کوالکام از تراشه اسنپدراگون 835 و فناوری Quick Charge 4.0 رونمایی کرد
۵ دقیقه شارژ کنید؛ ۵ ساعت استفاده کنید!
شرکت کوالکام به صورت رسمی از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 835 خود و همچنین تکنولوژی "Quick Charge 4.0" یا به اصطلاحا "شارژ سریع 4.0" رونمایی کرد. تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام اولین تراشه 10 نانومتری این شرکت محسوب می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این تراشه قدرتمند و تکنولوژی "Quick Charge 4.0" کوالکام داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت کوالکام در حال حاضر شناخته شده‌ترین شرکتی است که به صورت اختصاصی در زمینه تولید تراشه‌های موبایلی فعالیت دارد. آخرین یا جدیدترین تراشه معرفی شده از سوی این شرکت تا دیروز، سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 بود که شامل نسخه‌ای تقویت شده با نام اسنپدراگون 821 می‌شد. اما دیگر این تراشه جدیدترین تراشه معرفی شده از سوی کوالکام محسوب نمی‌شود! چرا که این شرکت از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 835 پرده‌برداری کرد.

مطلب پیشنهادی

ویوو از سه گوشی هوشمند جدید و قدرتمند رونمایی کرد
پرچمداران جدید شرکت ویوو (Vivo) معرفی شدند

کوالکام علاوه بر معرفی تراشه اسنپدراگون 835، تکنولوژی نسخه چهارم تکنولوژی شارژ سریع خود با نام اختصاصی "Quick Charge 4.0" را هم معرفی نمود. بهتر است ابتدا به جزئیات مربوط به تراشه اسنپدراگون 835 بپردازیم و سپس در رابطه با تکنولوژی "Quick Charge 4.0" صحبت می‌کنیم. سیستم روی چیپ اسنپدراگون 835 با همکاری کوالکام و غول کره‌ای صنعت موبایل یعنی سامسونگ تولید می‌شود و طی فرآیند تولید یا به اصطلاح لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته می‌شود.

تراشه اسنپدراگون 835 طی رویدادی که در شهر نیویورک و با حضور نماینده کوالکام آقای بن سو (Ben Suh) و معاون ارشد بخش بازاریابی سامسونگ برگزار شد، به صورت رسمی معرفی گردید. آقای سو اشاره داشته که سیستم روی چیپ اسنپدراگون 835 با بهره‌مندی از لیتوگرافی 10 نانومتری در مقایسه با نسل پیشین (لیتوگرافی 14 نانومتری) تا 30 درصد بازده عملکرد بیشتری را ارائه می‌کند. مصرف انرژی تراشه اسنپدراگون 835 با بهره‌مند یاز این لیتوگرافی تا 40 درصد کاهش یافته و قدرت عملکرد آن چیزی در حدود 27 درصد از پرچمدار پیشین کوالکام بیشتر خواهد بود.

آقای بن سو همچنین اشاره کرده که بهره‌مند شدن تراشه اسنپدراگون 835 از فرآیند تولید 10 نانومتری FinFET منجر شده تا این چیپ از نظر ابعاد و اندازه کوچک‌تر شود و بدین صورت فضای سخت‌افزاری بیشتری در بدنه دستگاه به منظور تعبیه باتری‌های بزرگ‌تر و با ظرفیت بیشتر ارائه می‌شود. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات این تراشه و هسته‌های پردازشگر آن ارائه نشده است.

اما در سمت مقابل تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام یا همان “Quick Charge 4.0” قرار دارد. این تکنولوژی که جدیدترین نسخه از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام محسوب می‌شود منجر می‌گردد تا با 5 دقیقه شارژ باتری دستگاه بتوانید تا 5 ساعت از آن استفاده کنید! این ادعایی است که شرکت کوالکام ضمن معرفی تکنولوژی "Quick Charge 4.0" به آن اشاره مستقیمی داشته است.

شرکت کوالکام ضمن معرفی تکنولوژی شارژ سریع 4.0 خود اشاره کرده که سرعت شارژ باتری دستگاه به موجب استفاده از آن تا 20 درصد نسبت به نسل پیشین یا همان تکنولوژی شارژ سریع 3.0 کوالکام افزایش یافته است. نکته جالب بعدی مربوط به تولید گرمای کمتر در حین استفاده از تکنولوژی "Quick Charge 4.0" می‌باشد. بنا به ادعای کوالکام، تکنولوژی "Quick Charge 4.0" در مقایسه با "Quick Charge 3.0" تا 5 درصد تولید گرمای کمتری دارد و این موضوع منجر به افزایش 30 درصدی طول عمر باتری لیتیوم یونی گوشی‌های هوشمند می‌شود.

شرکت کوالکام به منظور عملکرد دقیق و مفیدتر تکنولوژی "Quick Charge 4.0" در و افزایش 30 درصدی طول عمر باتری گوشی‌های مجهز به این قابلیت از الگوریتم‌های هوشمند مدیریت انرژی خاص و نسخه 3 تکنولوژی INOV استفاده کرده است. به موجب وجود این الگوریتم‌های هوشمند که کوالکام آن‌ها را "تکنولوژی نوین" خطاب می‌کند، میزان صدمات ناشی از تولید حرارت در باتری به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

به منظور استفاده از تکنولوژی شارژ سریع 4.0 کوالکام یا همان "Quick Charge 4.0" یک شارژر اختصاصی هم ارائه شده که با جریان 6 آمپری سازگاری دارد. لازم به ذکر است که این شارژ با شدت جریان 3 آمپری هم تا 95 درصد بازده مورد نیاز را ارائه می‌کند. تدابیری که کوالکام در توسعه تکنولوژی "Quick Charge 4.0" در نظر گرفته به واقع جای تحسین دارند. به ویژه مسئله کنترل بهتر حرارت تولید شده در حین شارژ باتری دستگاه با توجه به اتفاق‌های اخیری که رخ داده‌اند، نظیر انفجارهای گلکسی نوت 7 یا آیفون‌های در حین شارژر، به واقع امیدوارکننده محسوب می‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟