سال رویدادهای بزرگ
سیستم‌عامل ابری مایکروسافت تا سال 2020 عرضه خواهد شد
از همین حالا باید در انتظار رویدادهای بزرگی در سال 2020 باشیم. به‌نظر می‌رسد با ورود به سال 2020 عصر جدیدی در زندگی همه افراد رقم خواهد خورد. چندین میلیارد دستگاه مجهز به اینترنت‌ اشیا، ورود نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، افزایش پهنای باند، عرضه گسترده دستگاه‌های واقعیت مجازی و عرضه سیستم‌عامل کلاود مایکروسافت خبر از عصر جدیدی در زندگی همه انسان‌ها خواهد داد.

1606683296_1_0.gif

زمانی‌که مایکروسافت اعلام کرد به‌روزرسانی رایگان کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های مختلف به ویندوز 10 حداقل برای یک سال اول رایگان است، تعجب خیلی از کارشناسان را برانگیخت که آینده سیستم‌عامل ویندوز چگونه خواهد بود؟ با شنیدن این خبر، علاقه‌مندان به ویندوز، خبرنگاران حوزه IT و افراد مرتبط با فناوری شروع به گمانه‌زنی‌های مختلفی در این خصوص کردند.

اما نظریه غالبی که توسط بیشتر کارشناسان در خصوص آینده ویندوز مطرح شد و عموم نیز بر آن اتفاق‌نظر داشتند، به چرخش مایکروسافت در خصوص ارائه مجوز برای سیستم‌عامل ویندوز اختصاص دارد. به‌طوری‌که این شرکت در نظر دارد تا ویندوز را در قالب الگوی نرم‌افزار به عنوان سرویس ارائه کند. این ایده اولین بار توسط مری جو فولی، خبرنگار ویژه اخبار مایکروسافت در سایت ZDnet مطرح شد. فولی اولین بار به الگوی غیرمتمرکز و تغییر علامت تجاری مایکروسافت در زمان رونمایی ویندوز 10 اشاره کرد. اما با اعلام خبر به‌روزرسانی رایگان به ویندوز 10 این حدس و گمانه‌زنی‌ها در حال تبدیل شدن به واقعیت است. در حقیقت به نظر می‌رسد، نظریه SAAS تنها دلیل معقول مایکروسافت برای اعلام خبر ارتقاء رایگان می‌تواند باشد.

WZor که در زمینه افشاء اسرار مایکروسافت به ویژه در زمینه سیستم‌عامل‌های این شرکت مشهور است، تویت‌هایی را در همین رابطه منتشر کرده است که به نوعی حرف‌های فولی را تأیید می‌کنند. WZor معتقد است ویندوز در حال تبدیل شدن به یک سیستم‌عامل ابرمحور است و این رویداد تا پایان سال 2020 اتفاق خواهد افتاد. در تویت منتشر شده توسط WZor نوشته شده است: « گروهی در ردموند در حال کار روی نسخه ابری ویندوز هستند و زمانی که کار آن‌ها به اتمام برسد، پروژه آن‌ها به صورت یک به‌روزرسانی رایگان برای ویندوز 10 عرضه خواهد شد.» زمانی‌که مایکروسافت قدم به این دنیای جدید بگذارد دیگر راه بازگشتی وجود ندارد.

تا به امروز، توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارها در تلاش برای پیدا کردن راه‌هایی برای پایدار کردن کسب‌وکار خود بودند و این‌کار را با ارائه گزینه‌های مختلف رایگانی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دادند. بعضی از این کسب‌وکارها اقدام به ارائه رایگان این گزینه‌ها می‌کردند، در حالی‌که برخی دیگر ارائه مدل‌های حداقل رایگان و پرداخت حق‌اشتراک‌های جزیی را گزینه مناسبی می‌دانستند. سرانجام، مایکروسافت مجبور به تصمیم‌گیری در این مورد است و این‌که چه کاری هم برای آینده این شرکت و هم برای کاربران بهتر است. اگر به یاد داشته باشید، ساتیا نادلا در کنفرانس 21 ژانویه اعلام کرد: « ویندوز 10 برای من بسیار هیجان‌برانگیز است. ویندوز 10 به گونه‌‌ای طراحی شده است که از امنیت پایداری برخوردار بوده و نقش کلیدی را در زمینه اینترنت‌ اشیاء بازی کند.»

شایعات مربوط به ویندوز ابری، اولین بار در آوریل سال 2014 میلادی توسط Wzor مطرح شد. درست زمانی‌که مایکروسافت در حال کار روی سیستم‌عامل ابری خود بود. در آن زمان شایعه‌ شده بود که ویندوز ابری برای آن‌که بتواند به صورت کامل به وظایف خود عمل کند، به یک ارتباط اینترنتی کامل نیاز دارد. در حالی‌که در حالت آفلاین، شبیه به Windows Starter توانایی انجام وظایف پایه‌ای و روتین را دارد. مسلم است از دل این شایعات بوی چیزی شبیه به Chrome OS به مشام می‌رسد. آیا مایکروسافت در نظر دارد تا تجربه مشابهی را با چنین چیزی تجربه کند؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟