نگاهی به 3 مدل جدید مک‌بوک پرو اپل داشته باشید
مک‌بوک پرو جدید اپل با نوار لمسی OLED معرفی شد + گالری عکس
اپل دیشب و در جریان کنفرانس اختصاصی خود به طور رسمی از مک‌بوک پرو (MacBook Pro) جدید خود رونمایی کرد. این مک‌بوک پیشرفته از نوار لمسی OLED منحصر به فردی بهره می‌برد که پیش از این خبرهای زیادی در رابطه با آن شنیده بودیم. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به مک‌بوک پرو جدید اپل داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

چند وقتی بود که خبرهای زیادی در رابطه با مک‌بوک پرو جدید اپل منتشر می‌شد. چندی پیش خبرهای تکمیلی مربوط به این محصول را در مقاله‌ای با عنوان "مک‌بوک پرو جدید اپل به نمایشگر ثانویه و لمسی OLED مجهز می‌شود!" خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. حال انتظارها به پایان رسیده، چراکه اپل دیشب و در ریان کنفرانس اختصاصی خود به طور رسمی مک‌بوک پرو جدید را معرفی کرد.

مطلب پیشنهادی

سرفیس بوک جدید و سرفیس استودیو مایکروسافت معرفی شدند + عکس
مایکروسافت باز هم قدرت خود را به رخ کشید!

 مک‌بوک پرو اپل در جریان کنفرانس "Hello Again" این شرکت معرفی شد. این محصول از نظر طراحی شامل تغییرات جالب توجهی شده و به نوعی محصولی کاملا منحصر به فرد و نو محسوب می‌شود. بدنه مک‌بوک پرو اپل از موارد فلزی تشکیل شده و در بخش فوقانی صفحه کلید دستگاه، نوار لمسی OLED منحصر به فردی تعبیه شده است. اپل این نوار لمسی را با نام اختصاصی تاچ بار (Touch Bar) معرفی کرده است.

مک بوک پرو جدید اپل

در سمت راست تاچ بار مک‌بوک پرو اپل یک اسکنر اثر انگشت یا Touch ID اختصاصی تعبیه شده که توسط شیشه سافایر (Sapphire) از آن محافظت می‌شود. از نظر تنوع رانگی، اپل قصد دارد که مک‌بوک پرو را در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای روانه بازار کند. مک‌بوک پرو اپل در حال حاضر سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ نسل خود محسوب می‌شود. وزن این محصول 1.36 کیلوگرم بوده و ضخامت بدنه آن 14.9 میلیمتر است.

اپل همچنین در طراحی مک‌بوک پرو جدید به افزایش ابعاد ترک پد دستگاه هم توجه کرده است. در همین راستا ترک پد مک‌بوک پرو جدید اپل در مقایسه با نسخه پیشین دو برابر افزایش اندازه را شامل می‌شود. همچنین صفحه کلید مک‌بوک پرو جدید اپل از نسل دوم مکانیز باترفلای (Butterfly) بهره می‌برد. اپل در جریان معرفی مک‌بوک پرو جدید خود مدعی شده که روشنایی با به اصطلاحا Brightness صفحه نمایش این دستگاه در مقایسه با نسخه‌های پیشین تا 67 درصد بیشتر است و ضریب کنتراست آن هم با همین نسبت بهبود عملکرد یافته است. اپل همچنین اشاره داشته که صفحه نمایش مک‌بوک پرو جدید علاوه بر کیفیت بهتر، مصرف انرژی کمتری را هم به همراه دارد.

مک بوک پرو جدید اپل

از نظر صفحه نمایش، مک‌بوک پرو جدید اپل شامل دو نسخه 15 و 13 اینچی می‌شود. نسخه مجهز به نمایشگر 15 اینچی این محصول از یک پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 بهره‌مند می‌شود. رم آن 16 گیگابایتی در نظر گرفته شده و پردازنده گرافیکی دستگاه، پردازنده ATI Radeon Pro با حداکثر حافظه رم 4 گیگابایت است. از نظر ظرفیت حافظه داخلی، نسخه 15 اینچی مک‌بوک پرو جدید اپل نهایتا ظرفیت 2 ترابایتی را ارائه می‌کند. نوع حافظه داخلی این مک‌بوک از نوع SSD بوده و نسبت به نسخه‌های پیشین 50 درصد افزایش سرعت را شامل می‌شود.

در سمت مقابل نسخه مجهز به صفحه نمایش 13 اینچی مک‌بوک پرو جدید اپل قرار دارد. این محصول از نظر پردازنده شامل دو نسخه مختلف خواهد شد و با پردازنده‌های Core i7 و Core i5 روانه بازار می‌شود. رم دستگاه ظرفیت 8 گیگابایتی دارد و پردازنده گرافیکی آن، پردازنده Iris Pro شرکت اینتل است. رم استفاده شده در نسخه 13 اینچی مک‌بوک پرو جدید اپل هم مانند نسخه 15 اینچی آن از نظر سرعت عملکرد 50 درصد بهبود یافته است.

مک بوک پرو جدید اپل

هر دو نسخه از مک‌بوک پرو جدید اپل به چهار پورت اتصال تاندربولت یو‌اس‌بی نوع سی (Thunderbolt USB Type C) مجهز هستند. کاربر می‌تواند با استفاده از هر کدام از این چهار پورت نسبت به شارژ باتری دستگاه اقدام کند. مک‌بوک پرو جدید اپل از پورت اتصال 3.5 میلیمتر هدفون هم بهره‌ می‌برد اما شیار میکرو اس‌دی (Micro SD Card) برای آن در نظر گرفته نشده است. بنا به ادعای شرکت اپل، این کمپانی در طراحی مک‌بوک پرو جدید خود چهار پورت اتصال تاندربولت یو‌اس‌بی نوع سی را جایگزین پورت‌های اتصال شارژر، دیسپلی پورت (DisplayPort)، HDMI و ... کرده است.

اپل در رابطه با ظرفیت باتری مک‌بوک پرو جدید خود اطلاعات دقیقی ارائه نکرده و تنها اشاره داشته که توان شارژدهی باتری این هر دو مک‌بوک پرو جدید چیزی در حدود 10 ساعت است. اپل علاوه بر دو مدل 13 و 15 اینچی مک‌بوک پرو جدید خود که از نوار لمسی تاچ بار بهره‌مند هستند، یک نمونه 13 اینچی از این محصول را بدون تجهیز به نوار تاچ بار هم معرفی کرده است. این مدل از مک‌بوک پرو جدید به منظور جایگزینی با مک‌بوک ایر (MacBook Air) اپل روانه بازار می‌شود. شایان ذکر است که نسخه 13 اینچی و بدون تاچ بار مک‌بوک پرو جدید اپل 2 میلیمتر از مک‌بوک ایر باریک‌تر بوده و 13 درصد فشرده‌تر طراحی شده است. ضمنا این محصول به جای 4 پورت تاندربولت یو‌اس‌بی نوع سی از 2 پورت تاندربولت یو‌اس‌بی نوع سی بهره می‌برد. همچنین پردازنده مرکزی آن از نوع Core i5 بوده و نسبت به پردازنده Core i5 استفاده شده در مک‌بوک پرو 13 اینچی با تاچ بار ضعیف‌تر است.

مک بوک پرو جدید اپل

اپل در رابطه با قیمت و زمان عرضه مک‌بوک پروهای جدید خود هم اطلاعات تکمیلی ارائه کرده است. بنا به این اطلاعات، اپل نسخه پایه‌ای (ارزان قیمت‌ترین) مک‌بوک پرو 13 اینچی مجهز به تاچ بار خود را با قیمت 1799 دلار روانه بازار می‌کند. مک‌بوک پرو 13 اینچی و بدون تاچ بار هم با قیمت 1499 دلار روانه بازار می‌شود. در سمت مقابل قیمت ارزان‌ترین یا همان نسخه پایه‎ای مک‌بوک پرو جدید و 15 اینچی اپل معادل با 2399 دلار در نظر گرفته شده است. اپل در مورد زمان عرضه مک‌بوک پروهای جدید خود هم اشاره کرده که مک‌بوک پرو 13 اینچی و بدون تاچ بار این شرکت از همین امروز آماده فروش است اما سایر مک‌بوک‌ پروهای مجهز به تاچ بار این محصول دو الی سه هفته دیگر روانه بازار می‌شوند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟