سال 2016 عرضه می‌شود
واقعیت مجازی آکیولوس دست‌نیافتنی‌تر شد
خبرها حاکی از آن است که واقعیت مجازی آکیولوس دست نیافتنی باز هم دیرتر از آنچه تصور می‎شد روانه قفسه فروشگاه‎ها خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

این شرکت واقعیت مجازی که سال گذشته به مبلغ دو میلیارد دلار توسط فیس‌بوک خریداری شد، در چند روز گذشته اعلام کرد که برنامه‌ریزی‎ها به گونه‎ای انجام شده تا دستگاه هدست این شرکت در سه ماهه اول سال آینده روانه بازار شود. آکیولوس به واقعیت مجازی بسیار امیدوار است و در خبری اعلام کرده است که این فناوری روش بازی کردن، فیلم دیدن، سرگرمی‎، ارتباطات و خیلی چیزهای دیگر را تغییر خواهد داد.

این عرضه یک رویداد بدعت‌گذار برای صنعت بازی‎های ویدیویی و استارتآپ‎های بلندپرواز خواهد بود. تا کنون اغلب فناوری‎های واقعیت مجازی به شکل آزمایشی و در قالب نمونه‎های نمایشی ارائه شده‎اند. خود آکیولوس نیز زاییده افکار یک فرد علاقمند به واقعیت مجازی به نام پالمر لاکی است؛ کسی که این شرکت را در سال 2012 با کمک پول و تشویق سردم‌داران این صنعت راه‌اندازی کرد. قبل از آن، واقعیت مجازی را تنها می‎شد در فیلم‎های هالیوودی دهه 1990 با فیلم‎هایی مثل مرد چمن زن پیدا کرد.

آکیولوس در یک کمپین مشارکت مردمی‎ از طریق سایت کیک استارتر توانست با نمونه اولیه خود بیش از 2.4 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند. اما اوج رغبت صنعت به این پدیده نوظهور از ماه مارس گذشته شروع شد، زمانی که سونی اعلام كرد قصد دارد هدست واقعیت مجازی خود با نام پروژه Morpheus را برای کنسول بازی پلی استیشن 4 روانه بازار کند. در همان ماه فیس‌بوک اعلام كرد که مایل است آکیولوس را به قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کند.

از آن زمان به بعد شرکت‎های متعدد دیگری نیز به این موضوع پرداخته‎اند و سعی دارند گام به گام با این صنعت پیش بروند. بزرگان صنعت از جمله سامسونگ، مایکروسافت و گوگل همگی دستگاه‎های هدست خود را به نمایش گذاشته‎اند.

انتخاب سال آینده برای عرضه این هدست خطراتی را نیز برای آکیولوس به همراه خواهد داشت. دستگاه این شرکت ماه‎ها بعد از یک محصول رقابتی ساخته شده توسط سازنده تلفن‎های هوشمند اچ‎تی‎سی قابل دسترس خواهد بود. اچ‎تی‎سی با مشارکت توسعه‌دهنده کهنه کار بازی‎های ویدیویی Valve قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی تولید کند. این شرکت‎ها معتقدند دستگاه شان که با نام Vive شناخته می‎شود، در زمان خریدهای سال نو روانه بازار خواهد شد. سونی هم مثل آکیولوس قصد دارد دستگاه Morpheus خود را سال آینده عرضه کند.

تحلیل‎گران می‎گویند مهم نیست که کدام شركت اول دستگاه خود را عرضه خواهد کرد. بخشی از دلایل آن‎ها این است که منابع و سرمایه‌گذاری مورد نیاز جذب توسعهدهندگان بازی برای تولید محتوای تخصصی و همچنین هزینه تحقيقات نسل بعدی فناوری، فرصت‎های بسیار زیادی را در اختیار شرکت‎های ثروتمند قرار خواهد داد تا بیشتر به این موضوع بپردازند.

اگر چه آکیولوس دستگاه‌اش را امسال عرضه نخواهد کرد، اما یک نسخه دیگر به نام Gear VR برای تلفن‎های هوشمند سامسونگ ساخته شده است که قبل از پایان امسال ارائه خواهد شد. این فناوری، به علاوه بازی‎های انحصاری که تنها برای دستگاه‎های آکیولوس ساخته می‎شود و گزینه‎های سرگرمی‎ مثل فیلم‎های ساخته شده توسط تیم شرکت استوری استودیو، به این شرکت کمک خواهد کرد تا در زمان عرضه Vive در کانون توجه قرار داشته باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟