Workflow و چهار جوانی که اپل را شیفته خود کردند
تصمیم بزرگ اپل برای خودکارسازی فعالیت‌های iOS
سرانجام اپل قرارداد خرید Workflow را نهایی کرد. این ابزار به کاربران اپل امکان می‌دهد تا اپ‌ها و فانکشن‌های داخل آن‌ها را با اجرای تنها چند خط فرمان به فرآیندهایی خودکار تبدیل کنند.

1606683296_1_0.gif

این اپلیکیشن توسط یک تیم کوچک نوشته شده و یکی از اعضای آن "آری واینستاین" است که پیش از این در زمینه شکستن قفل گوشی‌های آیفون فعالیت می‌کرده است. 

مطلب پیشنهادی

با این اپلیکیشن فایل‌های موسیقی را بدون اتصال به اینترنت به اشتراک بگذارید

ابزار Workflow چند سال می‌شود که نوشته شده و تا به‌حال چندین بار به‌روزرسانی شده است. برخی از ویژگی‌های آن مشابه سرویس IFTTT است، یعنی کاربران می‌توانند چندین کار مختلف را کنار یکدیگر قرار دهند و با زدن یک ضربه کارهای پیچیده‌ای را انجام دهند. در طی چند سال گذشته تعداد کاربران این ابزار افزایش پیدا کرده و تعداد دانلودهای آن نیز همواره سیر صعوری داشته است.

اپل تیم Workflow را با همه اعضای آن یعنی "واینستاین"؛ "کانراد کریمر"؛ "آیاکا نوناکا" و "نیک فری" به زیرمجموعه خود اضافه کرد. این اپ قرار است به‌صورت رایگان روی پلتفرم اپ‌استور در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

"واینستاین" بعد از امضای قرارداد به خبرنگاران گفت: "از اینکه به اپل پیوستیم بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستیم. در دوران دانشجویی در WWDC شرکت کردیم و از همان زمان همکاری نزدیکی با اپل داشته‌ایم و در تمام دوران توسعه و راه‌اندازی Workflow تا حضور در کمپین کیک‌استارتر رابطه خود را با این شرکت حفظ کردیم و خوشبختانه شاهد موفقیت فوق‌العاده آن در اپ‌استور بودیم. بی‌صبرانه منتظر هستیم تا سطح روابط خود با اپل را وارد مرحله جدیدی کنیم و راه‌کارهای جدیدی برای توسعه بیشتر Workflow در پیش بگیریم و مصحولاتی ارائه دهیم که در سراسر دنیا قابل استفاده مردم باشد."

تیم Workflow در سال 2015 موفق به کسب "جایزه طراحی اپل" شد. "دین هادسون" ار بخش Apple Accessibility می‌گوید: "وقتی برای نخستین بار این اپ را دیدم فهمیدم با یک چیز کاملا متفاوت روبرو هستیم."

شرکت اپل ضمن تأیید این خبر در بیانیه خود اعلام کرد:

اپ Workflow به دلیل استفاده خارق‌العاده‌اش از قابلیت در دسترس بودن iOS موفق شد جایزه طراحی اپل را در سال 2015 از آن خود کند. این استفاده بیشتر از هر چیز به نوع به‌کارگیری آن برای VoiceOver؛ اشارات عالی و هم‌چنین قابلیت‌های drag/drop مربوط می‌شود.

یک‌پارچه‌سازی‌های فعلی Workflow با اپ‌های دیگر بسیار گسترده است و دائما در حال به‌روزرسانی است. یکی از شاخه‌هایی که این اپلیکیشن قابلیت‌های خود را به خوبی نشان می‌دهد محصول اپل واچ است.

بدون شک موفقیت Workflow نشان می‌دهد که ایده‌های نرم‌افزاری تا چه میزان مورد توجه شرکت‌های بزرگ فناوری قرار می‌گیرد و می‌تواند باعث ایجاد تحولات زیادی شود. تیم Workflow که یک تیم کوچک چهار نفره است و زمانی به‌عنوان دانشجو در WWDC شرکت کرده بودند با ابزاری که برای iOS نوشتند مقامات این شرکت را متقاعد کردند که بهتر از این نمی‌شد چنین ابزاری تولید کرد و به‌همین دلیل تیم سازنده آن را به استخدام خود درآورد. حال باید دید از اینجا به بعد چه اتفاقات جالب توجهی برای این تیم می‌افتد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟