رویای شارژ بدون کابل تحقق پیدا می‌کند
برای نخستین بار: شارژ بی‌سیم به کمک امواج مافوق صوت
شرکت uBeam در سیلیکون‌ولی مستقر است رمز و رازهای زیادی در خود دارد. تخصص این شرکت در زمینه فناوری شارژ بی‌سیم است. آن‌ها ادعا می‌کنند موفق به استفاده از امواج مافوق صوت برای شاٰرژ دستگاه‌های الکتریکی شده‌اند.

1606683296_1_0.gif

این شرکت مدعی شده روشی را توسعه داده که با استفاده از امواج مافوق صوت یا همان التراسونیک؛ دستگاه‌های الکتریکی را شارژ می‌کند و اصلا مهم نیست که اسمارت‌فون شما در تماس با چه سطحی باشد چون این عمل به‌صورت کاملا بی‌سیم انجام می‌شود. البته انتقاد از این شرکت بسیار زیاد بوده؛ چون آن‌ها از ارائه اطلاعات بیشتر؛ توضیحات دقیق‌تر و نمایش فناوری خود سر باز می‌زنند.

ولی این شرکت برخلاف رسم گذشته؛ چند روز پیش؛ فناوری بی سیم خود را در مجمع UpFront در لس‌آنجلس آمریکا به نمایش گذاشت. قرار بود این نمایش جنبه غیررسمی داشته باشد و خبر آن به بیرون درز نکند؛ ولی خیلی عجیب است در دنیای امروز که همه یک دوربین در قالب اسمارت‌فون در جیب خود دارند؛ انتظار داشته باشیم که همه چیز در سکوت کامل برگزار شود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد؛ طی این چند روز ویدیوهای مختلقی از این دمو در توییتر پخش شده است.

مطلب پیشنهادی

مانیتور خمیده‌ای که به طور بی‌سیم گوشی شما را شارژ می‌کند
معنای جدید فناوری شارژ وایرلس با آخرین محصول ایسوس

در ویدیوی منتشر شده؛ "مردیت پِری"؛ مدیرعامل شرکت uBeam یک گوشی ظاهرا آندرویدی را نزدیک به یک دستگاه دیگر نگه می‌دارد و بعد از کمی صبر علامت شارژ روی نمایشگر ظاهر می‌شود. البته هدف؛ کوچک‌تر کردن اندازه این دستگاه است تا خریداران علاقه بیشتری به تهیه آن داشته باشند.

یکی از اهداف این شرکت از زمان تأسیس؛ ساخت دستگاهی است که تداعی‌گر یک شارژر ماهواره‌ای کوچک به شکل بشقاب باشد.

هنوز پرسش‌های زیادی بدون پاسخ باقی مانده است؛ به‌عنوا مثال؛ این شرکت چگونه بر محدودیت‌های علم فیزیک برای ساخت دستگاهی که به‌طور پیوسته کار کند؛ فائق می‌آید؟ با این‌حال؛ ایده ساخت چنین دستگاهی جالب به‌نظر می‌رسد و شاید راه را برای رسیدن به شارژ بی‌سیم به کمک امواج صوت هموارتر کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟