آپلیکیشن جدید آی‌بی‌ام برای نجات جان انسان‌ها
اپلیکیشن هواشناسی آی‌بی‌ام بدون اینترنت پیغام‌های اضطراری ارسال می‌کند
وقتی شبکه اینترنت کار نکند؛ اپلیکیشن‌های آب‌وهوا به چه دردی می‌خورند؟ پاسخ مشخص است: هیچ کاربردی ندارند. ولی شرکت آی‌بی‌ام به‌زودی اپلیکیشنی به‌نام Weather Channel برای آندروید منتشر می‌کند که یک راه‌کار فوق‌العاده برای بازارهای در حال ظهور دارد: "هشدارهای شبکه مش".

1606683296_1_0.gif

این فناوری جدید از یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا قادر است نوتیفیکیشن‌ها را با استفاده از وای‌فای و بلوتوث از یک گوشی به گوشی دیگر ارسال کند. یقینا؛ این شیوه کاربرد خیلی بیشتری نسبت به هشدارهای معمول اورژانس که توسط دولت‌ها اداره می‌شود؛ دارد. چون این سرویس‌های زمانی که شبکه تلفن همراه از کار بیافتد؛ جواب نمی‌دهند. اما فواید این اپلیکیشن تنها به آپدیت‌های آب‌وهوا محدود نمی‌شود؛‌ این اپ در برخی نقاط می‌تواند در شرایط اضطراری باعث نجات جان کاربران شود.

در حال حاضر؛ آی‌بی‌ام تنها قصد راه‌اندازی اپ Weather Channel با قابلیت مش را در آفریقا؛ آسیا و آمریکای لاتین دارد. نکته جالب در ساخت این اپ؛ درنظر داشتن شبکه‌هایی است که ممکن است در آینده ظهور کنند. اندازه این اپلیکیشن فقط 3.2MB است و طوری نوشته شده که با ارتباطات کند 2G هم به‌راحتی سازگار می‌شود.

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: با این اپلیکیشن خواب‌تان را تحلیل کنید
اگر به خواب خوب و عمیق اهمیت می‌دهید سراغ اپ‌ها بروید

کاربران می‌توانند داده‌های آب‌وهوایی را برای مدت 24 ساعت به‌صورت آفلاین ذخیره کنند. هم‌چنین امکان آپدیت برنامه از طریق شبکه موبایل یا وای‌فای نیز وجود دارد. آی‌بی‌ام تأکید می‌کند فناوری شبکه مش تأثیر چندانی روی مصرف باتری ندارد و کاربران می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. چون در دیگر کاربردهای این فناوری؛ شاهد هستیم که دستگاه‌ها به‌جای اکسس پوینت به نود تبدیل می‌شوند.

سرویس جدید ارائه شده ممکن است برای آی‌بی‌ام کمی عجیب به‌نظر برسد. ولی فراموش نکنید آن‌ها در سال 2015؛ تمام قابلیت‌ها و توانایی‌های فناوری Weather Company را خریداری کردند. این روزها؛ اپ‌های آب‌وهوا به‌عنوان ستون فقرات واحد اینترنت اشیا واتسون عمل می‌کند. ‌هم‌چنین؛ این اپ‌ها به هوش مصنوعی آی‌بی‌ام اطلاعات زیادی برای پردازش ارائه می‌دهند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟