اینترنت یک گیگابیتی برای ویدیوهای 4K
AT&T آزمایش 5G با همکاری اینتل و اریکسون را آغاز کرد
دومین اپراتور موبایل بزرگ امریکا مراحل آزمایشی شبکه‌های نسل پنجم موبایل را با همکاری اینتل و اریکسون در یکی از دفاتر شرکت اینتل در آستین شروع کرد. قرار است 5G این اپراتور اینترنت یک گیگابیتی به کاربران بدهد.

1606683296_1_0.gif

شرکت AT&T در پستی در وبلاگش از آغاز مراحل آزمایشی شبکه‌های 5G که وعده راه‌اندازی‌اش در سال‌های آینده را داده بود، با همکاری شرکت‌های اینتل و اریکسون خبر داد. ورایزون، اولین اپراتور موبایل امریکا است که روی شبکه‌های 5G کار کرده و قرار است به‌زودی آن را معرفی و اجرایی کند. همانند ورایزون، شرکت AT&T نیز فناوری امواج میلی‌متری برای پیاده‌سازی 5G استفاده کرده است. 

مطلب پیشنهادی

۱۰ نکته‌ای که باید درباره فروپاشی اخیر اینترنت امریکا بدانید!

AT&T اوایل امسال میلادی عنوان کرد تا قبل از پایان سال شبکه 5G را آزمایش خواهد کرد. AT&T می‌گوید ارایه این شبکه موبایل پرسرعت را برای ویدیوهای 4K هدف‌گذاری کرده است اما اینترنت یک گیگابیت می‌تواند کاربردهای بسیار بیشتری مانند VPN، VOIP، برنامه‌های کاربردی خاص منظوره و دسترسی با سرعت بالا به اینترنت داشته باشد. شاید ویدیوی 4K حساسیت و استقبال بیشتری نسبت به دیگر مصارف 5G دارد. کاربران موبایل تمایل دارند هر کجا هستند، بتوانند به طور زنده ویدیوهای روی اینترنت را استریم و تماشا کنند. 

لازم به ذکر است در ماه‌های اخیر و از ابتدای سال ۲۰۱۶ بسیاری از شرکت‌های از جمله سامسونگ اقدام به آزمایش 5G کردند که این آزمایش‌ها لزوما به معنای ورود به دنیای 5G یا آمادگی شرکت‌ها برای ارایه خدمات 5G نیست. شبکه‌های 5G هنوز چالش‌ها و مشکلات حل‌نشده بسیار زیادی دارند که سال‌ها زمان می‌برد تا برطرف شده و عموم مردم از مزایای 5G سود ببرند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟