به دلیل فشار بیش‌ از اندازه به اینترنت
13/01/1399 - 18:55
کاهش کیفیت ویدیوها به دلیل شیوع ویروس کرونا
فیس‌بوک و دیزنی به دلیل فشار بیش از اندازه به اینترنت به دلیل شیوع ویروس کووید 19 تصمیم گرفته‌اند به‌طور موقت کیفیت استریم‌های ویدیویی در اروپا را کاهش دهند.

1606683296_1_0.gif

فیس‌بوک در پاسخ به درخواست کمیسیون اروپا به‌طور موقت کیفیت استریم‌های ویدیویی در اروپا را روی پلتفرم‌های اینستاگرام و فیس‌بوک کاشه داده است. دیزنی نیز سیاست مشابهی در نظر گرفته و گفته است به منظور کاهش پهنای باند به کار گرفته شده برای دسترسی به سرویس‌های این شرکت، رویکرد کاهش کیفیت ویدویوها را به‌طور موقت اعمال کرده است. هفته گذشته نیز نتفلیکس، یوتیوب و آمازون به‌طور پیش‌فرض کیفیت استریم‌ها را از حالت اچ‌دی به کیفیت عادی تغییر وضعیت داده‌اند. شرکت‌های بزرگ چند رسانه‌ای زمانی تصمیم گرفتند تا چنین اقدامی را انجام دهند که پژوهشگران هشدار دادند ممکن است به علت قرنطینه خانگی و آنلاین شدن کاربران مشکل فشار بر اینترنت به وجود آید.

فشار بیش از اندازه به اینترنت پدیده‌ای است که در آن به علت آنلاین بودن کاربران زیاد، پهنای باند بیش از اندازه مصرف شده و مشکل زمان تاخیر به وجود می‌آید.

کارگروه اجرایی اتحادیه اروپا نسبت به بار مضاعف بر زیرساخت‌های اینترنت در طول بحران کرونا ویروس ابزار نگرانی کرده است، زیرا کاربران زیادی سعی می‌کنند از خانه به عنوان محل کار استفاده کنند یا سعی می‌کنند در زمان ماندن در خانه خود را از طریق اینترنت سرگرم کنند. شرکت‌های مخابراتی بزرگ در اتحادیه اروپا نیز هشدار داده‌اند که ترافیک اینترنت آن‌ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، زیرا دولت‌ها از مردم درخواست کرده‌اند در این شرایط اضطراری در خانه بمانند.

در مجموع زیرساخت‌های استریم‌کننده فیلم‌های ویدویی بالاترین آمار ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند. موسسه Sandrive گزارش داده در سال 2019 میلادی ویدیوهای آنلاین بیش از 60 درصد ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش مشابه دیگری نیز اعلام می‌دارد یوتیوب به تنهایی یک چهارم کل ترافیک مربوط به تجهیزات موبایل را به خود اختصاص داده است.

سخن‌گوی فیس‌بوک در این ارتباط با خبرگزاری رویترز گفته است: «برای کمک به کاهش مشکل مصرف بیش از اندازه پهنای باند، ما به‌طور موقت بیت‌ریت ویدیوهای فیس‌بوک و اینستاگرام را در اروپا کاهش داده‌ایم.»

طبق اعلام رویترز‌، این اقدامات تا زمانی که نگرانی در مورد زیرساخت‌های اینترنت منطقه‌ای وجود داشته باشد پا برجا خواهد بود. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر مشکل کرونا ویروس به همین شکل ادامه پیدا کند و کاربران در کشورهای مختلفی مجبور شوند از طریق اینترنت خانگی فعالیت‌های خود را انجام داده یا تمام وقت آنلاین باقی بمانند این احتمال وجود دارد که کیفیت زیرساخت‌های ارتباطی کاهش شدیدی پیدا کند.

دیزنی چند روزی است که طبق یک برنامه‌ریزی فشرده از سرویس پخش جدیدی در اروپا رونمایی کرده که Disney+ نام دارد. در نمونه مشابه دیگری نیز بلومبرگ اعلام کرده به منظور حفظ کیفیت اینترنت و کاهش مصرف پهنای باند اینترنت به میزان 25 درصد در ارتباط با سرویس‌های این شرکت، کیفیت ویدیوهای خود را کم می‌کند.

کوین مایر، رئیس بخش مدیریت بر مشترکان و مصرف‌کنندگان دیزنی، در بیانیه‌ای گفت: «ما وضعیت و کیفیت اینترنت را به دقت زیر نظر می‌گیریم و سعی می‌کنیم با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی تعامل نزدیکی داشته باشیم تا در این روزهای بحرانی مشکلی از بابت دسترسی به اینترنت به وجود نیاید. دیزنی سعی خواهد کرد ضمن حفظ حقوق مشترکان خود و اطمینان از دسترسی پایدار آن‌ها به سرویس‌های این شرکت با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی نیز همکاری کند.»

هفته گذشته این کمپانی اعلام کرد بنابر شرایط به وجود آمده راه‌اندازی سرویس Disney+ در هند را به تعویق انداخت و رونمایی از این سرویس را به زمان دیگری موکول کرده است.

گوگل نیز در بیانه‌ای اعلام کرده در حالی که قرار بود رویداد این شرکت به شکل آنلاین برگزار شود، اما در نهایت مدیران این شرکت تصمیم گرفتند به منظور پیشگیری از بروز مشکلاتی که ممکن است بر زیرساخت‌های ارتباطی ایالات متحده تاثیرگذار باشد از برگزاری آنلاین کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O این شرکت صرفنظر کنند. این شرکت اعلام داشته که از طریق وبلاگ‌ها، انجمن‌های آنلاین، اخبار و مطالب مربوط به به‌روزرسانی‌های جدید اندروید را منتشر خواهد کرد. با توجه به این‌که گوگل هر ساله از نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید این شرکت در کنفرانس Google I/O رونمایی می‌کرد، هنوز مشخص نیست که قرار است به چه صورت به تبلیغ محصولات جدید خود بپردازد تا نظر مساعد خریداران را به سمت خود جلب کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟