تلفیقی از هوشمندی و زیبایی در میت 10
هوآوی از میت 10 و میت 10پرو با سریع‌ترین مودم LTE جهان رونمایی کرد + گالری عکس
سرانجام روز موعود فرار رسید و هوآوی از پرچم‌داران جنجالی خود میت 10 رونمایی کرد. پرچم‌دارانی که به تراشه قدرتمند کرین 970 تجهیز شده‌اند و به گفته شرکت هوآی از سریع‌ترین مودم LTE جهان استفاده می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

هوآوی در جریان برگزاری کنفرانس رسمی خود در مونیخ آلمان از هوآوی میت 10 و میت 10 پرو رونمایی کرد. هوآوی پیش از این گفته بود که پرچم‌داران جدید این شرکت به تراشه کرین 970 تجهیز شده‌اند. تقریبا یک ماه پیش بود که این شرکت اعلام داشت پرچم‌داران جدیدش به راحتی می‌توانند گلکسی نوت 8، آی‌فون 10 و بسیاری دیگر از اسمارت‌فون‌های محبوب بازار را به چالش بکشد. در جریان برگزاری این کنفرانس ریچارد یو، مدیر بخش محصولات سخت‌افزاری این شرکت به روی صحنه رفت و اعلام کرد پرچم‌داران جدید این شرکت به صفحه‌نمایش‌های منحصر به فرد و باتری‌های قدرتمندی تجهیز شده‌اند.

هوآوی میت 10 پرو آمیزه‌ای از شکوه و اقتدار

آقای یو در توصیف میت 10 پرو گفت: «میت 10 پرو از طراحی بدون حاشیه برخوردار است. به‌طوری که این گوشی از بالا و پایین حاشیه‌های بسیار کمی دارد و از کناره‌های سمت راست و چپ نیز تقریبا بدون حاشیه است. در طراحی میت 10 پرو هوآوی از شیشه سه بعدی مقاوم در ساخت گوشی استفاده کرده تا ضمن زیباتر کردن آن حس بهتری را در زمان در دست داشتن به کاربر منتقل کند.  گوشی که از استاندارد IP67 برخوردار بوده و همچنین آزمایش نفوذ آب را نیز با موفقیت گذرانده است. این گوشی که قد بلندتر از میت 10 است به یک صفحه‌نمایش 6 اینچی OLED تجهیز شده که به میزان 30 درصد روشنایی بهتری نسبت به اسلاف خود ارائه می‌کند و حداکثر روشنایی آن  730 نیت عنوان شده است. این گوشی دارای نسبت 18:9 بوده و از تفکیک‌پذیری 2160x1080 پشتیبانی می‌کند. حس‌گر اثرانگشت این گوشی به پشت دستگاه منتقل شده است.

این گوشی توانسته است گواهی IP67 را دریافت کند. به معنای آن‌که در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. اما مهم‌ترین مولفه این گوشی پردازنده کرین 970 است که از یک واحد پردازشی شبکه عصبی استفاده می‌کند. فناوری قدرتمندی که به ویژه در زمان شناسایی تصاویر و همچنین تشخیص تصاویر در زمان عکس‌برداری به کاربران کمک فراوانی می‌کند. این گوشی به چهار گیگابایت حافظه اصلی، دوربین دوگانه 20+12 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.6 و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی،  64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده است. میت 10 پرو به یک مودم LTE بسیار پر سرعت تجهیز شده و همچنین اولین اسمارت‌فونی است که قادر است از سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند. البته هوآوی دو مدل دیگر میت 10 پرو را با سخت‌افزارهای قدرتمندتری عرضه خواهد کرد که یک مدل به 6 گیگابایت حافظه اصلی و 128 گیگابایت حافظه داخلی و مدل پورشه دیزاین به 6 گیگابایت حافظه اصلی و 256 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. این گوشی قرار است در چهار رنگ خاکستری، آبی، قهوی‌ای و طلایی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. ویژگی‌های فنی و کامل سه پرچمدار هوآوی را در جدول زیر مشاهده کنید.

هوآوی میت 10 اسمارت‌فونی مجهز به تراشه کرین و صفحه‌نمایش 5.9 اینچی

میت 10 با ضخامت 8.2 میلیمتر، حس‌گر اثرانگشت را درست زیر صفحه‌نمایش قرار داده است. بدون شک تراشه کرین 970 بیش از هر مولفه دیگری نگاه‌ها را به سمت خود معطوف ساخته است. تراشه‌ای که از 8 هسته پردازشی استفاده می‌کند. (چهار هسته Cortext-A73 با فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortext-A53 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز) تراشه‌ای که بر پایه لیتوگرافی 10 نانومتری و بر پایه معماری big.LITTLE ساخته شده است. اما این تراشه نیست که خبرساز شده است بلکه واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ عصبی (NPU) است که توانسته است توان پردازنده اصلی را 25 برابر افزایش داده اما در مقابل مصرف انرژی آن‌را 50 برابر کمتر کند. در حالی که هوآوی در میت 10 پرو از حس‌گر اثرانگشت در پشت گوشی استفاده می‌کند، اما در میت 10 از دکمه Home به صورت لمسی استفاده کرده که با حس‌گر اثرانگشت ادغام شده است. کلید هوم روی میت 10 به یک موتور لرزان تجهیز شده که برای حرکت در محیط رابط کاربری نیز می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که میت 10 عریض‌تر از میت 10 پرو است. میت 10 به یک نمایشگر 5.9 اینچ از نوع LCD با تفکیک‌پذیری 2560x1440 پیکسل تجهیز شده است. هوآوی می‌گوید میزان روشنایی نمایشگر میت 10 که از نسبت 16 به 9 برخوردار است نزدیک به 700 نیت است. نمایشگری که از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌کند. این گوشی به یک باتری 4000 میلی‌آمپر و همچنین 4 گیگابایت حافظه اصلی تجهیز شده است. آقای یو در جریان تشریح ویژگی‌های بصری اسمارت‌فون‌های این شرکت گفت: «هر دو اسمارت‌فون جدید هوآوی در مقایسه با آی‌فون 10 فضای بیشتری را به نمایشگر تخصیص داده‌اند و همچنین کار کردن با آن‌ها نیز ساده‌تر از آی‌فون 10 است.» بهره‌گیری از تراشه مصنوعی و همچنین پردازشگر گرافیکی قدرتمند باعث شده است تا قابلیت تشخیص تصاویر در میت 10 تا 20 مرتبه سریع‌تر شود. این گوشی به دو درگاه سیم‌کارت تجهیز شده که هر دو به‌طور همزمان قادر هستند به شبکه‌های نسل چهارم متصل شوند. میت 10 همچنین به دوربین دوگانه تجهیز شده است. دوربین اصلی 20+12 مگاپیکسل با حسگر RGB میت 10 از گشودگی دهانه لنز f/1.6 برخوردار بوده که به عقیده آقای یو بزرگ‌ترین اندازه‌ای است که برای دهانه لنز در دنیای موبایل می‌توان متصور شد. همچنین دوربین سلفی آن نیز 8 مگاپیکسل بوده که گشودگی دهانه f/2.0 دارد. آقای یو در این ارتباط گفته است که هوآووی یکسری بهینه‌سازی‌ها را روی دوربین میت 10 انجام داده تا این گوشی‌ها بتوانند در محیط‌های کم نور یا شب بدون نویز تصویربرداری کنند. برای این منظور هوآوی از پردازشگر سیگنال تصویر دوگانه استفاده کرده است. با توجه به این‌که میت 10 به یک پردازنده هوشمند تجهیز شده است، در نتیجه این توانایی را دارد تا تصاویری که در نظر دارید از آن‌ها عکس‌برداری کنید را به سرعت تشخیص داده و بهترین حالت تنظیمات را برای اشیا ارائه کند. هوآوی برای آن‌که نشان دهد گوشی این شرکت بدون دسترسی به اینترنت نیز قادر است از هوش مصنوعی خود در زمینه عکس‌برداری استفاده کند در جریان برگزاری این کنفرانس دسترسی گوشی به اینترنت را قطع کرد تا نشان دهد هوش مصنوعی این شرکت برای شناسایی اشیا به رایانش ابری وابسته نیست. هر دو  گوشی به اندروید 8 تجهیز شده‌اند. همچنین هر دو دستگاه از USB-C استفاده می‌کنند.

نکته حائز اهمیتی که در ارتباط با پرچم‌داران جدید هوآوی وجود دارد این است که دقت موقعیت‌یاب جهانی آن‌ها به اندازه‌ای بالا رفته و دقیق شده است که قادر هستند زمانی که شما در یک تونل هستید یا زمانی که در طبقه دوم یک بزرگراه قرار دارید این موضوع را تشخیص دهند. همچنین زمانی که شما در یک تونل قرار دارید بازهم سیگنال‌های جی‌پی‌اس از سوی میت 10 دریافت خواهند شد. در بحث باتری نیز میت 10 در مقایسه با اسلاف خود پیشرفت‌هایی داشته و به میزان 30 درصد بهتر از میت 9 عمل می‌کند. به‌طوری که کاربران حرفه‌ای بدون مشکل می‌توانند یک روز کامل از آن استفاده کنند و کاربران عادی نیز برای انجام کارهای معمولی می‌توانند به مدت دو روز از گوشی خود استفاده کنند. میت 10 همچنین از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی کرده و به عقیده آقای یو در مقایسه با آی‌فون 8 به میزان 50 درصد سریع‌تر شارژ می‌شود. به‌طوری که 58 درصد از باتری میت 10 تنها در 30 دقیقه پر می‌شوند. همچنین راه‌حل شارژ سریع به میزان 4 برابر سریع‌تر از شارژ بی‌سیم باتری را پر می‌کند.

هوآوی گفته است میت 10 به قیمت 699 یورو در اکتبر، میت 10 پرو به قیمت 799 یورو در اواسط نوامبر و میت 10 پورسه دیزاین به قیمت 1395 یورو اواسط نوامبر عرضه خواهد شد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟