اچ‌تی‌سی در MWC 2017 از پرچمدار جدید رونمایی نمی‌کند!
منتظر اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل نباشید!
شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی به طور رسمی اعلام کرد که در کنگره جهانی موبایل امسال یا همان نمایشگاه MWC 2017 از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی اچ‌تی‌سی 11 (HTC 11) رونمایی نمی‌کند. مسولین این شرکت رسما اعلام کردند که در این نمایشگاه کنفرانس خبری برپا نمی‌کنند! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

کنفرانس جهانی موبایل یا همان نمایشگاه MWC مکانی است که هر سال گوشی‌های هوشمند متعددی در آن رونمایی می‌شوند. معمولا شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی نظیر سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سونی و غیره پرچمداران سال خود را در جریان این رویداد به معرض نمایش قرار می‌دهند. اما به نظر می‌رسد که نمایشگاه MWC امسال چندان مملو از اسمارتفون‌های جدید و قدرتمند نباشد!

چندی پیش شرکت کره‌ای سامسونگ به طور سمی اعلام کرد که در جراین کنگره جهانی موبایل 2017 از گوشی هوشمند گلکسی اس 8 رونمایی نمی‌کند. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این خبر را می‌توانید از مقاله "خبر رسمی: گلکسی اس 8 در MWC 2017 معرفی نمی‌شود!" مطالعه کنید. ظاهرا سامسونگ در نمایشگاه MWC 2017 از یک تبلت جدید تحت عنوان گلکسی تب اس 3 رونمایی می‌کند که پیش از این در مقاله "گلکسی تب اس 3 سامسونگ در کنگره موبایل امسال معرفی می‌شود" خبر مربوط به آن را خدمت شما عزیزان ارائه کرده بودیم.

حال و طبق گزارش رسمی که از سوی شرکت اچ‌تی‌سی ارائه شده، متوجه شدیم که این کمپانی تایوانی هم قصد ندارد که در نمایشگاه MWC 2017 از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی 11 رونمایی کند. شرکت اچ‌تی‌سی اشاره داشته که در نمایشگاه MWC 2017 کنفرانس خبری را برگزار نمی‌کند و فعلا قصد دارد که از دو گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو پلی (HTC U Play) و اچ‌تی‌سی یو اولترا (HTC U Ultra) حمایت کند. بنابراین در نمایشگاه MWC امسال پرچمدار اچ‌تی‌سی هم معرفی نمی‌شود! البته باید اشاره کنیم که اچ‌تی‌سی سال گذشته هم گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی 10 را در کنگره جهانی موبایل معرفی نکرده بود!

بنابراین به نظر می‌رسد که تنها سونی و ال‌جی در نمایشگاه MWC 2017 از دو پرچمدار اندرویدی رونمایی کنند. این موضوع نشان می‌دهد که کنگره جهانی موبایل امسال برخلاف سال‌های گذشته، برای علاقمندان به صنعت موبایل چندان مملو از اسمارتفون‌های جدید و رده بالا نخواهد بود. اما دلیل حضور کمرنگ شرکت‌های فعال در صنعت موبایل در نمایشگاه MWC 2017 با چه مسئله‌ای ارتباط دارد؟ مطمئنا این موضوع با کمبود تولید تراشه اسنپدراگون 835 ارتباط دارد! سامسونگ هم اکنون اصلی‌ترین تولیدکننده تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام است و احتمالا تمایل زیادی نسبت به تولید سریع و هرچه بیشتر این تراشه ندارد و شاید به نوعی آن را برای پرچمداران خود ذخیره کرده است!

بنابراین شرکت‌هایی نظیر ال‌جی، سونی، اچ‌تی‌سی و غیره‌ای که تمایل به استفاده از تراشه اسنپدراگون 835 در پرچمداران خود داشته باشند، باید در صف انتظار قرار بگیرند و نمایشگاه MWC 2017 که در ماه فوریه برگزار می‌شود، زمانبدی مناسبی را برای رونمایی از پرچمداران این شرکت‌ها ارائه نمی‌کند. اگرچه گفته شده که ال‌جی شاید در گوشی ال‌جی جی 6 از تراشه اسنپدراگون 835 استفاده نکند و تراشه اسنپدراگون 821 را جایگزین این تراشه کند، اما با این حال نمی‌توانیم در قبال این موضوع برداشت قطعی داشته باشیم. با توجه به این اتفاقات و عدم حضور پر رنگ شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اچ‌تی‌سی در نمایشگاه MWC 2017، سه شرکت سونی، هوآوی و ال‌جی فرصت این را پیدا می‌کنند تا هرآنچه در چنته دارند، رو کنند و به این صورت بیش از پیش توجه کاربران را جلب نمایند!

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟