همکاری دو شرکت مدعی روی نسل جدید پردازنده‌های موبایل
آیا سامسونگ Snapdragon 820 کوال‌کام را تولید می‌کند؟
کوالکام به دنبال برنامه‎ای است تا سامسونگ را متقاعد کند اوایل سال آینده از Snapdragon 820 در نسل بعدی تلفن‎های هوشمند خود استفاده کند، تراشه‎ای که علاوه بر سرعت و کارایی مصرف کمتر باتری را هم برای تلفن‎های هوشمند نسل بعدی به ارمغان خواهد آورد. البته، کوال‌کام دوست دارد خود سامسونگ هم این تراشه را تولید کند.

1606683296_1_0.gif

طبق گزارش خبری منتشر شده توسط Re/code، این شرکت تولید کننده تراشه قصد دارد خط تولید کارخانجات متعلق به شرکت سامسونگ را تصاحب کند. این شرکت کره‎ای تراشه Snapdragon 820 را با ساختار 14 نانومتري مورد استفاده قرار خواهد داد که شبیه تراشه A9 بعدی اپل خواهد بود.
تراشه Snapdragon 820 ماه گذشته در کنگره جهانی موبایل معرفی شد و انتظار می‎رود تا اواخر امسال وارد بازار شود. کوال‌کام اطلاعاتی در مورد اینکه این تراشه کجا تولید خواهد شد ارائه نکرده است، اما فرآيند تبدیل 14 نانومتري سامسونگ تاثیر زیادی در افزایش عملکرد و بهبود مصرف انرژی در تراشه‎های فعلی Snapdragon خواهد داشت.
جیم مک گریگور، تحلیلگر ارشد تحقيقات Tirias می‎گوید: «فرآيند انتقال به ساخت تراشه‎های 14 نانومتري به این معنا است که کاربران ممکن است بتوانند تلفن‎های هوشمندی خریداری کنند که با کمک آخرین تراشه‎های کوال‌کام سرعتی فراتر از حد انتظار را در اختیار آنها قرار دهد.»
مک گریگور در ادامه می‎افزاید: «فرآيند تولید پیشرفته کمک خواهد کرد تا بتوانیم قابلیت‎های بیشتری را روی یک تراشه کوچک‌تر گردآوری کنیم. کوال‌کام می‌تواند قابلیت‎های چندرسانه‎ای و بی‎سیم بیشتری را روی این تراشه اضافه کند.»

Snapdragon 820 این توانایی را دارد تا کاربران را تشخیص داده و طی مرور زمان عادات کاربران را یاد بگیرد. قبلا نیز درعمل نمایش داده شده بود که چطور این تراشه می‌تواند کاربران را شناسایی کند و با خیلی از قابلیت‎های Zeroth (یک ماشين یادگیری پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید شده توسط کوال‌کام) سازگار است.

Snapdragon 820 تراشه Snapdragon 810 که با مشکلاتی همراه بود و در تلفن هوشمند Galaxy S6 سامسونگ به کار گرفته نشد را پشت سر خواهد گذاشت. عدم به کارگیری 810 توسط سامسونگ باعث شد تا پیش‌بینی درآمد کوال‌کام دچار آسیب شود و در عوض سامسونگ به سراغ تراشه ساخت خود، Exynos رفت و از این تراشه در تلفن هوشمند پرچمدار خود استفاده کرد. اما در عوض Snapdragon 810 در تلفن‎های هوشمند پرچم‌دار دیگری مثل HTC One M9 و Sony Xperia Z4 استفاده شد و انتظار مي‎رود در تلفن LG G4 که اواخر این ماه معرفی می‎شود نیز به کار گرفته شود.

تحلیلگران می‎گویند: «کوالکام قصد دارد هر چه سریع‌تر به Snapdragon 820 نقل مکان کند و سامسونگ یکی از معدود گزینه‎هایی است که این سازنده تراشه باید با آن مذاكره کند. Snapdragon 810 توسط شرکت تولیدکننده نیمه هادی تایوان (TSMC) و طی فرآيند 20 نانومتری ساخته شده بود. اما این شرکت هنوز برای دستیابی به فرآيند 14 نانومتري آماده نیست.»

مک گریگور می‎گوید: «علاوه بر این، سامسونگ هم در حال سرمایه‌گذاری‎های بسیار زیادی روی کارخانجات خود است، بنابراین کمبودی برای تولید تراشه‎های Snapdragon 820 وجود نخواهد داشت. در گذشته به دلیل مشکلات شرکت تولیدکننده نیمه هادی تایوان در ساخت تولید، کوالکام مجبور بود با مشکل کمبود تامین تراشه دست و پنجه نرم کند.»

تحلیلگر ارشد Moor پاتریک مورهد می‎گوید: همچنین کوالکام می‎تواند بعضی از قراردادهای کلیدی تلفن هوشمند را تجدید کند. Snapdragon 820 هم می‎تواند راه خود را به قلب تلفن هوشمند پرچمدار بعدی سامسونگ باز کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟