با بهترین دانشگاه‌های مهندسی کامپیوتر و برنامه‌نویسی جهان آشنا شوید
با رسوخ فناوری‌های متنوع به چرخه زندگی، رنگ‌و‌بوی مشاغل و رشته‌‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها نیز تغییر کرده است. با توجه به ارتباط مستقیم مباحث کامپیوتری و برنامه‌نویسی با بیشتر صنایع، مهندسی کامپیوتر و برنامه‌نویسی به یکی از مشاغلی تبدیل شده که از اعتبار ویژه‌ای در بازار کار برخوردار است. گرایش کامپیوتر و برنامه‌نویسی یکی از رشته‌های مهم و پرمخاطب دانشگاهی در جهان است. طبق آمار منتشر شده، در سال 2015 بیش از 7 میلیون آگهی استخدام در زمینه مهندسی کامپیوتر و برنامه‌نویسی منتشر شده و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال‌های آینده بیشتر شود.

1606683296_1_0.gif

بسیاری از دانشجویان رشته‌ مهندسی کامپیوتر که می‌خواهند در این زمینه قابلیت‌های خود را ارتقا دهند تصور می‌کنند که کشورهای مطرح در دیگر رشته‌های دانشگاهی نظیر آمریکا و انگلیس در این رشته‌ هم بهترین هستند؛ اما در واقع اینگونه نیست. طبق رده‌بندی منتشر شده توسط پایگاه هکربانک، بهترین دانشگاه‌ها در آموزش و تربیت برنامه‌نویسان به ترتیب در کشورهای روسیه، چین و ویتنام واقع شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

یک دانشمند ایرانی دیگر شگفتی‌ساز شد!
حضور در فهرست 100 متفکر برتر جهان 2016

براساس این رده‌بندی، دانشگاه ITMO روسیه، دبیرستان سان‌یات‌سن چین و دانشگاه هوچی‌مین ویتنام به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار دارند و دانشگاه‌های برکلی کالیفرنیا و واترلو در کانادا در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند. در فرمول رده‌بندی هکربانک، تعداد دانشجویان و بیشترین نمرات کسب شده توسط آنان معیار رتبه‌بندی بوده است. نکته جالب توجه عملکرد بهتر یک دبیرستان چینی نسبت به تمام دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، چین و هند بوده و موید این موضوع است که یادگیری برنامه‌نویسی عملا نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد.

میانگین درآمد برنامه‌نویسان در مشاغلی که نیاز به مهارت‌های کُدزنی دارد، سالانه بیش از 22 هزار دلار است و نیمی از مشاغلی که حقوق سالانه آنها بیش از 58 هزار دلار است، به مهارت‌های برنامه‌نویسی احتیاج دارند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟