سرویسی سریع‌تر از شبکه 4G و وای‌فای
با این اپلیکیشن فایل‌های موسیقی را بدون اتصال به اینترنت به اشتراک بگذارید
شرکت OpenGarden که پیش از این خود را با مسنجر آفلاین "فایرچت" (FireChat) مطرح کرده بود، اکنون وارد حوزه فناوری شبکه‌های مش شده و اپ‌های‌اش را در دسترس همه توسعه‌دهندگان قرار داده است.

1606683296_1_0.gif

آن‌ها به‌تازگی "مش‌کیت SDK" را عرضه کردند که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا ارتباطات نظیر به نظیر را در اپ‌های خود به‌کار بگیرند. این معرفی و رونمایی در کنگره جهانی موبایل که این روزها در شهر بارسلونای اسپانیا در جریان است؛ صورت گرفت.

استفاده متداولی که از این محصول می‌شود مربوط به اپ‌های چت است؛ اما می‌توان از آن در سرویس‌های مربوط به رسانه یا حتی به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر مانند نتایج مسابقات ورزشی استفاده کرد.

محصول فوق که حدود چند ماه است بی‌سروصدا روی وبسایت این شرکت قرار داشته؛ در حال حاضر فقط در دسترس توسعه‌دهندگان آندروید است ولی به‌گفته یکی از مقامات این شرکت نسخه iOS آن به‌‌زودی منتشر می‌شود. توسعه‌دهندگانی که مایل به استفاده از SDK هستند باید برای دسترسی به آن با شرکت سازنده تماس بگیرند.

هر آن‌چه که از شبکه مش SDK به‌عنوان ارائه دهنده ارتباطات استاندارد و معمول انتظار دارید در مش‌کیت در دسترس است. یعنی با استفاده از آن و به‌کمک تنها یک نود متصل؛ قادر خواهید بود به اینترنتی که در اختیار تمام دستگاه‌های شبکه مش وجود دارد دسترسی داشته باشید. هم‌چنین طبق گفته سازندگان آن؛ تمام پیام‌هایی که در شبکه ردوبدل می‌شود از روش رمزنگاری دوطرفه یا سربه‌سر استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: بدون این‌که از خودرو خارج شوید، هزینه سوخت را پرداخت کنید!
راه‌کار جدید جگوار و شل برای تأمین آسایش رانندگان

شریک تجاری این شرکت برای محصول جدید SDK یک نشردهنده اپ موسیقی به‌نام "استودیو سل" (Studio Sol) است. این شرکت آمریکای لاتین به‌کمک توانایی‌ها و ویژگی‌های SDK جدید به کاربران‌اش این امکان را می‌دهد تا فایل‌های موسیفی را حتی در شرایطی که به اینترنت متصل نیستند؛ با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. حتی قرار است از آن؛ در توزیع آفلاین اپ هم استفاده شود. چون دانلودهایی که در این اپ صورت می‌گیرد به سرعت اینترنت وابسته نیست.

به‌گفته OpenGarden این روش توزیع اپ می‌تواند سرعتی 15 برابر بیشتر از شبکه 4G یا حتی ارتباط وای‌فای داشته باشد.

احتمالا استفاده از SDK رایگان نخواهد بود و باید هزینه‌ای برای آن پرداخت شود ولی هنوز مقدار آن مشخص نیست. وقتی از یکی از سخن‌گویان این شرکت خواسته شد تا اطلاعات بیشتری در اختیار بگذارد؛ پاسخ داد: "هنوز قیمت‌گذاری نکرده‌ایم. با این‌حال؛ اگر توسعه‌دهندگان به محصول ما علاقه دارند و می‌خواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند؛ می‌توانند برای صحبت درباره قیمت‌ها با شرکت تماس بگیرند."

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟