سیستم کودی و پرداخت قبوض
پرداخت آسان‌تر در مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت محدود است
پرداخت هزینه‌ها و فرستادن پول برای خانواده و دوستان در کشور نیجریه کار سخت و طاقت‌فرسایی است. هدف از سیستم "کودی" (Kudi) که به‌تازگی در این کشور راه‌اندازی شده؛ ساده‌تر کردن فرآیند پرداخت قبوض و کمک مالی به دیگران با استفاده از ارسال پیامک است.

1606683296_1_0.gif

ذات کودی یک چت‌بات است که داخل فیسبوک مسنجر و حتی اسکایپ زندگی می‌کند. این سیستم به کاربر در زمینه نقل و انتقال پول؛ خرید شارژ برای گوشی و پرداخت قبوض کمک می‌کند.

با این‌که امکان پرداخت هزینه‌های تلویزیون؛ انرژی و قبض موبایل به‌صورت آنلاین در نیجریه فراهم است ولی تنها 39 درصد از جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی دارند. این رقم در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا با 80 درصد و 94 درصد در کره‌جنوبی خیلی کم به‌نظر می‌رسد. بیشتر مردم نیجریه ترجیح می‌دهند تا به‌صورت فیزیکی به محل پرداخت بروند و قبوض خود را پرداخت کنند.

با توجه به این‌که Kudi بخشی از سیستم Free Basics فیسبوک است؛ استفاده از آن هیچ دیتایی مصرف نمی‌کند. برای انتقال پول به یکی از دوستان از طریق کودی؛ باید به شماره طرف مقابل دسترسی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

از کجا بفهمیم کدام برنامه از وب‌کم کامپیوتر ما استفاده می‌کند؟

برخلاف سایر سیستم‌های مشابه کودی در نیجریه که به انتقال پول مربوط می‌شوند؛ کسانی که از این سیستم استفاده می‌کنند نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارند. در عوض آن‌ها چیزی حدود 30 سنت از هر قبض برمی‌دارند.

کودی تنها استارت‌آپ این کشور نیست که روی برطرف کردن مشکلات پرداخت در نیجریه کار می‌کند. یکی از معروف‌ترین استارت‌آپ‌های دنیا در این زمینه؛ پاگا است. این استارت‌آپ تا به‌امروز بالغ بر 13 میلیارد دلار از طریق سرمایه‌گذاری جسورانه؛ سرمایه جذب کرده است. علاوه بر آن؛ یک اپ موبایلی برای پرداخت قبوض و خرید محصول نیز ساخته شده است. ولی به‌نظر می‌رسد کودی به‌خوبی از شدت رقابت باخبر است.

بعد از این‌که کودی این مرحله را به پایان برساند؛ هدف جذب سرمایه بییشتر و سپس توسعه آن به دو کشور کنیا و غنا است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟