خبری خوب برای فعالان بخش شبکه
راه‌اندازی ساده‌تر مراکزداده با سیستم‌عامل منبع‌باز شبکه
استارت‌آپ "اسنپ‌روت" که زمینه کاری آن ساخت نرم‌افزار منبع باز برای مهندسان شبکه به منظور کار راحت‌تر با سوییچ‌‌ها و روترهای شبکه است، خبر از یک قرارداد ۲۵ میلیون دلاری با شرکای Norwest Venture داد.

1606683296_1_0.gif

دور نهایی رقابت برای در اختیار گرفتن این استارت‌آپ شامل نام‌های بزرگی مانند "لایت اسپید"؛ AT&T و مایکروسافت Ventures می‌شد و قرار است "راما سِکار" از Norwest Venture عضوی از هیأت‌مدیره این استارت‌آپ شود. "جیسون فارستر"؛ مؤسس و مدیرعامل استارت‌آپ اسنپ‌روت در اصل از شرکت اپل می‌آید. وی زمانی‌که در این شرکت کار می‌کرد متوجه شد وقتی مقیاس مراکز داده خیلی بزرگ می‌شود؛‌ سخت‌افزار لایه زیرین شبکه همیشه آن‌طور که فکر می‌کنید رفتار نمی‌کند.

هم‌چنین؛ جیسون دریافت خیلی از سوییچ‌هایی که فروشندگان تجهیزات شبکه در اختیار شما می‌گذارند فقط قادر به حل یکی از گزینه‌های موردنظر شما هستند در حالی‌که مشکل اصلی شما به چندین گزینه نیاز دارد. گزینه‌های اضافی نه‌تنها موجب بالا رفتن هزینه می‌شوند بلکه باعث پیچیده‌تر شدن ساختار شبکه می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

خرید بزرگ سال سیسکو کدام استارت‌آپ است؟
استقبال از شرکت‌هیا نوپای عرضه‌کننده نرم‌افزار

همین مسئله باعث شد تا وی به فکر "فلکس سوییچ" (FlexSdwitch) بیافتد. "فلکس سوییچ" یک سیستم‌عامل منبع باز برای شبکه است که به شبکه‌کاران کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سخت‌افزارهای متداول شبکه مانند محصولات سیسکو و جونیپر می‌دهد. 

جیسون در این خصوص می‌گوید: "مشکل اصلی کسانی که در حوزه شبکه کار می‌کنند آن است که فکر می‌کنند یک محصول برای همه شبکه‌ها با هر اندازه و ساختاری مناسب هستند. راه‌کاری که ما طراحی و ارائه می‌دهیم به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با توجه به نوع استفاده خود؛ آن را شخصی‌سازی کنند و برای این‌کار نیاز به مراحل پیچیده‌ای نیست بلکه تنها با یک کد به خواسته خود می‌رسند."

وقتی نرم‌افزار از سخت‌افزار جدا باشد؛ شبکه‌کاران به‌ویژه آن‌‌هایی که قصد راه‌اندازی مراکز داده خیلی بزرگ دارند؛ با خرید ارزان‌ترین سخت‌افزار نیاز خود را به‌طور کامل برآورده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند با توجه به احتیاجات منحصربه‌فردی که دارند؛ سخت‌افزار را طراحی کنند. این همان قابلیتی است که پیش از این تنها در اختیار شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک و آمازون بود.

جیسون می‌گوید این روزها شرکت‌هایی را می‌بینیم که شاخه فعالیت آن‌‌ها فناوری نیست اما مشغول ساخت سوییچ‌های مخصوص خود هستند. پس با این روال؛ بازار تغییر می‌کند. "وقتی این افراد با اطمینان و اعتماد به‌نفسی که دارند در حال ساخت سوییچ هستند و کارهایی اجرایی‌شان را بر پایه آن قرار می‌دهند؛ پس باید قبول کنیم که فضای کار شبکه در حال تغییر است. به‌همین دلیل؛ اسنپ‌روت می‌خواهد سیستم‌عاملی برای این سخت‌افزارها باشد."

مطلب پیشنهادی

هکرهای واقعی از کدام سیستم‌عامل استفاده می‎کنند؟
لینوکس برای نفوذ یا جلوگیری از نفوذ

اسنپ‌روت بخش‌هایی از محصول خود را به‌صورت منبع باز ارائه می‌دهد تا افرادی که در زمینه شبکه کار می‌کنند انعطاف بیشتری داشته باشند ولی بخش‌های کلیدی آن در دسترس نیست؛ چون از این طریق است که این استارت‌آپ درآمدزایی می‌کند. وی افزود: "پروتکل‌ها منبع باز هستند. استانداردها هم منبع باز هستند. ولی بخش مهمی از این منبع باز نیست - لایه سخت‌افزاری که برای پشتیبانی شبکه‌های بسیار بزرگ است. منبع این بخش بسته است و مشتریان برای آن هزینه پرداخت می‌کنند."

استارت‌آپ اسنپ‌روت در حال حاضر حدود 35 کارمند دارد ولی با توجه به سرمایه 25 میلیون دلاری که در راه است؛ آن‌ها می‌توانند در راه رسیدن به یک شرکت بزرگ دست به توسعه‌های زیادی بزنند. با این‌که وی فعلا از نام بردن مشتریان حال حاضر خودداری می‌کند ولی می‌گوید که ۵۰ شرکت لیست Fortune به محصول آن‌‌ها علاقه دارند. "ما موفق شدیم تا لوگوهای زیادی را به مجموعه خود اضافه کنیم."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟