اشتباه فنی عجیب
فیسبوک در اشتباهی بزرگ زندگان را مرده کرد
شبکه اجتماعی فیسبوک که به لحاظ تعداد کاربران و محبوبیت در نزد کاربران جایگاه بالایی دارد، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خود را رقم زد و روی صفحه مربوط به طیف گسترده‌ای از کاربران این عبارت را حک کرد که آن‌ها مرده‌اند!

1606683296_1_0.gif

دیروز جمعه کاربران فیسبوک زمانی که به پروفایل شخصی خود وارد شدند این شانس نه چندان جالب را پیدا کردند که در زمان حیات خود بنر یادبود آنلاینی که فیسبوک به اصرار اعضا خانواده یا دوستان فرد فوت شده در بالای صفحه شخصی فرد فوت شده قرار می‌دهد را مشاهده کنند.

مطلب پیشنهادی

بعد از مرگ بر سر داده‌های دیجیتالی ما چه می‌آید؟

یادبودی که به نوعی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این پیام که در بالای صفحه شخصی با نام کیسی قرار داده شده نوشته شده بود: " امیدواریم افرادی که عاشق کیسی هستند با مشاهده پیام‌هایی که دیگران برای بزرگداشت او در این صفحه قرار می‌دهند آرامش‌ خاطر پیدا کنند."

این اشتباه فنی بزرگ باعث شد تا طیف گسترده‌ای از کاربران مجبور شوند برای بستگان نزدیک خود و دوستان خود پیام‌هایی را ارسال کنند و به نوعی زنده بودن خود را به آن‌ها به اثبات برسانند. تعدادی از کاربران فیسبوک با مشاهده این پیام به شوخی به بازنشر این پیام یا پیام‌های مشابهی پرداختند و اعلام کردند این پیام به خاطر این ظاهر شده است که من فوت کرده‌ام. به طور مثال، "همدردی خود را با هر کسی که مرده و هر کسی که در سوگ این فقدان است اعلام می‌داریم، البته اگر هنوز مرده نباشد. اما اگر همه مرده‌اند باید بدانید این یک افتخار و لذت بزرگی است که زندگی در این سیاره در اختیار همه ما قرار داده است!» در شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون توییتر نیز کاربران توییت‌های جالبی منتشر کردند.

جالب آن‌که فیسبوک بلافاصله به درخواستی که در واکنش به این رخداد دریافت کرده بود، هیچ واکنشی از خود نشان داد، احتمالا به دلیل این‌که همه مردم مرده بودند! سخن‌گوی فیسبوک در تازه‌ترین اظهارنظر اعلام داشته است: «برای یک بازه زمانی کوتاه یک پیام زنده نگه داشتن خاطره افراد از دست رفته به طور اشتباهی روی حساب‌های کاربری افراد قرار گرفت. این اشتباهی بزرگ و وحشتناک بود که اکنون برطرف شده است. ما از بروز این پیشامد صمیمانه ابراز تاسف می‌کنیم. ما در سریع‌ترین زمان ممکن این اشتباه فنی را برطرف کردیم.»

همان‌گونه که در مقاله "بعد از مرگ بر سر داده‌های دیجیتالی ما چه می‌آید؟" نوشتیم، فیسبوک در ابتکاری جالب به جای آن‌که حساب کاربری افراد فوت شده را به طور مستقیم حذف کند، تصمیم گرفت بنا به درخواست بستگان صفحه مربوط به فرد فوت شده را پاک کرده یا یک بنای یادبود برای او آماده کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟