روبات ناسا در آسمان
فضاپیمای روباتیکی که در فضا همه چیز را تعمیر خواهد کرد
همه وسایل نقلیه دچار خرابی یا سانحه می‌شوند، اما زمانی که این اتفاق در فضای خارج از جو رخ دهد، فرآیند ترمیم فوق‌العاده چالش‌برانگیز خواهد بود. برای حل این مشکل، ناسا تصمیم گرفته قراردادی را به منظور ترمیم فضاپیماها منعقد کند. در این قرارداد مقرر شده است تا فضاپیمای Restore-L ماهوارهایی که در مدارهای پایینی زمین قرار دارند را به منظور سوخت‌رسانی، تعمیر و استقرار مجدد در مدار زمین مورد بررسی و بازبینی قرار دهد.

1606683296_1_0.gif

این قرارداد 127 میلیون دلاری با شرکت خصوصی اسپیس سیستمز/لورال (SS/L) سرنام Space Systems/Loral که در زمینه صنعت هوافضا واقع در پالوآلتو کالیفرنیا به فعالیت اشتغال دارد، منعقد شده و انتظار می‌رود تا سال 2020 فرآیند ساخت و به کارگیری فضاپیمای روباتیک Restore-L با موفقیت تکمیل شود. فرانک سپولینا، معاون مدیر بخش سرویس‌ها و قابلیت‌های ماهواره‌ای این شرکت در این ارتباط گفته است: «زمانی که برنامه Restore-L در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، موفق شد به شکل محسوسی یکسری مشکلات مربوط به فضاپیماها را برطرف کند. این فضاپیما قادر است به پارادیوم یکبار مصرف بودن فضاپیماها پایان دهد.» در مقطع فعلی ماموریت اصلی این فضاپیما سوخت‌رسانی به Landsat 7 است. یک ماهواره نظارتی فوق مهم که به ناسا و آژانس زمین‌شناسی ایالات متحده کمک می‌کند.

در حال حاضر مشکلی که در ارتباط با تعدادی از فضاپیماها وجود دارد این است که آن‌ها با مقدار محدودی سوخت بدون استفاده رها می‌شوند. توانایی سوخت‌گیری در فضا به شکل قابل توجهی جان تازه‌ای به ماهواره‌ها خواهد بخشید و به این شکل به آن‌ها اجازه می‌دهد به صنعت هوافضا با امکانات جدید بازگشته و ماموریت‌های طولانی مدت بیشتری را در فضا انجام دهند. Restore-L همچنین این توانایی را خواهد داشت تا با موفقیت اشیایی نظیر سلول‌های خورشیدی و آنتن‌های ارتباطی که فرآیند استقرار آن‌ها با شکست همراه بوده است را مستقر کند. سپولینا در این ارتباط گفته است: «این فضاپیما روش‌های روباتیک جدیدی را به منظور مدیریت، ارتقا و افزایش عمر مفید تجهیزات به همراه خواهد آورد. این فضاپیما به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی مالی به همراه خواهد داشت. به طوری که مانع از به هدر رفت منابع مالی می‌شود.»

مقرون به صرفه بودن فضاپیمای Restore-L باعث خواهد شد تا اعتماد بیشتری نسبت به پروژه‌های فضایی به وجود آمده و همچنین راه برای انجام ماموریت‌های جدید هموار شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟