طراحی توسط دانشگاه ایندیانا
با این موتور جستجو اخبار جعلی را تشخیص دهید
با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی، هر روز بر تعداد کاربرانی که خوراک خبری خود را از سایت‌ها به‌دست می‌آورند، افزوده می‌شود. تمایل افراد به دریافت اخبار از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی، زمینه مناسبی را برای انتشار اخبار جعلی و کذب بیش از پیش فراهم کرده است. اما یک موتور جستجو طراحی شده که می‌تواند اخبار جعلی را تشخیص داده و آن را به کاربران معرفی کند.

1606683296_1_0.gif

hoaxy موتور جستجویی که به تازگی راه‌اندازی شده است، می‌تواند خبرهای غیرواقعی را به کاربر اطلاع دهد. این موتور جستجو همچنین سیر انتشار و گسترش اخبار جعلی و قلابی را در فضای مجازی به کاربر نشان می‌دهد.این موتور جستجو که فعالیت خود را از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز کرده توسط مرکز شبکه‌های پیچیده در دانشگاه ایندیانا راه‌اندازی شده و می‌تواند اخبار ۱۳۲ سایت مشهور که معمولا اخبار جعلی تولید می‌کنند را فهرست کند و به کاربران امکان دهد تا ببینند چگونه لینک‌دادن به اخبار جعلی یاد شده منجر به گسترش آنها در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

مطلب پیشنهادی

پیام‌های امنیتی اپلیکیشن تلگرام فارسی شد
تلگرام برای ماندن در ایران تلاش می‌کند

هر کاربر بعد از جستجو در سایت هوکسی می‌تواند فهرستی از اخبار دروغین مرتبط به کلیدواژه‌ای که جستجو کرده را مشاهده کند. در ماه‌های اخیر حجم بالایی از اخبار جعلی و دروغین در اینترنت و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک منتشر شده‌اند و هیلاری کلینتون نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری امریکا معتقد است علت شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتشار وسیع همین اخبار دروغین بر ضد وی بوده است. این امر منجر به فشارهای گسترده به مدیران فیس‌بوک شده و آنها روشی برای علامت زدن این نوع اخبار جعلی توسط کاربران ابداع کرده‌اند. کاربران برای استفاده از نسخه بتای این موتور جستجوی اینترنتی می‌توانند به آدرس hoaxy.iuni.iu.edu مراجعه کنند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟