پتنت جدید آمازون برای خودروهای بدون راننده
شبکه ارتباطی آمازون خودران‌ها را در ترافیک هدایت می‌کند
آمازون موفق شد تا یک پتنت جدید را به‌نام خود ثبت کند. این پتنت بیانگر شبکه‌ای است که قادر به مدیریت یک جنبه خیلی خاص از فناوری بدون راننده است: خودروهای خودران چگونه در خطوط برگشت‌پذیر حرکت می‌کنند؟

1606683296_1_0.gif

خطوط برگشت‌پذیر زمانی اتفاق می‌افتد که جهت ترافیک با توجه به سیگنال‌های هوایی که در مسیر قرار می‌گیرد تغییر می‌کند. چنین اتفاقی می‌تواند یک کابوس برای خودروهای بدون راننده‌ای باشد که هنوز هیچ برنامه‌ای برای درک و فهم این سیگنال‌‌ها به آن‌ها داده نشده و در نیتجه این‌گونه مناطق تبدیل به منطقه فاجعه می‌شود.

مطلب پیشنهادی

پای بلندگوی اکو آمازون به یک قتل باز شد
پلیس به دنبال سرنخ‌های احتمالی

آمازون در این پتنت  طرحی را ارائه داده که شامل راه‌اندازی شبکه‌ای است که قادر به برقراری ارتباط با خودروهای بدون راننده است و به ‌آن‌ها کمک می‌کند تا خودشان را با تغییر جریان ترافیک منطبق کنند. این ويژگی برای خودروهای بدون راننده‌ای که از یک ایالت وارد ایالت دیگری می‌شوند از اهمیت زیادی برخوردار است چون قوانین ترافیکی از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است و طبیعی است که این خودروها با آن‌ها ناآشنا باشند.

وقتی صحبت از آمازون می‌شود یعنی این‌که آن‌ها فکر همه چیز را کرده‌اند و می‌دانند که از چه طریقی این فرآیند را ساده کنند چون همان‌طور که می‌دانید آمازون شبکه لجستیک مخصوص خودش را راه‌اندازی کرده و بیشتر فرآیندهای ارسال و تحویل اجناس زیر نظر آن‌ها کنترل می‌شود.

در ماه دسامبر گذشته شاهد خریداری بسیاری از تریلرها و کامیون‌هایی بودیم که در شبکه تحویل کالای این شرکت مشغول به‌کار بودند. بعید نیست که آمازون برنامه‌هایی برای فناوری خودروهای بدون راننده در سر داشته باشد به‌خصوص این‌که استفاده از کامیون‌های خودران در زمینه تحویل اجناس باعث می‌شود تا این شرکت هزینه‌ای بابت استخدام راننده پرداخت نکند.

هم‌چنین؛ شنیده می‌شود که آمازون در حال کار بر روی ساخت وسایل نقلیه بدون راننده به‌منظور تحویل کالا است. ظاهرا این برنامه در بخش دِرون این شرکت به‌نام Prime Air دنبال می‌شود. اتفاقا یکی از مخترعان شبکه یعنی «جیم کرلاندر» مشاور فنی Prime Air است.

مورد دیگری که در این پتنت ارائه شده، استفاده از نوعی سیستم مدیریت راه است و بر اساس مقصد خودروهای خودران و درنظر گرفتن شیوه‌های کاهش ترافیک بعضی از خطوط خیابان را به این خودروها اختصاص می‌دهد.

این سیستم مشابه پلتفرم‌های کلاودی است که خودروسازان و شرکت‌های فناوری در حال ساخت آن‌ها هستند. به‌کمک این پلتفرم؛ وسایل نقلیه قادر خواهند بود تا با الگوهای ترافیکی؛ شرایط ایمنی و اطلاعاتی از این دست در ارتباط باشند.

اما تفاوت اصلی بین شبکه پیشنهادی آمازون با سایر سیستم‌ها در این است که این شبکه تنها متعلق به آمازون است و توسط خود آن‌ها اجرا می‌شود و سایر شرکت‌های خودروساز دخالتی در آن ندارند. علاوه بر این؛ به‌نظر می‌رسد یکی دیگر از اهداف ساخت این شبکه کمک به سایر شرکت‌های سازنده وسایل نقلیه است که می‌توانند از این فناوری نهایت استفاده را ببرند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟