سالی جدید همراه با یادگیری آنلاین
دانشگاه آکسفورد در سال 2017 درس‌های رایگان آنلاین ارایه می‌کند
آکسفورد، یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های معتبر جهان به‌زودی به جمع موسسات معتبری همچون برکلی، هاروارد و ام‌آی‌تی خواهد پیوست و طیف گسترده‌ای از دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان را در اختیار عموم مردم قرار خواهد داد.

1606683296_1_0.gif

با آغاز فوریه 2017 میلادی دانشگاه آکسفورد با همکاری پلتفرم یادگیری غیرانتفاعی آنلاین edX درس گروه اقتصاد با موضوع از "فقر تا رفاه: درک توسعه اقتصادی" را به طور رایگان و آنلاین ارائه خواهد کرد. چند وقتی است بحث آموزش اینترنتی رایگان در کشور ایالات متحده مورد توجه موسسات عالی این کشور قرار گرفته است. به طوری که مجله نیویورک تایمز سال 2012 میلادی را سال آموزش اینترنتی رایگان نام نهاد. با این وجود آکسفورد تا به امروز به جمع این موسسات برجسته ملحق نشده بود.

[[nid:]]

بدون شک ارائه دروس مهم برای مناطقی که به آموزش‌های عالی دسترسی ندارند به شکل قابل توجهی می‌تواند مثمرثمر و تاثیرگذار باشد. به سبب آن‌که این دروس از جمله این درس توسط اساتید برجسته ارائه می‌شوند. در ارتباط با درس اقتصاد، این آموزش رایگان و آنلاین از سوی سر پل کولیر، استاد سیاست‌های اقتصادی و عمومی ارائه خواهد شد. آکسفورد در ارتباط با این دوره آموزشی گفته است: «این درس به بررسی نقش تاثیرگذار دولت‌ها در تقویت و پیشبرد توسعه اقتصادی خواهد پرداخت.»

پروفسور نایری وودز مدیر دانشکده Blavatnik  آکسفورد در این ارتباط گفته است: «هدف دانشکده این است که عملکرد دولت‌ها در سراسر جهان را از طریق پژوهش و آموزش بهبود بخشد. در این راستا افراد مختلف جامعه همچون معلمان، کارآفرینان، خبرنگاران، مدیران دولتی و شهروندان باید دانش عمومی خوبی را به دست آورند. ما بر این باور هستیم که ارائه آموزش‌های رایگان که برای اولین بار از طریق اینترنت انجام می‌شود، راهکاری تاثیرگذار برای دسترسی به دانشی است که در خارج از کلاس‌های آکسفورد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. مردم با استفاده از چنین راهکارهایی قادر خواهند بود نقش سازنده‌ای در بهبود جامعه و کشور خود ایفا کنند. به طوری که در هر نقطه از جهان باعث شکوفایی اقتصاد کشور خود شوند.»

افرادی که علاقه‌مند به شرکت در این دوره آموزشی هستند، کافی است از هم اکنون به سایت edX مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل کنند. متقاضیان شرکت‌کننده در این کلاس باید در هفته دو تا سه ساعت از زمان خود را برای گذراندن این دوره شش هفته‌ای سپری کنند. سرفصل‌های درسی این دوره بعد از اتمام دوره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر به آدرس From Poverty to Prosperity: Understanding Economic Development مراجعه کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟