راز Visual Studio Code فاش شد
ویرایشگر جدید کدهای مایکروسافت بر اساس کرومونیوم گوگل
مایکروسافت در بیلد امسال Visual Studio Code را که یک ویرایشگر بهینه‌سازی شده چند پلتفرمی است معرفی کرد. در حالی‌که Visual Studio 2015 یک محیط توسعه یکپارچه برای طراحان به شمار می‌رود، visual Studio Code فقط یک ویرایشگر کدهاست. مایکروسافت برای آن‌که نشان دهد هنوز عاشق لینوکس است، این ویرایشگر چند پلفترمی را برای اوبونتو منتشر ساخت.

مایکروسافت در کنفرانس بیلد از یک ویرایشگر جدید کدها برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، iOS و لینوکس پرده‌برداری کرد. این یک ویرایشگر متنی هوشمند بوده که از ویژگی IntellSense پشتیبانی کرده، با گیت ادغام‌شده و یکسری قابلیت‌های ویژه را که طراحان از آن خوشحال خواهند شد، در خود جای داده است.

اما موضوعی که مایکروسافت در زمان معرفی ویرایشگر جدید به آن اشاره نکرد، به نحوه ساخت Visual Studio Code باز می‌گردد. همگان می‌دانند گوگل و مایکروسافت دشمن یکدیگر هستند، اما در حرکتی که ممکن است برای بعضی از کارشناسان دنیای نرم‌افزار تعجب آور باشد؛ این ویرایشگر بر مبنای Chromium  که یک نسخه منبع‌باز از مرورگر کروم گوگل است، ساخته شده است. این برنامه بر مبنای یک چهارچوب کاربردی دسکتاپ که روی گیت‌هاب میزبانی می‌شود و Electron نام دارد ساخته شده است. Electron از HTML5، جاوااسکرپیت و دیگر فناوری‌های وب استفاده می‌کند. گیت‌هاب یک ویرایشگر Electron-based که اتم Atom نامیده می‌شود را در اختیار دارد و ویژوال استودیو کد نیز بر منبای آن قرار دارد. با Atom که به صورت چندسکویی عمل می‌کند، جای تعجبی نیست که چرا ویژوال استودیو کد به صورت چندسکویی عمل می‌کند. البته ویژوال استودیو کد به طور کامل بر مبنای ویرایشگر اتم ساخته نشده است، اما به صورت داخلی به Atom Shell که نام قدیمی Electron است ارجاع می‌دهد. هسته مرکزی ویژوال استودیو کد بر مبنای موناکو (Monaco) قرار دارد. ویرایشگری که قبلا مورد استفاده Visual Studio Online قرار داشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟