خداحافظ نرم‌افزارهای غیرکاربردی و قدیمی
چرا اپل 50 هزار برنامه را در ماه اکتبر از فروشگاه خود حذف کرد؟
فروشگاه اپل در میان سایر فروشگاه‌ها از وجه تمایز خاصی برخوردار است. این فروشگاه به بهترین مکانیزم‌های امنیتی مجهز بوده و کارشناسان آن همواره برنامه‌های موجود روی آن‌را مورد بررسی قرار می‌دهند. اما حذف پنجاه هزار برنامه‌ از فروشگاه اپل آن هم تنها در یک ماه در نوع خود یک رکورد به شمار می‌رود.

1606683296_1_0.gif

اپل در خصوص حذف این تعداد برنامه از فروشگاه اپل استور اعلام داشته است: «برنامه‌های حذف شده از فروشگاه اپل با دو مشکل عمده روبرو بوده‌اند. اول آن‌که غیرکاربردی بوده‌اند و دوم آن‌که برای مدت طولانی به‌روز نشده بودند.»

مطلب پیشنهادی

بیش از یک میلیارد تلفن همراه در معرض هک پنهان قرار دارند
رخنه‌ای گسترده در پلتفرم‌های معروف

Sensor Tower با توجه به داده‌ایی که در این زمینه جمع‌آوری کرده، اعلام کرده است: «حذف پنجاه هزار برنامه در ماه اکتبر یک رشد 238 درصدی را نسبت به ماه سپتامبر نشان می‌دهد. به طوری که چیزی در حدود 3.4 برابر بیشتر از متوسط برنامه‌هایی است که اپل در هر ماه حذف می‌کند.» جالب آن‌که بازی‌های موبایل بیشترین تعداد حذف را از آن خود کرده‌اند.

بازی‌ها رکورددار حذف بودند

نزدیک به 28 درصد از برنامه‌هایی که در ماه گذشته میلادی حذف شدند، در گروه بازی‌های موبایل بودند. این حجم از بازی‌های حذف شده از گروه Games شوک‌کننده نیست، به دلیل این‌که این گروه پر طرفدار است و بیشتر ترافیک مربوط به فروشگاه اپل در ارتباط با این گروه است. البته با توجه به پر مخاطب بودن این گروه برنامه‌نویسان و شرکت‌های نرم‌افزاری به سرعت جایگزین آن‌ها را در فروشگاه اپل قرار خواهند داد.

برنامه‌های کاربردی در مکان بعدی قرار دارند

برنامه‌های کاربردی مربوط به بخش‌های سرگرمی، آموزش، کتاب و شیوه زندگی بعد از بازی‌ها در جایگاه دوم قرار دارند. به طور ویژه سرگرمی و کتاب‌ها با 8.99 درصد و بخش‌های دیگر 8.96 درصد از حذف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. آموزش و سبک زندگی با نرخ 7 درصد و 6 درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند.

هرچند حجم گسترده‌ای از برنامه‌های غیر کاربردی و کاربردی که از فروشگاه اپل حذف شده‌اند، دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی فروشگاه اپل را رعایت نکرده بودند اما حذف 50 هزار برنامه در ماه اکتبر در حدود 3.4 برابر بیش‌تر از متوسط ماهیانه 14000 برنامه‌ای است که از ماه ژانویه تا سپتامبر حذف شده‌اند.

تک‌کرانچ در این ارتباط نوشته است: «این حجم وسیع از حذف نشان می‌دهد که اپل تصمیم گرفته است، به اوضاع فروشگاه اپل استور سر و سامانی داده و آن‌را با کیفیت‌تر و کاربردی‌تر از قبل سازد.» اپل اعلام کرده است: «نیمی از برنامه‌های حذف شده از ماه می 2015 میلادی تا به امروز هیچ‌گونه به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اند. 25.6 درصد دیگر از این برنامه‌ها نیز از ماه نوامبر 2013 میلادی هیچ‌گونه به‌روزرسانی را دریافت نکرده بودند.»

البته این اقدام اپل دور از انتظار نیست. به دلیل این‌که برنامه‌های قدیمی این توانایی را ندارند تا از ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید همچون صفحه‌نمایش بزرگ‌تر آی‌فون، قابلیت تاچ‌آی، لمس سه بعدی و غیره استفاده کنند. اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که تا پیش از این اقدام اپل برنامه‌ای را دانلود کرده و استفاده می‌کنید، نیازی نیست نگران باشید به دلیل این‌که هنوز هم می‌توانید از سرویس‌های ارائه شده توسط این نرم‌افزارها استفاده کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟