ابداعی تازه از بخش تحقيقات دیزنی
چاپگر سه بعدی که عروسک می‎بافد
پیشرفت صنعت چاپ سه بعدی به حدی رسیده است که قادر است چیزهایی شبیه به غضروف، اندام بدن انسان یا حتی پوسته لاک‌پشت را چاپ کند. اما این بار بخش تحقيقات دیزنی چاپگری را توليد کرده که می‎تواند اجسام نرم و قابل انعطاف مثل عروسک‎های بافتنی را توليد کند.

1606683296_1_0.gif

بخش‌های مکانیکی این چاپگر شبیه به بخش‌های مکانیکی چاپگرهای متداولی است که از پلاستیک یا فلز استفاده می‎کنند، با این تفاوت که این بار از پارچه و نخ برای ساخت اجسام قابل انعطاف و کاربردی استفاده شده است. اکثر چاپگرهاي سه بعدی افزودنی به گونه‎ای طراحی شده‎اند تا مواد را به نقاط خاص و مشخص شده اضافه کنند، اما پارچه به یک تکنیک جایگزین نیاز دارد تا کار دوختن و لایه‌بندی را شبیه‌سازی کند.

این محققين یک فرآیند دو مرحله‎ای چاپ مناسب برای پارچه را ابداع کرده‎اند. در مرحله اول، یک پرتو لیزر یک صفحه را برش می‎زند تا شکل دو بعدی جسم تولید شود. این فرآيند محیط پارچه شکل برش خورده شده را نگه می‎دارد. انجام این کار باعث می‎شود تا در مرحله بعدی صفحات برش خورده شده بتوانند به راحتی روی یکدیگر قرار گیرند. هر صفحه برش خورده شده توسط لیزر بعدا توسط یک چسب حرارتی که معمولا در کار دوخت و دوز از آن استفاده می‎شود، به شکل لایه لایه به یکدیگر چسبانده می‎شوند. وقتی کار چاپ به پايين رسید، پارچه‎های اضافی از اطراف جسم بریده می‎شوند تا شکل واقعی جسم تولید شده کامل شود.
در حال حاضر محققان یک نمونه اولیه از یک خرگوش قرمز رنگ را چاپ کرده‎اند که نشان دهنده امکان انجام چنین کاری به راحتی و بدون مشکل است. علاوه بر این، محققان یک سنسور لمسی با مواد رسانا را نیز تولید کرده‎اند که می‎تواند به نسل بعدی دستگاه‎های تعاملی بپیوندد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟