آیا این آیفون همان آیفون "فراری" است؟
منتظر آیفون 5 اینچی و مجهز به دوربین دوگانه باشید
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شرکت اپل قصد دارد که در سال 2017 از یک آیفون 5 اینچی رونمایی کند. گفته می‌شود که آیفون مذکور از دوربین اصلی دوگانه بهره‌مند خواهد بود و لنزهای آن به صورت عمودی در پنل پشتی دستگاه تعبیه می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

اپل چند سالی است که آیفون‌های خود را در دو نسخه مختلف معرفی می‌کند. نسخه اصلی این محصولات که تنها عبارت "آیفون" را در بر می‌گیرد از صفحه نمایشی 4.7 اینچی بهره‌مند بوده و نسخه بزرگ‌تر آن‌ها عبارت "آیفون پلاس" را در بر داشته و به صفحه نمایشی 5.5 اینچی مجهز است. به عنوان مثال اپل امسال آیفون 7 را با تجهیز به صفحه نمایش 4.7 اینچی و آیفون 7 پلاس را با تجهیز به نمایشگر 5.5 اینچی معرفی کرد. روند مشابه برای آیفون 6 اس و آیفون 6 اپل هم طی شده بود.

مطلب پیشنهادی

مروری بر تمام محصولاتی که اپل در سال 2016 معرفی کرد + عکس

حال به نظر می‌رسد که در سال 2017 شاهد ایجاد تغییر در این استراتژی خواهیم بود و اپل قصد دارد که از یک نسخه 5 اینچی آیفون‌هایش رونمایی کند. طبق گزارش‌ها، این آیفون 5 اینچی مانند آیفون 7 پلاس کنونی اپل به دوربین دوگانه مجهز می‌شود، اما با این تفاوت که سنسور دوربین‌های آن به طور عمودی در پنل پشتی دستگاه تعبیه خواهند شد. البته باید اشاره داشته باشیم که این اولین باری نیست که خبرهایی در رابطه با احتمال معرفی سه آیفون جدید در سال 2017 از سوی اپل منتشر می‌شود.

پیش از این در مقاله "اپل در سال 2017 از سه آیفون جدید رونمایی می‌کند" اشاره کرده بودیم که احتمالا اپل در سال 2017 از یک نسخه متفاوت آیفون‌هایش با لقب "فراری" (Ferrari) رونمایی می‌کند که سومین مدل آیفون‌های جدیدش محسوب خواهد شد. در خبر مربوط به معرفی آیفون فراری اشاره‎ای به ابعاد صفحه نمایش دستگاه نشده بود و تنها گفته شد که آیفون مورد نظر که سومین نسخه از آیفون‌های سال 2017 اپل است از سبک طراحی کاملا متفاوتی بهره‌مند می‌شود. پیش‌بینی می‌شد که بدنه این آیفون از جنس شیشه طراحی شده و پنل جلویی آن کاملا توسط نمایشگر دستگاه در بر گرفته شود.

حال و با توجه به خبرهای اخیر می‌توان ارتباطی مابین این دو موضوع ایجاد کرد. شاید آیفون 5 اینچی که هم اکنون از آن صحبت به میان آمده است، همان آیفونی باشد که لقب فراری (Ferrari) به آن اختصاص داده شده بود. به بیان دیگر شاید آیفون متفاوت و متمایزی که اپل در سال 2017 با لقب فراری معرفی می‌کند به صفحه نمایشی 5 اینچی و بدنه‌ای شیشه مجهز باشد.

با وجود تمام این تفاسیر هنوز نمی‌توان به طور قطع مدعی شد که اپل برای سال 2017 که دهمین سالگرد معرفی آیفون‌هایش محسوب می‌شود، چه برنامه‌ریزی دارد! اما بدون تردید باید اپل برای سال 2017 تدابیر متفاوتی را در نظر بگیرید، چرا که هم اکنون سیر انتقادها مبنی بر تکراری شدن ظاهر آیفون‌های اپل گسترش یافته و بدون تردید این موضوع با معرفی یک آیفون مشابه دیگر در سال 2017 از سوی اپل به اوج خود خواهد رسید. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که اپل به احتمال قریب به یقین در سال 2017 از آیفون یا آیپدهای متفاوتی رونمایی کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟