چرا مک‌بوک پرو 2016 تایید کاستومر ریپورتز را اخذ نکرد؟
خرید مک‌بوک پرو 2016 را توصیه نمی‌کنیم!
به تازگی مجله کاستومر ریپورتز (Customer Reports) طی بررسی که روی عملکرد مک‌بوک پرو 2016 اپل داشته است، رسما عنوان کرد که خرید مک‌بوک پرو جدید اپل را به کاربران توصیه نمی‌کند! مجله کاستومر ریپورتز یکی از منابع قابل اعتمادی است که کاربران زیادی برای خرید محصولات دیجیتال مد نظرشان به نظرات آن اهمیت می‌دهند. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به دلیل عدم تایید مک‌بوک پرو 2016 از سوی کاستومر ریپورتز داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

بدون تردید می‌دانید که اپل چندی پیش از مک‌بوک پرو جدید خود رونمایی کرد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع و مشخصات فنی مک‌بوک پرو 2016 اپل را می‌توانید از مقاله "مک‌بوک پرو جدید اپل با نوار لمسی OLED معرفی شد + گالری عکس" مطالعه کنید. حال و پس از عرضه مک‌بوک پرو جدید اپل، مجله کاستومر ریپورتز این محصول را مورد ارزیابی قرار داده است. نکته جالب توجه این موضوع است که کاستومر ریپورتز پس از بررسی و ارزیابی خود، خرید مک‌بوک پرو 2016 را به کاربران توصیه نمی‌کند!

مطلب پیشنهادی

ویدیو: این آداپتور زیبا هر چیزی را به مک‌بوک‌پرو وصل می‌کند
دیگر نگران پورت‌های از دست رفته لپ‌تاپ خود نباشید

کاستومر ریپورتز یک مجله آمریکایی است که از سال 1936 شروع به کار کرد. این منبع بر روی بررسی و ارزیابی محصولاتی که کاربران تمایل استفاده از آن را دارند متمرکز می‌شود و نهایتا جمع‌بندی از میزان کیفیت و ارزش خرید محصولات مختلف به همراه نقاط قوت و ضعف آن‌ها را ارائه می‌کند. کاستومر ریپورتز یکی از شناخته‌شده‌ترین و قابل اعتمادترین منابعی محسوب می‌شود که بررسی محصولات مختلف و به ویژه لپ‌تاپ‌های آن مورد اعتماد کاربران هستند.

طبق گزارش اخیری که کاستومر ریپورتز پس از ارزیابی مک‌بوک پرو 2016 اپل ارائه کرده است، خرید این محصول به هیچ وجه انتخاب درستی محسوب نمی‌شود. مجله کاستومر ریپورتز اشاره می‌کند که خرید مک‌بوک پرو 2016 را به دلیل مشکلات و ناسازگاری‌های مرتبط با عمر باتری دستگاه توصیه نمی‌کند. جالب است بدانید که با انتشار این موضوع، مک‌بوک پرو 2016 رسما اولین مک‌بوکی شد که نتوانسته از مجله کاستومر ریپورتز توصیه خرید دریافت کند. کاستومر ریپورتز اشاره می‌کند که برای ارزیابی عملکرد مک‌بوک پرو 2016 اپل هر سه نسخه آن که شامل نسخه 13 اینچی و بدون تاچ بار (Touch Bar)، نسخه 13 اینچی و به همراه تاچ بار و نسخه 15 اینچی و مجهز به تاچ بار می‌شود را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده است. بخشی از گزارش مجله کاستومر ریپورتز به شرح زیر است:

"عملکرد باتری مک‌بوک پرو 2016 اپل به شدت ناسازگار و بی‌ثبات است. این موضوع تقریبا در تمام تست‌های ما مشخص شد. به عنوان مثال در یک بررسی خاص، باتری نسخه 13 اینچی و مجهز به تاچ بار مک‌بوک پرو 2016 اپل توانست 16 ساعت دوام را به همراه داشته باشد. در بررسی دوم باتری همین محصول 12.75 ساعت دوام را از خود نشان داد و در بررسی سوم دوام باتری آن به 3.75 ساعت رسید که امر بسیار عجیبی بوده و ناپایداری و عدم ثبات عملکرد باتری مک‌بوک پرو جدید اپل را نشان می‌دهد. در دو مرحله از تست مشابه، باتری نسخه 13 اینچی و بدون تاچ بار مک‌بوک پرو 2016 به ترتیب توانست 19.5 ساعت و 4.5 ساعت دوام را از خود به ثبت برساند. باتری نسخه 15 اینچی و مجهز به تاچ بار مک‌بوک پرو 2016 هم توانست در دو مرحله تست مشابه به ترتیب دوام‌های 18.5 و 8 ساعتی را ثبت کند!"

بنابراین عملکرد باتری مک‌بوک پرو 2016 اپل به هیچ عنوان ثبات و پایداری ندارد و ظاهرا باگ یا مشکلی در عملکرد آن موجود است. مجله کاستومر ریپورتز اشاره می‌کند که مورد نامبرده شده تنها بخشی از بررسی‌های اعمالی محسوب می‌شود و در بررسی‌های دیگری که به منظور سنجش کیفیت عملکرد باتری مک‌بوک پرو 2016 هم انجام شد، نتایج عجیبی به دست آمده است. نکته جالب توجه در اینجا است که مجله کاستومر ریپورتز نتوانست در یکی از بررسی‌های خود 19.5 ساعت توان شارژدهی را برای باتری مک‌بوک پرو 2016 اپل به ثبت برساند. این موضوع در حالی است که اپل خودش مدعی نشده که باتری هیچ یک از نسخه‌های مک‌بوک پرو 2016 وی بتوانند تا این حد دوام داشته باشند! این امر سبب شده که برخی از کاربران صحت بررسی‌های مجله کاستومر ریپورتز زیر سوال ببرند.

اپل توان شارژدهی باتری مک‌بوک پرو 2016 خود را نهایتا برابر با 10 ساعت اعلام کرده است و اگر به پیشینه اپل نگاهی کنید، متوجه می‌شویم که این شرکت آمریکایی هیچ‌وقت در مورد توان شارژدهی باتری محصولاتش دروغ نگفته و همراه با دید منفی در قبال این موضوع اطلاعات ارائه کرده است. بنابراین به واقع دشوار است که بتوانیم به اطلاعات مجله کاستومر ریپورتز به طور قطع اطمینان کنیم اما در هر صورت این منبع خرید مک‌بوک پرو 2016 اپل را به دلیل عدم ثبات عملکرد باتری به کاربران توصیه نمی‌کند. نظر شما در رابطه با این موضوع گونه است؟ مشکل را در بررسی مجله کاستومر ریپورتز می‌بینید یا در طراحی شرکت اپل؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟