اسمارت‌واچ گوگل اولین محصولات مجهز به اندروید ویر 2.0 هستند
گوگل از دو ساعت هوشمند اختصاصی رونمایی می‌کند!
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا گوگل قصد دارد که در اوایل سال 2017 از اولین ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کند. گفته می‌شود که ساعت‌های هوشمند جدید گوگل اولین محصولاتی خواهند بود که به سیستم‌عامل اندروید ویر 2.0 (Android Wear 2.0) مجهز می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

حتما می‌دانید که این روزها میزان استفاده از ساعت‌های هوشمند یا همان اسمارت‌واچ‌ها به شدت افزایش یافته و این محصولات به نوعی جایگزین ساعت‌های عقربه‌ای و مکانیکی قدیمی شده‌اند. هم اکنون شرکت‌های متعددی ساعت‌های هوشمند اختصاصی خود را روانه بازار کرده‌اند و اغلب این محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ویر هستند. بنابراین سیستم‌عامل اندروید ویر، سیستم‌عاملی محسوب می‌شود که به طور اختصاصی برای گجت‌های پوشیدنی هوشمند طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی

سبک‌ترین نوت‌بوک سامسونگ رسما معرفی شد + گالری عکس
نوت‌بوک 9 سامسونگ تنها 820 گرم وزن دارد!

سیستم‌عامل اندروید ویر در واقع زیرشاخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید گوگل است. انتظار داشتیم که گوگل در اواخر سال 2016 از نسخه 2.0 این سیستم‌عامل رونمایی کند اما طبق تازه‌ترین برخی به دست آمده، احتمالا گوگل معرفی اندروید ویر 2.0 را به سال 2017 موکول کرده است. حال گفته می‌شود که این به تأخیر انداختن عرضه سیستم‌عامل اندروید ویر 2.0 از سوی گوگل بدون دلیل نبوده و گوگل قصد دارد که وارد عرصه تولید ساعت‌های هوشمند شود!

طبق گزارش سایت The Verge، آقای جف چانگ (Jeff Chang) مدیر بخش محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ویر گوگل به طور رسمی اشاره کرده که گوگل در اوایل سال 2017 از یک جفت ساعت هوشمند جدید رونمایی می‌کند. با توجه به اینکه گوگل پیش از این ساعت هوشمندی را روانه بازار نکرده، بنابراین ساعت‌های هوشمند نامبرده شده اولین اسمارت‌واچ‌های گوگل محسوب می‌شوند. گفته شده که این دو ساعت هوشمند اولین گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ویر 2.0 خواهند بود!

پیاده‌سازی این استراتژی از سوی گوگل دور از انتظار نیست. مدت‌ها است که گوگل همین استراتژی را برای سیستم‌عامل اندروید اتخاذ کرده است و همواره نسخه‌های جدیدی سیستم‌عامل اندروید را برای اولین بار در محصولاتی به کار می‌برد که نام گوگل در پس زمینه‌ آن‌ها مشاهده می‌شود. تا سال گذشته این سری از محصولات گوگل را با نام نکسوس می‌شناختیم و از امسال آن‌ها را با نام سری محصولات پیکسل می‌شناسیم. با توجه به اینکه مدت‌هاست پیش‌بینی می‌شد که گوگل از ساعت هوشمند اختصاصی ح.د رونمایی کند، بنابراین به وقوع پیوستن موضوع نامبرده شده و معرفی ساعت هوشمند اختصاصی گوگل به عنوان اولین محصول بهره‌مند از سیستم‌عامل اندروید ویر 2.0 در سال 2017 کاملا نزدیک به واقعیت محسوب می‌شود.

آقای چانگ اشاره کرده که ساعت هوشمند گوگل با نام پیکسل معرفی نمی‌شود و محصولی است که توسط یک شرکت واسط تولید خواهد شد. این موضوع به آن معناست که گوگل استراتژی مشابه با تولید سری محصولات نکسوس را برای ساعت‌های هوشمند خود در نظر می‌گیرد. آقای چانگ اشاره‌ای به شرکت واسط تولید کننده اسمارت‌واچ‌های گوگل نداشته و تنها عنوان کرده که نام این شرکت در ساعت‌های هوشمند گوگل وجود دارد. آقای چانگ همچنین اشاره کرده که شرکت واسط مورد نظر پیش از این سابقه تولید و عرضه گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ویر را داشته است.

در این بین گفته می‌شود که سیستم‌عامل اندروید ویر 2.0 از قابلیت اندروید پی (Android Pay) و همچنین از به دستیار گوگل (Google Assistant) پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع به آن معنا است که ساعت هوشمند گوگل اولین گجت پوشیدنی مجهز به دستیار اختصاصی گوگل خواهد بود. آقای چانگ به صورت رسمی عنوان کرد که در اندروید ویر 2.0 کاربردهای متفاوتی در حین اتصال ساعت هوشمند به دستگاه اندرویدی و آی‌او‌اسی ارائه می‌شود. این موضوع به آن معنا است که گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر اندروید ویر 2.0 در قبال همگام‌سازی با گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها عملکرد متفاوتی و انحصاری خواهند داشت. پیش‌بینی می‌کنیم که ساعت‌های هوشمند گوگل در نمایشگاه CES 2017 معرفی شوند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟