبه اول با ۵۰.۰۹ درصد قرار دارد. 

مطلب پیشنهادی

فایل‌‌‌ها و آدرس‌های اینترنتی مشکوک خود را رایگان اسکن کنید + لینک
ویروس‌کاو؛ سامانه پویشگر نرم‌افزارهای مخرب

یکی از دلایل این اتفاق، عدم دسترسی راحت و مستقیم کاربران ایرانی به گوگل‌پلی برای دانلود و نصب نرم‌افزارهای اندرویدی است که باعث می‌شود به سراغ اپ‌مارکت‌ها و سایت‌های نامعتبر بروند و در نتیجه اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار را دانلود و نصب کنند. روی مارکت‌های معروف عرضه‌کننده اپلیکیشن‌های اندرویدی مانند گوگل‌پلی، اصالت و سلامت برنامه‌ها تایید شده و کاملا احرازهویت شده هستند. 

خوش‌بختانه، در گزارش کسپرسکی، ایران در بخش‌های دیگر مانند تروجان‌های بانکی و باج‌افزارها وضعیت چندان بدی ندارد و این موارد هنوز در ایران رواج پیدا نکردند. 

به نظر می‌رسد کاربران ایرانی علاقه‌مند به استفاده از تلفن‌های هوشمند و نصب نرم‌افزارهای جدید باید دقت بیشتری داشته باشند؛ به‌خصوص در هنگام استفاده از تراکنش‌های مالی و کارهای حساس مراقب باشند گوشی آن‌ها به بدافزار آلوده نباشد و با انواع ابزارهای امنیتی مرتبا اسمارت‌فون خود را بررسی کنند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟