دو پرچمدار جدید دیگر از چین
هواوی P8 و P8 Max را معرفی كرد
در مراسم معرفی محصولات جدید هواوی که اخیراً در لندن برگذار شد، این شرکت دو محصول جدید جایگزین تلفن‎های هوشمند Ascend سری P را معرفی كرد: هواوی P8 و P8 Max. در این مراسم از نام برند Ascend خبری نبود. به نظر می‎رسد هواوی نام محصولات خود را به دو نام P8 و P8 Max ساده خلاصه کرده است. بعد از معرفی P1 در سال 2012 و در پی آن P6 و P7 این چهارمین نمونه از محصولات سری P است.

1606683296_1_0.gif

P8

P8 یک جانشین شایسته برای Ascend P7 است که از همان طراحی سنتی ولی کمی‎ بزرگ‌تر پیروی می‎کند. طراحی P8 تقريبا شبیه مدل P7 است با این تفاوت که در جزئیات بهینه شده است. این بار ما با یک طراحی قاب و بدنه یکپارچه به جای پشت شیشه‎ای به کار گرفته شده در مدل P7 مواجه هستیم که همین این امر باعث شده تا‎ این تلفن از استحکام بیشتری برخوردار باشد.

اندازه صفحه‌نمایش در P8 به 5.2 اینچ در مقايسه با اندازه 5 اینچی در P7 افزایش پیدا کرده است اما از همان تفکیک پذیری  1080p پیکسل پیروی می‎کند. این صفحه‌نمایش از نوع JDI IPS-Neo با کنتراست 1500:1 است و هواوی ادعا می‎کند مصرف انرژی در این مدل 15 درصد کاهش پیدا کرده است.
توان پردازشی در این تلفن بر عهده آخرین نسخه HiSiliconم ( Kirin 930 و Kirin 935) است. این پردازنده یک طراحی A53 دو کلاستری است که هر کلاستر آن از چهار هسته برخوردار است و در مجموع 8 پردازنده را شکل می‎دهد. کندترین کلاستر با فرکانس 1.5 گیگاهرتز ارائه می‎شود، در حالی که این سرعت تا 2 گیگاهرتز در مدل 930 و  2.2 گیگاهرتز در مدل 935 قابل افزایش است. میزان حافظه در نسخه استاندارد 930 این تلفن 16 گيگابايت و در نسخه پریمیوم 935 به 64 گيگابايت افزایش پیدا کرده است.

P8 با ضخامت 6.4 میلی‌متری و در ابعاد 144.9 در 71.8 میلی متری به همان اندازه طول و عرض P7 است، اما از آن‌جا که ضخامت آن کمتر شده در دست گرفتن آن راحت‎تر شده است. به نظر می‎رسد این صنعت به این نتیجه رسیده باشد که اندازه 5.2 اینچی برای صفحه‌نمایش تلفن‎های هوشمند پرچمدار متداول یک اندازه ایده ال است. این تلفن از یک باتری 2680mAh بهره مي‎برد و با شارژي که همراه آن ارائه می‎شود، از توانایی شارژ سريع نیز برخوردار است.

بزرگ‌ترین به‌روزرسانی هواوی، دوربين 13 مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده نوری تصویر در آن است. این سنسور جدید تنها سنسور چهار رنگ جهان معروف به RGBW از شرکت سونی را به خدمت گرفته است. همچنین این اولین بار است که هواوی از OIS استفاده می‎کند و ما امیدواریم که با به خدمت گرفتن این دو قابلیت برجسته عملکرد این دوربين نیز بهتر شده باشد و ضعف‎های موجود در تلفن‎های هوشمند قبلی این شرکت در این مدل وجود نداشته باشد. یک قابلیت برجسته در این مدل گزینه «پیش‌نمایش فوری» است، به این معنا که منظره‌یاب در واقع همان تصویری که در تلفن ذخیره می‎شود را نمایش می‎دهد.

در قسمت جلوی این تلفن ما از یک سنسور 8 مگاپیکسلی برخوردار هستیم، که امکان گرفتن عکس‎های سلفی و کنفرانس ویدیویی با کیفیتی را برای ما فراهم می‎کند. برای برقراری ارتباط و اتصال به شبکه، یک مودم LTE یکپارچه Kirin Balong با پشتیبانی از سرعت Category 6 استفاده می‎کند. P8 از طراحی دو آنتنی با سوئیچینگ بدون وقفه استفاده می‎کند تا دریافت امواج به نحوه بهتری در آن انجام شود. این تلفن هم مثل مدل Mate 7 از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‎کند. دو جایگاه برای قرار دادن nanoSIM و microSD نیز در این تلفن تعبیه شده است. متاسفانه در بخش وای‌فای، جای استاندارد 802.11ac خالی است. نسخه بلوتوث در این مدل نیز به 4.1 ارتقاء پیدا کرده است.برای بهبود عملکرد صدا در این تلفن نیز از سیستم صوتی DSP با کیفیت HiSilicon Hi6402 بهره گرفته شده است. 

نسخه استاندارد P8 با 16 گيگابايت حافظه و در رنگ‎های خاکستری تیتانیوم و مشکی عرضه شده است. نسخه پریمیوم آن هم با 64 گيگابايت حافظه و در رنگ‎های طلایی و مشکی در دسترس علاقمندان است.

P8 Max

این مدل با صفحه‌نمایش 6.8 اینچی نسخه بزرگ‌تر P8 است، صفحه‌نمایش آن از همان دقت تصویر Full HD با اشباع رنگ 95.9 درصدی استفاده می‎کند. یک باتری بزرگ 4360mAh نیز داخل این تلفن جاسازی شده است که حتی از باتری Mate 7 هم بزرگتر است.  P8 Max ادعا می‎کند که مصرف انرژی در آن بهینه‎تر شده و گرمای کمتری تولید می‎کند. دوربين جلوی آن به 5 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده اما دوربين پشتی آن همان 13 مگاپیکسل مدل استاندارد P8 است. مواد هدایت حرارتی با کیفیت به کار گرفته شده در این تلفن باعث تولید گرمای کمتر بدنه هنگام در دست گرفتن آن شده است.  ابعاد این تلفن 6.8 میلی‌متر ضخامت و 182.7 در93 میلی متر و وزن آن 228 گرم است.

سیستم‌عامل هر دو مدل از این تلفن آندرويد 5.02 آبنبات چوبی است و EmotionUI 3.1 خود هواوی این سیستم‌عامل را سفارشی سازی کرده است. طی یک ماه آینده هر دو تلفن در 30 کشور مختلف ارائه خواهد شد و هر دو آنلاک بوده و تحت قرارداد هیچ اپراتوری نیستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟