افزایش بهره‌وری در محیط کار و منزل
چگونه به سرعت و همزمان چند صفحه یا سایت اینترنتی را باز کنیم؟
سریع‌ترین راهکار برای باز کردن صفحات اینترنتی که به آن‌ها علاقه دارید چیست؟ بسیاری بر این باور هستند که بوک‌مارک‌ کردن صفحات یا سنجاق کردن صفحات اجازه می‌دهد در زمان‌های بعدی تنها با یک کلیک به سایت مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. اما توجه داشته باشید که راهکاری دیگری نیز برای دسترسی سریع به صفحات وجود دارد.

1606683296_1_0.gif

در کنار تکنیک‌هایی همچون بوک‌مارک‌ها و زبانه‌های پین ‌شده، افزونه‌هایی نیز وجود دارند که اجازه می‌دهند تنها با فشار یک کلید میان‌بر صفحه‌کلید سایت مورد علاقه خود را باز کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از طریق تایپ کلیدواژه‌ها در نوار آدرس کروم سایت مورد علاقه خود را به سرعت باز کنید. بر همین اساس، در این مقاله تصمیم گرفتیم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که اجازه می‌دهند در مرورگر کروم در سریع‌ترین زمان صفحات مورد علاقه خود را باز کنید.

نشانه‌گذاری یا همان بوک‌مارک یکی از روش‌های استاندارد به منظور مرتب کردن صفحات و دسترسی سریع به صفحات است. راهکار دیگر ارائه شده از سوی برخی از مرورگرها سنجاق کردن زبانه‌ها است. در این حالت هر زمان مرورگر را اجرا می‌کنید صفحه به‌ شکل خودکار بارگذاری می‌شود. اما مشکل این روش در این است که هر زمان مرورگر را باز می‌کنید ناخواسته صفحه سنجاق شده نیز باز می‌شود که ممکن است اینترنت شما را بیهوده مصرف کند. در اغلب موارد این تکنیک باعث می‌شود تا سرعت مرورگر و سیستم نسبتا کم شود. اما ایده‌آ‌ل‌ترین راهکار به‌کارگیری افزونه‌هایی است که از طریق تعریف میان‌بر به شما اجازه می‌دهند، سایت‌های مدنظر خود را تنها از طریق فشار کلیدهای میان‌بر باز کنید. بدون شک این راهکار بسیار جالب و سریع است.

باز کردن صفحات از طریق به‌کارگیری میان‌برهای صفحه‌کلید

اولین افزونه‌ای که برای مرورگر کروم در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم SiteLauncher Speed Dial است. همان‌گونه که از نامش پیدا است، این افزونه سبک و سریع اجازه می‌دهد سایت‌ها را از طریق کلیدهای میان‌بر باز کنید.

زمانی که این افزونه را نصب کردید تنها کاری که باید انجام دهید پیکربندی آن است. این افزونه به شکل پیش‌فرض یکسری سایت را در بانک‌اطلاعاتی خود جای داده است که البته امکان ویرایش فهرست سایت‌ها و اضافه کردن سایت‌های موردعلاقه به آن امکان‌پذیر است. پس از نصب افزونه فوق، برای تنظیم آن روی آیکن افزونه کلیک راست کرده و گزینه Options را انتخاب کنید. در ادامه روی آیکونی که در نظر دارید آدرس آن‌را تغییر دهید دوبار کلیک کرده و لینک جدید را در آن وارد کنید. در فیلد Title نیز می‌توانید عنوانی را مشخص کنید. در فیلد آخر نیز دکمه‌ای برای دسترسی سریع به سایت قابل تعریف است.

به‌طور مثال این امکان وجود دارد که برای هر سایت اولین کاراکتر آن‌را مشخص کنید تا به خاطر سپاری میان‌برها ساده شود. برای آن‌که سایت‌هایی که به شکل پیش‌فرض تعریف شده‌اند را پاک کنید روی آیکنی که به شکل ضربدر روبروی نام هر سایت و در سمت راست قرار گرفته است کلیک کنید. برای آن‌که میانبر جدیدی را اضافه کنید، روی دکمه New shortcut کلیک کنید. برای ویرایش میان‌برها نیز کافی است گزینه موردنظر را انتخاب کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید. در زبانه دوم تنظیمات این افزونه (Options) این امکان وجود دارد تا سایت‌ها در زبانه‌های جدیدی باز شوند. برای این منظور باید گزینه Open shortcuts in new tab را انتخاب کنید.

گزینه‌های پیشرفته دیگری نیز وجود دارد که به منظور بهینه‌سازی یا همسان‌سازی در اختیارتان قرار دارند.

راهکار دوم، باز کردن چند سایت به‌شکل همزمان در مرورگر کروم

باز کردن چند سایت به شکل همزمان یکی دیگر از نیازهای اصلی کاربران است. برای این منظور باید از افزونه Bulk URL Opener Extension استفاده کنید. افزونه فوق قابلیتی شبیه به Set Aside که در مرورگر اج وجود دارد را ارائه می‌کند. این افزونه نیز به سادگی قابل استفاده است. کافی است فهرستی از آدرس‌های اینترنتی را وارد کرده و تیک گزینه Remember the URL list را فعال کنید تا فهرست آدرس‌ها در حافظه ذخیره شده و آماده استفاده باشد.

از این پس هر زمان آیکن این افزونه را لمس کرده و گزینه Open All را کلیک کنید، آدرس‌‌هایی که مشخص کرده‌اید همگی به یکباره باز می‌شوند. این افزونه همچنین چند تنظیم ساده، اما کاربردی را ارائه می‌کند که مهم‌ترین گزینه Remember the URL list است که برای ذخیره‌سازی فهرستی از آدرس‌های اینترنتی به کار گرفته می‌شود.

 باز کردن صفحات در زبانه‌ها یا پنجره‌های جدید از مهم‌ترین توانایی‌های این افزونه است.

راهکار سوم، به‌کارگیری کلید‌واژه‌های پیشرفته برای سایت‌ها

اگر با افزونه‌هایی که معرفی کردیم احساس راحتی نمی‌کنید، هنوز هم راهکارهای جالب دیگری برای کروم وجود دارد که اجازه می‌دهند در سریع‌ترین زمان سایت‌های مدنظر خود را باز کنید. ساخت میان‌بر برای موتورهای جست‌وجو از جمله این موارد است. به‌طور، پیش‌فرض کروم به شما اجازه می‌دهد چند موتور جست‌وجو را تنظیم کرده و از طریق به‌کارگیری کلیدواژه‌ها به سرعت موتور جست‌وجوی مدنظر خود را باز کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید، مشخص کردن کلیدواژه‌هایی است که برای دسترسی سریع به موتورهای جست‌وجو مورد استفاده قرار گیرند. اما در این‌جا نکته ظریفی وجود دارد. شما به جای‌ آن‌که موتورهای جست‌وجوی مدنظر خود را وارد کنید، این قابلیت را در اختیار دارید تا سایت‌های مدنظر خود را در فهرست موتورهای جست‌وجو تعریف کنید.

برای انجام اینکار تنظیمات کروم (Settings) را باز کرده و در صفحه تنظیمات و در بخش Search engines روی گزینه Manage search engine کلیک کنید. در صفحه بعد روی دکمه Add کلیک کنید. در ادامه نام سایت، کلیدواژه مدنظر و آدرس سایت یا صفحه را در فیلدهای مربوطه وارد کنید.

از این پس شما می‌توانید سایت مورد علاقه خود را تنها با تایپ کلیدواژه در نوارآدرس باز کنید.

راهکار چهارم، ویرایش نوارآدرس بوک‌مارک‌ قدیمی

ترفند دیگر مرتبط با کروم از طریق بوک‌مارک‌ها به دست می‌آید. نوار سنتی مربوط به بوک‌مارک‌ها همان‌گونه که در شکل زیر مشاهده می‌کنید محدود بوده و تعداد کمی از آیکن‌های مربوط به سایت‌ها را نشان می‌دهند.

به عبارت دقیق‌تر نام سایت‌ها در کنار آیکن نشان داده نمی‌شود. اینکار به منظور بهره بردن از حداکثر فضای بوک‌مارک انجام شده است. اما شما قادر هستید، نام کامل، آدرس کامل یک صفحه یا تنها نام کوتاه شده را برای سایت‌های بوک‌مارک شده استفاده کنید. برای ویرایش نام‌ها، روی آیکن مدنظر خود کلیک راست کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده، در فیلد Name از نام کوتاه شده مدنظر استفاده کنید.

در ادامه روی دکمه Save کلیک کنید. از این پس در نوار بوک‌مارک‌ نه تنها آیکن‌های بیشتری قابل مشاهده هستند، بلکه شکل ظاهری آن نیز جذاب‌تر خواهد بود. در زمان بعدی که در نظر دارید صفحه‌ای را بو‌ک‌مارک کنید، عنوان سایت را حذف کرده و کلید Add را کلیک کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟