موسسه KAIST سامسونگ را دزد خطاب کرد!
شکایت از سامسونگ به دلیل نقض پتنت مرتبط با فناوری FinFET
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا سامسونگ به دلیل نقض پتنت یا حق اختراع خاصی که با فناوری FinFET در ارتباط است، از سوی موسسه KAIST مورد شکایت واقع شد. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی به جزئیات این خبر داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت سامسونگ یا همان غول کره‌ای صنعت موبایل تنها در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند موفق عمل نمی‌کند. این کمپانی کره‌ای در زمینه تولید چیپ‌ها یا تراشه‌ای موبایلی هم یک برند کاملا شناخته شده محسوب می‌شود. عملکرد سامسونگ در این زمینه به قدری خوب است که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و حتی کوالکام هم برای تولید تراشه‌های خود مجبور به همکاری با این شرکت شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

ذخیره یک کپی از کل اینترنت در کانادا از ترس ترامپ
راهکارهای تدافعی یک سازمان غیرانتفاعی

اما طبق تازه‌ترین گزارش‌هایی که از سوی منبع کره‌ای The Korea Herald منتشر شده، ظاهرا موسسه KAIST به دلیل یک نقض پتنت مرتبط با فناوری تولید تراشه FinFET از سامسونگ شکایت کرده است. در این گزارش، موسسه KAIST اشاره می‌کند که سامسونگ برای استفاده از پتنت خاصی که با فناوری FinFET در ارتباط می‌شود از این موسسه مجوز دریافت نکرده است. موسسه KAIST در رابطه با این موضوع سامسونگ را متهم به دزدی کرده است!

موسسه KAIST مدعی است که فناوری مورد نظر توسط این شرکت به ثبت رسیده و سامسونگ در ملاقاتی که با پروفسور لی جونگ هو (Lee Jong-ho) داشته نسبت به دزدیدن این فناوری وارد عمل شده است. لازم به ذکر است که پروفسور لی جونگ هو از همکاران موسسه KAIST و یکی از توسعه دهندگان اصلی فناوری مورد بحث است. موسسه KAIST اشاره می‌کند که در حال حاضر شرکت اینتل هم از این فناوری استفاده می‌کند اما پیش از به‌کارگیری این فناوری از موسسه KAIST مجوز رسمی دریافت کرده است!

بنابراین موسسه KAIST به شدت از غول کره‌ای صنعت موبایل شاکی بوده و در همین راستا از این کمپانی شکایت کرده است. موسسه KAIST همچنین عنوان داشته که سامسونگ در این پرونده تنها شرکتی نیست که باید پاسخگو باشد، بلکه شرکت‌های دیگری نظیر کوالکام و Global Foundries هم باید در قبال این موضوع پاسخگو باشند چرا که این شرکت‌ها مجوز استفاده از فناوری نامبرده شده را مستقیما از سامسونگ دریافت کرده‌اند! این موضوع در حالی است که خود سامسونگ برای استفاده از این فناوری مجوز رسمی از موسسه KAIST دریافت نکرده است! موسسه KAIST همچنین عنوان داشته که به زودی و با جمع‌آوری شواهد لازم سراغ شرکت تایوانی TSMC هم می‌رود!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟