بند CMRA اپل واچ شما را مجهز به دوربین می‌کند
با این بند جدید، اپل واچ را مجهز به دو دوربین اصلی و سلفی کنید + عکس
اپل واچ (Apple Watch) یک ساعت هوشمند فوق‌العاده است که متاسفانه به طور پیش‌فرض از دوربینی بهره نمی‌برد! حال این مشکل توسط شاون گرنینگ (Shawn Grening) از طراحان پیشین اپل برطرف شده است. با سایت شبکه همراه باشید تا شما را با بند اختصاصی آشنا کنیم که اپل واچ را مجهز به دو دوربین اصلی و سلفی می‌کند!

1606683296_1_0.gif

اپل واچ یا همان ساعت هوشمند شرکت اپل یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین گجت‌های پوشیدنی کنونی موجود در بازار محسوب می‌شود. از زمان معرفی اپل واچ تا کنون عده بسیار زیادی از منتقدین عدم بهره‌مندی اپل واچ از سنسور دوربین را یک نقطه ضعف طراحی در این محصول می‌دانستند. اگر شما هم فکر می‌کنید که عدم بهره‌مندی اپل واچ از سنسور دوربین یک نقطه ضعف است، خبر خوشی برایتان داریم!

به تازگی آقای شاون گرنینگ یکی از طراحان پیشین شرکت اپل یک بند یا دستبند اختصاصی را برای اپل واچ طراحی کرده است. این دستبند "CMRA Camera Band" نام دارد و دارای دو سنسور دوربین است. یکی از این دو سنسور بر روی بخش جلویی بدنه دستبند مد نظر تعبیه شده است. این عمل به گونه‌ای انجام شده که اگر کاربر مچ دست خود را بالا آورد، محیط پیش روی وی توسط سنسور دوربین بند قابل پوشش می‌شود. برای درک بهتر این موضوع به عکس زیر نگاهی داشته باشید.

بند CMRA

این سنسور دوربین که به عنوان دوربین اصلی بند CMRA شناخته می‌شود یک سنسور 8 مگاپیکسلی است. که قابلیت عکسبرداری و ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر اچ‌دی را ارائه می‌کند. به منظور ذخیره‌سازی ویدئو و عکس‌های ضبط شده توسط دوربین این دستنبد از حافظ داخلی 8 گیگابایتی اپل واچ استفاده می‌شود. با این وجود بنا به ادعای شرکت سازنده این محصول، بند CMRA از حافظه داخلی بسیار کوچکی هم بهره می‌برد که قابلیت ذخیره‌سازی 30 دقیقه ویدئوی با وضوح تصویر اچ‌دی را دارد.

اما همانطور که اشاره داشتیم در بند CMRA دو سنسور دوربین به عنوان دوربین اصلی و سلفی اپل واچ تعبیه شده است. دوربین سلفی این بند در بخش فوقانی صفحه نمایش ساعت جای دارد. محل قرارگیری این دوربین را در عکس زیر مشاهده می‌کنید. این دوربین از سنسوری 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و قابلیت ضبط ویدئو و عکسبرداری با وضوح تصویر اچ‌دی را دارد. از این دوربین به عنوان دوربین سلفی بند CMRA یاد شده است.

بند CMRA

علاوه بر این موضوعات، آقای شاون گرنینگ و شرکت وی یک شارژر اختصاصی را هم برای اپل واچ مجهز به بند CMRA طراحی کرده‌اند. این شارژ و استند آن می‌تواند به طور همزمان باتری اپل واچ و بند CMRA را شارژ کند. قرار است که دستبند CMRA در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای و آبی روانه بازار شود و قیمت کنونی آن برای پیش‌فروش معادل با 149 دلار در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است که این قیمت برای مدت زمان کوتاهی پابرجا باقی می‌ماند و با عرضه دستبند CMRA در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، قیمت فروش آن برابر با 249 دلار خواهد بود.

بند CMRA

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟