مجوز رانندگی چهار خودروی خودران صادر شد
خودروهای خودران هم تصادف می‌کنند
گزارشی از اسوشیتدپرس منتشر شده است که بر اساس آن چهار خودروی خودران در کالیفرنیا مجوز رانندگی در جاده را دریافت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که در نهایت خودران‌ها به آن حد از بلوغ رسیده باشند که بتوانند بسیار ایمن‌تر از خودروهایی باشند که توسط رانندگان هدایت می‌شوند، اما این اصلاً بدان معنی نخواهد بود که این خودروها تصادف نخواهند کرد.

گزارشی از اسوشیتدپرس منتشر شده است که بر اساس آن چهار خودران در کالیفرنیا مجوز رانندگی در جاده را دریافت کرده‌اند و بر اساس آن این خودروها از ماه سپتامبر می‌توانند وارد خیابان‌ها شوند؛ اما دو تصادفی که توسط این خودروها صورت گرفته است در هر دو مورد، نه خودران‌ها بلکه خودروهای دیگر مقصر بوده‌اند و این تصادف ها ناشی از خطای انسانی خودروهای دیگر بوده است.

سه دستگاه از این خودروها، مدل‌های شاسی بلند لکسوس هستند که بخشی از پروژه خودران‌های گوگل بوده‌اند و در مرکز اصلی این شرکت در ماونتین‌ویو مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. شرکت Delphi Automotive صاحب یکی از خودروهایی است که چهارمین تصادف توسط آن‌ها رخ داده است. جزئیاتی در خصوص تصادف‌هایی که توسط این خودروها صورت گرفته منتشر نشده است چرا که طبق قوانین کالیفرنیا اطلاعات مربوط به تصادف‌ها می‌تواند محرمانه باقی بماند، اما با توجه به منابع اسوشیتدپرس هیچ‌کدام از تصادف‌های این خودروها تصادف شدیدی نبوده است و همه آن‌ها در سرعت‌های زیر 10 مایل بر ساعت رخ داده است.

خودران دلفی بعد از تصادفی که داشت، به صورت سطحی آسیب دیده است. در واقع تصادف زمانی رخ داده است که خودروی دیگری در پشت چراغ قرمز به آن‌ها برخورد کرد. البته خودران نیز در آن لحظه در حالت رانندگی خودکار نبوده است. گوگل در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرد، اذعان کرده است که خودروی لکسوس شاسی بلندی که آن‌ها در این آزمایش‌ها از آن استفاده کرده‌اند به صورت جزئی صدمه‌ دیده است و چراغ‌های آن شکسته و البته هیچ مجروحی در این تصادف‌ها وجود نداشته است و تصادف به علت خطای انسانی رخ داده است.

گوگل 23 خودرو لکسوس را به فناوری و حس‌گرهای خودران مجهز کرده است که همه آن‌ها دارای ویژگی‌های حفاظتی و امنیتی چون Kill Switch هستند. این فناوری می‌تواند به سرعت سیستم خودرانی خودرو را غیرفعال کند. باید گفت که این خودروها نسبت به خودروی خودرانی که توسط خود گوگل ساخته شده بود، بسیار معمول‌تر بودند.

اما از آنجایی که این مفهوم برای بسیاری از افراد هنوز بسیار تازه است؛ منتقدان بر این باروند که تولیدکنندگان این خودروها باید جزئیات دقیق و کاملی را در خصوص این فناوری و تصادف‌های مربوط به آن به عموم مردم و همچنین قانون‌گذاران ارائه کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟